Diarre

Min ene kat på et år har haft diarre i 1½ døgn nu. Det ser ikke ud til at der er blod i afførringen og han er lige så frisk og fræk som han plejer. Afførringen ser lidt slimet ud.
Han fik for en uge siden Milbemax mod orm, da den anden kat havde fået orm og det var ved at være tid til ormekur. Kan det have noget at sige til hans dårlige mave. Begge katte er ude/inde katte.
Er der noget jeg kan give ham, som kan hjælpe hans mave, til at blive fin igen.

Iams hairball - men er det grød eller slim der kommer ud… for det ene er dårlig mave - det andet er en tur til dyrlægen :slight_smile:

men iams hairball kan tage meget… evt suppler med probiocin

Jamen han har aldrig problemer med hårbolde. Jeg kan se på noget af afførringen der ikke ligesom ramte i bakken at det er blandet med en gennemsigtig blæver/gele masse.
Hvis han opførte sig anderledes ville jeg naturligvis rende til dyrlægen med det samme, men han opfører sig helt som han plejer - og jeg mener helt som han plejer, han er virkelig en lømmel - og spiser og drikker som han skal - Måske er jeg bare en pyldermor (det mener kæresten).

IAMS Hairball er et foder der har utrolig mange fibre - fibre samler blød afføring.

Det kan os nemt være hård mave, havde nemlig det samme problem, så ville jeg se om det blev ved inden jeg tog ham til dyrelægen. Men det holdte op dagen efter så det var nok bare hård mave.

Var lige forbi dyrlægen idag for at få noget mod hans lille mave. Jeg fik noget Diarsanyl, som er lidt som zoolac, men skulle kunne stoppe diarre. Dyrlægen mente at hans mave nok var slået i stykker pga ormemidlet, det havde hun set før, men at han skulle komme til undersøgelse på fredag, hvis hans mave ikke var blevet i orden… Krydser fingre for at det hjælper, for ikke nok med at hans afførring stinker lige nu, så prutter han så slemt at han er ved at sende os ud af stuen.
Mysli selv er fuldstændig upåvirket og leger blot med sin mus… tror han mangler sin lugtesans. LOL

Jeg har haft meget held med at bruge kogt hvidfisk med iblandet rå havregryn i lidt af kogevandet.
Det er her,ligesom i Iams Hairball,fibrene i havregrynene der virker regulerende og kogt fisk til dårlig mave er jo også en “klassiker” der som regel virker.
God bedring til mislingen :slight_smile:

Diarsanyl og Hills R/D var det der hjalp vores kat i sin tid, efter dårlig mave i flere måneder.
Held og lykke med missen :kryds: