Dise akut opereret

Tak for opringningen, Ann, stakkels Disepige!
Sig bare til…
Nu forstår jeg for alvor, hvorfor du ikke har fået læst PB’er, det var dog en voldsom omgang, uha!

Puha sikke en omgang Ann … Dejligt at Dise har det bedre og ikke er synderligt påvirket af omstændighederne. Så håber jeg at det fortsætter i samme gode stil, så hun kan blive hjemme og hygge sammen med Jan i weekenden - og endda blive råforkælet af Gry :slight_smile: (Gad vide om ikke Dise er snu nok til at malke den i stor stil :tihi: )

Hun skal være MEGET velkommen. Så kan jeg ligge på sofaen og gufle pizza og nusle hunde og katte imens jeg ser tv :slight_smile:

Jeg elsker dise-musen :slight_smile:

Puuuhha havde slet ikke set dette indlæg…sikke en forskrækkelse:(

Godt at det går bedre :slight_smile: stort snude myz til Dise:wehuu:

Gud god bedring Dise

Ann - det var dog skrækkeligt - godt du var hjemme!

stakkels Dise.
Håber hun snart er på toppen igen[3dog-bone.gif]

Atså… der er INGEN grund til at have spor ondt af Dise!!!
Møgkræet malker situationen til sidste dråbe… triste blikke, halthed, lange suk - og så får man nok en godbid, ikk’??? Og bliver hjulpet op i sofaen fordi den forbundne pote skrider på gulvet, når man vil tage afsæt… og får sin elskede madras lagt frem… og skal have gufmamse i aften = hundedyrt krabbemix, som Ann har hentet helt specielt i BARFbutikken idag… og har fået et nyt stykke legetøj… og får at vide at man er dygtiiiii, når Ann skal kigge…

Men ikke desto mindre, så liiiiider Dise de værste smerter og kvaler… i hvert fald så længe jeg kigger på hende!!! -LOL

Når man ikke kigger er historien en helt, helt anden! Nanna er blevet mulet godt og grundigt i haven… legetøjet er splittet til atomer… og man forsøger ihærdigt at få hevet den dåååmme plastpose af foden, ved at vride og vende sig i de mest besynderlige stillinger…

Meget, meget syg og dårlig lille vuffer… NOT!!! :slight_smile:
Men for dælen da en god skuespiller! :smiley:

[QUOTE=Ann K;146169]
Men for dælen da en god skuespiller! :D[/QUOTE]

Har du først opdaget det NU:?:confused::doh:
Camilla

jøsses da Ann - godt Dise er ovenpå igen:wehu:. Har I fundet ud af, hvad der var skyld i skaden? Ulvetæer er djævlensværk - de er kun i vejen imo

Nej vi ved stadig ikke, hvordan hun er kommet til skade…
Dise er normalt en hund, som hyler højt, hvis der er noget som bare kunne tænkes at skade hendes poter - og hun sagde ikke en lyd, da det skete/ lige var sket… Jan sad knap fire meter fra hende (og talte i telefon), og han bemærkede intet usædvanligt… Dise teede sig tosset, som hun plejer, når nogen kommer…

Det der skete, er det jeg altid har været nervøs for… og det skal ingen hemmelighed være, at jeg spurgte dyrlægen om de ville fjerne den venstre ulveklo også! Det ville man så (desværre) ikke… Fjernelse af ulvekløer anses som amputation på linie med afskæring af hundehaler og kupering af ører - og er derfor forbudt! Med mindre selvfølgelig at der er en grund til at fjerne kloen… det må man vist sige, at det var der igår :frowning:
Men jeg vil gøre rigtig meget for ikke igen at få en hund med ulvekløer! De er vanskelige at holde, og man risikerer lige nøjagtig at kloen bliver revet helt eller delvist af…Kloen i sig selv har absolut ingen betydning for hundens trivsel!

[quote=Ann K;146169]Atså… der er INGEN grund til at have spor ondt af Dise!!!
Møgkræet malker situationen til sidste dråbe… triste blikke, halthed, lange suk - og så får man nok en godbid, ikk’??? Og bliver hjulpet op i sofaen fordi den forbundne pote skrider på gulvet, når man vil tage afsæt… og får sin elskede madras lagt frem… og skal have gufmamse i aften = hundedyrt krabbemix, som Ann har hentet helt specielt i BARFbutikken idag… og har fået et nyt stykke legetøj… og får at vide at man er dygtiiiii, når Ann skal kigge…

Men ikke desto mindre, så liiiiider Dise de værste smerter og kvaler… i hvert fald så længe jeg kigger på hende!!! -LOL

Når man ikke kigger er historien en helt, helt anden! Nanna er blevet mulet godt og grundigt i haven… legetøjet er splittet til atomer… og man forsøger ihærdigt at få hevet den dåååmme plastpose af foden, ved at vride og vende sig i de mest besynderlige stillinger…

Meget, meget syg og dårlig lille vuffer… NOT!!! :slight_smile:
Men for dælen da en god skuespiller! :D[/quote]

Dise styrer simpelthen for vildt :rock:
-LOL -LOL -LOL -LOL

[QUOTE=Ann K;146305]Nej vi ved stadig ikke, hvordan hun er kommet til skade…
Dise er normalt en hund, som hyler højt, hvis der er noget som bare kunne tænkes at skade hendes poter - og hun sagde ikke en lyd, da det skete/ lige var sket… Jan sad knap fire meter fra hende (og talte i telefon), og han bemærkede intet usædvanligt… Dise teede sig tosset, som hun plejer, når nogen kommer…

Det der skete, er det jeg altid har været nervøs for… og det skal ingen hemmelighed være, at jeg spurgte dyrlægen om de ville fjerne den venstre ulveklo også! Det ville man så (desværre) ikke… Fjernelse af ulvekløer anses som amputation på linie med afskæring af hundehaler og kupering af ører - og er derfor forbudt! Med mindre selvfølgelig at der er en grund til at fjerne kloen… det må man vist sige, at det var der igår :frowning:
Men jeg vil gøre rigtig meget for ikke igen at få en hund med ulvekløer! De er vanskelige at holde, og man risikerer lige nøjagtig at kloen bliver revet helt eller delvist af…Kloen i sig selv har absolut ingen betydning for hundens trivsel![/QUOTE]

Min mor har også spurgt om at få hendes hundes ulvekløer fjernet, men dyrlægen sagde at der skulle være god argumentation og beviser for, at kloen / tåen var til gene for hunden.
Jeg forstå simpelthen ikke, hvorfor man ikke bare fjerner den. Begge hunde hos min mor har ulvetæer der er brækket og bare hænder og dingler i huden - men må de fjernes næh!
Og man frygter altså for at kloen skal hænge fast i noget og de kommer til skade ligesom Dise.
Da vi havde hvalpe, var stort set alle hvalpes ulvetæer brækket inden de forlod kurven - fordi de ligger og roder rundt i tæpper og mors pels, og den lille skarpe klo hænger altså i:(

Så jeg forstår ikke reglerne for lige detop denne klo, jo måske hvis nogen kunne sige noget godt om den:)

Oh det var noget værre noget… Rigtig god bedring med hunden

[quote=~Prinsesse~;146649]
Så jeg forstår ikke reglerne for lige netop denne klo, jo måske hvis nogen kunne sige noget godt om den:)[/quote]

Dises ulvekløer er/var heldigvis knoglehæftede, så de har ikke bare hængt i en løs hudfold, sådan som man kan se det på rigtig mange andre racer. At de er knoglehæftede betyder også at de er langt bedre beskyttede mod de værste skader - men det gør dem ikke “sikre” eller lettere at holde i dagligdagen…

Jeg er faktisk modstander af at skære legemsdele af vores dyr blot for vores egen bekvemmelighed eller for at få dyret til at leve op til et menneskeligt skønhedsideal! Hvilket var grunden til, at Dise ikke fik fjernet kløerne, da hun blev neutraliseret - vores faste dyrlæge ville nemlig gerne foretage operationen udfra et dyreetisk synspunkt… Dise hader at få klippet kløer og hun reagerer ikke særligt godt, når ulvekøerne skal trimmes - derfor bliver det som regel gjort netop af vores dyrlæge. Men dengang tænkte jeg ikke nærmere over det og det var først bagefter, at jeg ærgrede mig lidt…
Men denne oplevelse har i hvert fald gjort, at jeg har tilføjet endnu et avlsmål i mit evt kommende opdræt… selektion mod ulvekløer!!! Og at jeg faktisk vil vægte det en del højere end jeg ellers har gjort…

Åh dejligt at høre, at hun har overskud til at drille:-)

Enig i det med ulvekløerne…

Rigtig god bedring til den stakkels Dise.

Ihhh… hvor er jeg dog TRÆT af at have en intelligent hund!!!
Natten mellem søndag og mandag lykkedes det Dise at få hevet sin krave af… og så var der fri adgang til hendes sår! Bandagen var fjernet fredag… Resultatet er at hun har fået gnasket samtlige udvendige tråde over og at såret nu selvfølgelig gaber næsten 1 cm!
Heldigvis har hun ikke fået rodet med de indvendige tråde… men dette betyder, at sårhelingen - i stedet for at tage ca 2 - 3 uger - nu vil vare måneder muligvis op til ½ år!
Såret er rent og uden betændelse, så dyrlægen mente ikke at der var grund til at begynde at rode med det - at “samle huden” igen kunne give problemer pgr hudens elasticitet (eller hvordan det nu var at forklaringen lød).
Så vi fortsætter med plastikpose om benet på lufteturene - som for øvrigt den næste måned tid skal foregå i snor, da Dise ikke må gå og rode rundt i mudder, snavs eller risikere at gnide såret mod fx grene i krat eller højt græs…
SUK Åndssvage køter!

Nå… Dise har det stadig fantastisk… lige nu muler hun stakkels Nanna… og resten af tiden er hun ved at drive alt og alle til vanvid! Hun har myrer i benene efter ca en uge med alt for korte og kedelige ture i snor…
Om 1½ uge må jeg begynde forsigtigt at cykle med hende… Håber at det vil hjælpe lidt. Cykling fordi cykelstier som regel er asfalterede og uden alt for meget skidt og møg, der kan samle sig i hendes sår… Men, det gælder selvfølgelig KUN hvis hun til den tid har fået skorpe på såret! Og såfremt hun ikke begynder at halte…

Så… der søges desperat efter NYE hjerneaktiviteter, der måske kan få kræet til at blive bare en smule træt!
Resten af Banden og os mennesker vil være uendeligt taknemmelige :smiley:

Sikke en bisse, håber at der ikke er sket noget ved det.

Ann - Prøv at spørge din dyrlæge, om det ikke vil være en god idé først at rense såret og så lægge en stribe “sårlim” på, så såret ikke kan blive inficeret.

Ellers har jeg hørt, at et sår i løbet af en vis tid (?) selv danner beskyttelse mod infektion.

Hanne - såret er alt for bredt og “råt” lige pt til at der skal noget som helst i det. Jeg vasker forsigtigt to gange om dagen i en mild klorhexidinopløsning, men må under ingen om stændigheder gnide eller lignende… Såret skal have masser af luft og holdes tørt, sådan at der kan komme skorpe på… jo hurtigere denne dannes, jo hurtigere med helngen.
Men, vi skal forvente, at Dise altid vil have et ar på stedet - måske endda at hendes pels ikke vil gro ud… jeg er helt ligeglad! Bare det kommer i orden uden infektioner, så kan Dise se ud som det skal være… hun er alligevel ikke udstillingshund :slight_smile: