Er der nogen som har erfaring med at en kats mave kan reagere forskelligt på om man fodre med pate eller med kød sove eller hvad man skal kalde det?
Og kan det evt passe at der vil kunne være forskel i.den for samme mærke?
Tør har vi kørt med det samme i et stk tid og der er ingen ting. Så har jeg haft et par dage hvor jeg også har fodret med lux våd og det har været med klumper der har ingen ting været. Så i aftes gav jeg pate og imorges var det bare tynd igen.
Men det er ikke sådan han virker dårlig han er som han plejer glad livlig spinder helt vildt som han plejer og spiser som han plejer måske lidt mere. Men efter som han kun er 5 mdr har jeg fået at vide han bare skal ha hvad han kan grønne.
Det skal lige siges han nægter og spise hvis jeg servere killingfodrr.
Der er absolut ingen grund til at fodre med killingefoder. Har han tørfoder tilgængeligt altid - og er det af samme mærke? Det er ikke alle katte der har så gode maver at de “bare” kan skifte fodertyper. Har du lagt mærke til om det er konstant dårlig mave eller om det er ved visse typer foder?
Du skriver at du har kørt det samme tørfoder et stykke tid og SÅ skiftet over til lux… Får han andre mærker? Og får han kun ENTEN tørt eller vådt???
Jeg blander to slags tørfoder og det har han kørt på i en mdr tid tror jeg, da han pludselig nægtede at spise killingemad :-). Han har som reglen altid tørfoder stående. Det kan selvfølgelig ske han har spist op når jeg kommer hjem, men han plejer at ha tør foder stående.
Og så får han vel 100-150 gram våd foder om dagen af mærket lux og der er det at jeg måske har en mistanke om at hans mave ikke kan klare pate men godt det andet med kødklumper i, men syntes bare det vil være underligt når det er samme mærke. og somme tider erstattes det lidt af oksekød (ikke hakket) eller kyllingefilet eller en dag gammel kylling og det har ikke været noget når han har fået det.
Og nej han har ikke haft konstant dårlig så havde jeg reagerer noget før
Og så lige et tillægs spørgsmål. Jeg har lige stået og kigget (ikke skue MIG er ikke så ilige på katte endnu ) på whiskas tørfoder og som jeg kan se der er der da hverken sukker eller kulhydrater i og godt med protein i, er det skidt at fodre med så?
Jeg tror godt, det kan være patéen, hans mave ikke har det godt med. Du kan jo prøve at lade være med at give ham paté og holde dig til de to andre varianter af Lux. Hvis hans mave så har det fint nok, så er det jo bare med at undgå patéen fremover.
Mht. Whiskas tørfoder - så er der ganske rigtigt ikke sukker i, men der er masser af kulhydrater i korn og grøntsager. Desuden er en stor del af proteinen vegetabilsk, og katte har brug for kødprotein.
Godt så tak for svaret til begge dele og ikke MINDST til whiskas
Hvad er så at anbefale som ikke koster en bondegård og man ikke løbet over nettet.
Gider nemlig ikke spørge i den butikk jeg har i nærheden da de kommer ned totalt dumme svar. Efter deres udsagn skulle jeg slet ikke vådfodre det var noget pjat
[QUOTE=annejunge04;687221]Godt så tak for svaret til begge dele og ikke MINDST til whiskas
Hvad er så at anbefale som ikke koster en bondegård og man ikke løbet over nettet.
Gider nemlig ikke spørge i den butikk jeg har i nærheden da de kommer ned totalt dumme svar. Efter deres udsagn skulle jeg slet ikke vådfodre det var noget pjat[/QUOTE]
Jeg vil foreslå dig sanabelle fuldfoder. Det er et godt kvalitetsmærke og faktisk ret billigt. Det er nemlig billigere end f.eks. whiskas. Hvis du køber Sanabelle, mener jeg at det koster omkring 330-360 kr kg’et. Jeg fik faktisk købt en 10 kgs sanabele til 280 kr. Det må da siges at være billigt for et kvalitetsfoder