Du kan købe RC Gastro Intestinal på nettet fx Zooplus under deres Vet-serie ![]()
Det lyder da træls med ham ![]()
Jeg ville vælge at få undersøgt hans afføring, hvis det bliver ved med tynd mave.
Jeg ved ikke om alm vådfoder kan skade hans mave. Ud fra egne erfaringer, så nej, men ved ikke, om det gælder generelt.
Vi har jo stået med Nobby, hvor dyrlægen foreslog gastro fast til ham, for hans mave spassede ud, når han fik alm tørkost - men gastro gjorde ikke hans mave helt normal… Vi valgte så efter en afføringsprøve, der viste, at han nok har noget allergi/intolerans overfor et eller andet, at prøve kun at give ham vådkost. Det har virket! Hans mave er helt fin nu, bare vi holder os fra foder med korn i. Og han kan sagtens tåle lidt tørkost med mellemrum, nu hvor vi så giver ham lidt kornfrit.
Havde det virket at give ham gastro som hans faste mad, så havde vi gjort det
Det er pikkel dyrt, men sådan må det jo være. Og du kan få det noget billigere fra fx zooplus eller medicanimal.
Nu kan jeg ikke lige huske, om det har været nævnt før - HAR i fået lavet en afføringsprøve…?
Tak, kan godt se at det er meeeget billigere end ved dyrlægerne! ![]()
Men kun på zooplus.de eller zooplus.co.uk…den danske side af zooplus er alt for dyr. ![]()
[QUOTE=Lykke;1219443]Det lyder da træls med ham ![]()
Jeg ville vælge at få undersøgt hans afføring, hvis det bliver ved med tynd mave.
Jeg ved ikke om alm vådfoder kan skade hans mave. Ud fra egne erfaringer, så nej, men ved ikke, om det gælder generelt.
Vi har jo stået med Nobby, hvor dyrlægen foreslog gastro fast til ham, for hans mave spassede ud, når han fik alm tørkost - men gastro gjorde ikke hans mave helt normal… Vi valgte så efter en afføringsprøve, der viste, at han nok har noget allergi/intolerans overfor et eller andet, at prøve kun at give ham vådkost. Det har virket! Hans mave er helt fin nu, bare vi holder os fra foder med korn i. Og han kan sagtens tåle lidt tørkost med mellemrum, nu hvor vi så giver ham lidt kornfrit.
Havde det virket at give ham gastro som hans faste mad, så havde vi gjort det
Det er pikkel dyrt, men sådan må det jo være. Og du kan få det noget billigere fra fx zooplus eller medicanimal.[/QUOTE]
Dejligt at I har fundet en løsning med ham.
Ludvig får normalt halvt Hill’s og halvt Orijen, så det er allerede halvt kornfrit det han får. Men måske en afføringsprøve kan vise flere forskellige ting, det kan være vi skal prøve det hvis dette fortsætter. Og han vil meeeget hellere have det normale tørkost end Gastro Intestinal, i morges løb han med mig rundt når jeg havde det i hånden (fordi Ofelia får det i hendes skåle højt oppe to steder i huset), og han kunne ikke forstå at han ikke også måtte få. ![]()
Nej ikke endnu. Dyrlægen sagde at jeg lige skulle vente en uges tid med det nye foder. Der er gået en uge nu, og nu går de jo snart på juleferie. Jeg tror at jeg fodrer med Gastro Intestinal julen over (og vådkost af forskellig art), og er det stadig ikke ovre efter jul, så må jeg prøve og høre om en afføringsprøve.
Det kunne jeg forestille mig; kunne ikke lige finde det på den danske side, men har fundet det på zooplus.de. ![]()