Dise akut opereret

Camilla (dkkorat) havde aftalt med mig, at hun ville komme idag ved frokosttid - og så skulle vi ud at fylde bilen med ragelse til TICAshowet i denne weekend…

Dagen var indtil Camillas ankomst helt normal - stå op… morgenmad… og så ca 2 timers luftetur, så jeg med god samvittighed kunne lade vufferne ligge og dovne, mens vi arbejdede…

Nå, men for en gangs skyld var hoveddøren lås, da Camilla dukkede op, så hun bankede på, og jeg gk ud for at åbne for hende… Dise stod (som sædvanligt) og galpede løs inde i stuen… Intet usædvanligt i det!

Det usædvanlige kom, da jeg åbnede fra vindfanget og opdagede at hver gang Dise satte højre bagpote i gulvet kom der en klar rød blodpøl :blegne: Det blødte så voldsomt, at der ligefrem kom stænkspor, når hun løftede poten i et skridt!!!
Fat i min hund, smide Nanna væk (som jo selvfølgelig ville hilse på Camilla) og kalde på Jan, så vi kunne få kigget på poten…
ALT sejlede i blod :frowning: Så først måtte vi forsøge at rense , så vi kunne se, hvorfra det blødte… Endelig - efter at have undersøgt trædepuder og kløer grundigt, opdagede vi at blødningen ikke kom fra nogen af de steder, men fra hendes ulveklo…
Der var tydeligt tale om en voldsom arterieblødning, så Jan lagde en meget interimistisk trykforbinding, og jeg tog sammen med Camilla afsted til dyrlæge… Vores egen dyrlæge kunne ikke kontaktes, så vi valgte at køre til Sallingvej dyreklini i Vanløse.
Meget dramatisk ankomst med et styk blødende hund… og en omgående professionel tilgang til situationen. Ind i et undersøgelseslokale… rense igen… og til sidst få Dise om på siden så man kunne komme til at skylle ordenligt, og få set på såret.
Indtil da troede vi alle, at det drejede sig om et snitsår ved ulvekloen, og at Dise lige skulle have noget beroligende, så man kunne sy såret sammen…
Sandheden var en anden… ulvekloen var halvt skåret af, og en del af knoglen var blotlagt :ked:
Så Dise fik endnu mere beroligende… og jeg gik fra en meget ked lille vappe.
Ulvekloen er blevet bortopereret - skaden var temmelig voldsom. Ikke nok med at selve kloen var skåret halvt af, så viste det sig at en knogle var flækket og en arterie revet over! -what
Dise ligger nu og sover rusen helt ud… indtil videre er hun godt smertedækket, men hun vil sikkert begynde at halte i morgen. Hele højre bagpote er pakket ind i en flot rød forbinding helt op til knæet… Hun får mere smertestillende i morgen og så selvfølgelig antibiotika den næste uges tid…
Vi har en ny tid på fredag, hvor forbindingen skal fjernes og såret vurderes… med lidt held undgår hun at få en ny forbinding på, men det kommer an på sårhelingen.

Min stakkels lille vuffer… :ked:

Åh nej hvor vildt Ann - mange tanker herfra -kramer

Det var dog skrækkeligt :ked:

Sender knus og varme tanker til jer og vuffen

-what Ej ej ej… Det var dog…

Rigtig go’ og hurtig bedring til Dise og en stor -kramertil dig Ann.

Åh stakkels Dise. (og jer med)

Gad nok vide, hvad søren hun har haft fussen i der var så voldsom.

:kryds: for at hun hurtigt bliver fit for fight igen.

Vi har INGEN anelse om, hvad der er sket! Jan har nærmest kravlet rundt på gulvet, for at se om han kunne finde en årsag, men helt uden resultat…
Så det er lidt af et mysterie…

God bedring til Dise - og varme tanker til jer

Åh Ann, det gør mig meget ondt. Håber Dise snart er frisk og sit gamle jeg igen

God bedring med vuffen

MVH
Gitte

Sikken dog en grim forskrækkelse -what håber Dise har det bedre og kommer sig hurtigt :kryds::kryds:

Stakkels vuffer :ked:

God bedring med hende :kryds::kryds::kryds:

Fy for pokker da -what - Og hvor var det godt, I var hjemme!

Stakkels Dise og jer, ja det må da have været et chok. God bedring med hende, håber hun hurtigt er fit :kryds:

God bedring til Dise, jeg :kryds::kryds::kryds: for at alt er i orden fredag.

-what-what-what

Uff og av…

Sikke da noget, den stakkels lille vapser - den må da være blevet lisså chokeret som dig.
Nu ønskes der den allerbedste god bedring til Dise fra Tante Therese,Silke og Rynke.

:slight_smile:

Hold da kæft!!!

Jeg har først set det her emne nu! Du godeste! Åh Ann for pokker! jeg kan KUN gætte mig til hvor bange i har måtte være da i opdagede det!

Hvad så med weekenden? Aflyser vi Solrød så du kan blive hjemme hos vufferne eller hvordan med det?

ingen sure miner fra mig hvis du vil blive hjemme, jeg forstår dig UDEMÆRKET!

kæmpe knus fra mig til dig jan og dise-musen :frowning:

Gry,
Dise har det bedre:-) og kommer med til Solrød, hvis det skulle blive nødvendigt:-)
Camilla

[quote=dkkorat;145971]Gry,
Dise har det bedre:-) og kommer med til Solrød, hvis det skulle blive nødvendigt:-)
Camilla[/quote]

Må hun komme med ind? Eller skal hun så sidde i bilen hele dagen?

forvirret

[QUOTE=Gry Gressbakken;145973]Må hun komme med ind? Eller skal hun så sidde i bilen hele dagen?

forvirret[/QUOTE]

Ann forklarer sikkert nærmere, men Dise kan få lov at være i et omklædnngsrum omme bagved - hun er ikke inde i hallen.
Camilla

[quote=Gry Gressbakken;145973]Må hun komme med ind? Eller skal hun så sidde i bilen hele dagen?

forvirret[/quote]

Dise har det idag forrygende godt :wehu: Den der dumme forbinding generer kun, når hun forsøger at løbe - men hun prøver ikke at gnave i den eller noget, så indtil videre ligger den fine halskrave bare og ligger… ingen grund til at bruge den, når det ikke er nødvendigt. Det som irriterer hende allermest er vist den plastikpose, som hun får ud over forbindingen. når hun skal ud :rock:

Jeg har en aftale med Viking Cats om, at HVIS jeg får brug for at kunne holde øje med Dise i weekenden, så må hun komme med og kan blive indlogeret i et omklædningsrum eller lignende. Bliver Dise udstyret med en god okseknogle vil hun tro at hun er kommet i himlen :thumbup: Ingen Nanna til at forsøge at snuppe Dises gode gufben…

Men jeg ved mere på fredag, når vi har været til kontrol…

Edit; Men Gry… jeg er nu rigtig, rigtig GLAD for at vi har den aftale, vi har!!! Det er meget betryggende for mig, at du er hjemme hos Dise lørdag aften, mens jeg er ude og fjolle!!! Så 1000 tak :slight_smile: Jeg ville ellers have aflyst min deltagelse i middagen…

Uh nej da… Stakkels lille Dise :frowning: