Din yndlings muffin

Jeg skal på fredag prøve at bage muffins (bager aldrig, så det er stort)

Men hvilken opskrift skal jeg bruge…?
Kan du anbefale en?

Jeg er med på en lytter.

Jeg kan simpelthen ikke bage muffins i Danmark, de bliver ikke ret høje. Men når jeg bager dem i USA, så er de nærmest ved at eksplodere ud af formen - ved ikke om det er det danske mel der er anderledes for opskrifterne er de samme:gruble:

[QUOTE=Helene;560673]Jeg er med på en lytter.

Jeg kan simpelthen ikke bage muffins i Danmark, de bliver ikke ret høje. Men når jeg bager dem i USA, så er de nærmest ved at eksplodere ud af formen - ved ikke om det er det danske mel der er anderledes for opskrifterne er de samme:gruble:[/QUOTE]

Hvad slags mel bruger du ? for svaret kan være noget så simpelt som bagepulver - det findes tilsat i nogle typer mel især i usa og england

Jeg bager dem der … også har jeg en HEL kogebog kun med muffins opskrifter, som jeg købte i netto…

jeg elsker muffins …

[QUOTE=Dorte Birkedal;560683]Hvad slags mel bruger du ? for svaret kan være noget så simpelt som bagepulver - det findes tilsat i nogle typer mel især i usa og england[/QUOTE]Njaaaaa, jeg ved det ærligtalt ikke, synes jeg har prøvet ALT, både med bagepulver, med natron tilsat det danske mel osv. Men måske skulle jeg tage en masse mel med til Danmark næste gang… det kan da godt tænkes det er noget self raising flouer af en art som indeholder en bestemt mængde ‘eksplosiv’ der gør muffins ekstra store, svampede og ENORMT lækre.

Jeg har kun bagt muffins et par gange, men med ok resultat… jeg har bagt chokolademuffins efter denne opskrift: Muffin grundopskrift og "Muffin Metoden" - www.kvalimad.dk

Her billederne af mine muffins:

De bedste jeg kan bage er Bananmuffins med stykker af mørk chokolade…

jeg foretrækker kanel muffins med store æblestykker - de bliver også kæmpe store og svampede :slight_smile:

Så har jeg bagt… Bananchokolade muffins til Moi, for det mente manden løs ulækkert…
Og chokolade muffins til ham, de er endnu i ovnen men venter spændt…
Håber de smager… Første gang jeg bager… eller næsten men har ikke gjort det i ti år…

Kan man mon få en opskrift :wink:

Man kan godt købe selvhævende mel i DK - dette er godt nok glutenfrit, men der findes sikkert andet Alt i helsekost og økologisk hos Økologisk-Supermarked.dk - og ellers kan man lave det selv: http://www.maduniverset.dk/vis-mad-tip.phtml?tips=55

Jeg er ret kageglad, så jeg er vild med de fleste slags muffins … Gulerodsmuffins med ostecreme på toppen, chokolademuffins, banan-chokolade uhhhm - og selvfølgelig rabarber! Og Regitzes kanelmuffins med æbler lyder også fantastiske!
Lige nu bager jeg kun DDV-blåbærmuffins (blåbærrene kan så skiftes ud med andet frugt/bær), og de er altså ikke sååå fantastiske, men kan sagtens bruges når man nu ikke må få andet!

Kan folk ikke dele deres opskrifter herinde også :smiley:

Specielt den der æble/kanel fra Regitze :smiley: