Dit dyr er et spejl af dig selv

Mine naboer er nogle meget åndelige folk, og det afføder en del sjove bekendtskaber, som også gerne vil se kattene.

Senest har jeg fået at vide, at alle mine dyr repræsenterer en side af mig selv - bevidst/erkendt og ubevidst/ikke-erkendt (endnu):slight_smile:

Nanoq er mesteren - og han repræsenterer min Mesterlige side og evne til udvikling

Tara er rebellen og - jaja:ok:

Tip er mine svage sider

Eddie er min guddommelige side

Fie er min jordbundne side

Jeg har summet over det, og det er ret sjovt, som det passer på hvert dyr - og på mig. Dog har jeg svært ved at se mig selv som guddommelig, men det er så bare en ikke-integreret side:-)

Jeg synes den slags her er ret sjovt, så sig mig - hvad repræsenterer jeres katte ved jeres personlighed? Husk iflg dette har I ikke en eneste af dem ved et tilfælde. De er der for at hjælpe jer med at udvikle og anerkende disse sider af jeres selv.

I hvert tilfælde, hvis man tror på det:-)

Jeg ved ikke helt, hvad jeg tror, men det er stadig en ret morsom lille leg, synes jeg.

Så spil ud ---- hvis du tør :cool::slight_smile:

PS det gælder også andre dyr en katte:-)

Også padder fx…

LOL

Enig … det er nok derfor jeg har 7 :slight_smile:

ramses er min styrke og mit overblik - og den der deler lussinger ud når folk ikke ter sig!!

Sethi er den beregnende, smarte, kvikke og snedige del af mig - intet går næsen forbi

Obelix er den lalleglade del af mig der ikke tager så tungt på verden

Kheops er den uskyldige del der bare gerne vil være tilstede

Neffy er den spejl blanke del - når jeg bare har brug for at være komplet blondineagtig og dybt godnat og lave alt mulig uigennemtænkt og slippe afsted med det for jeg er sød

Cleo er den påtrængende, krævende, ihærdige, stædige…

og Imhotep er den kostbare… den selektive

Jeg skal prøve :slight_smile:

Kitti: Snakker som et vandfald (I nogle sammenhænge passer det meget godt :))
Frida: Fræk som en slagterhund. Hvis der er ballade et sted, er hun altid med (Det må være en af de mere gemte sider af mig selv ;))
Abbie: Dronningen, som ophøjet holder øje med sine undersåtter (Hmm, måske overfor mine elever, når de ikke opfører sig ordentligt?)
Gry: Holder sig for sig selv i sine egne meget faste områder og rutiner (Det kan jeg godt genkende)
Laura: Sød og blid, hende kan man gøre alting ved (Joo, det håber jeg da ;))
Knud: Sød, kælen og nem herhjemme, men forvandler sig til et monster hos dyrlægen (Ok, monster er måske så meget sagt om mig selv, men jeg kan også blive ret bestemt, når jeg er hos lægen)
Nille: Lidt “egen”, som regel lidt svær at komme i kontakt med, men når hun vil snakkes med, bliver hun meget insisterende (Måske min generthed?)
Emil: En rigtig kryster, som bliver lavbenet bare man flytter på et møbel (Oh yes ;))
Ida: En rigtig prinsesse (Nej, den kan jeg ikke få til at passe)

De fleste af dem kunne jeg da godt genkende hos mig selv :slight_smile:

Venligst
Dorthe

:):slight_smile:

Ret spændende tråd, Elle :ok::ok:

Må lige filosofere lidt over Silke… og padderne…:tihi::tihi:

Hehe, okay, det lyder meget sjovt, så jeg vil også prøve. :smiley:

Tenshi: Herskerkatten og beskytteren af alle os andre (Hun er vores skytsengel og derfor hedder hun Tenshi; = Engel). Meget, beslutsom, insisterende og psykisk stærk. Ingen skal fortælle hende hvad hun skal og ikke skal. - Dette kan jeg slet ikke få til at passe på mig selv, men det er måske netop de sider jeg selv mangler, som jeg så kan hente hos hende…? :gruble:

Kiyomi: Genert, reserveret, lader sig nemt kue, svær for fremmede at komme i nærheden af og lære at kende, betragter alt på afstand og tænker sit, men giver sjældent udtryk for hvad hun mener. De mennesker hun kender kan hun dog være ualmindeligt kærlig over for. - Hehe ja, jeg kunne næppe have fundet en kat der ligner mig mere. :stuck_out_tongue:

Michiko: Utroligt kærlig og kontaktsøgende. Er ret ligeglad med hvad der sker omkring hende, bare hun har en fyldt mave og ligger varmt og blødt. :tihi: Hun er totalt ubekymret, ligemeget hvilken situation hun bliver sat i. Hun ved dog godt hvad hun gider og ikke gider, og dér kan hun være en meget bestemt dame - Her kan jeg heller ikke rigtigt se mig selv, men måske er det igen nogle egenskaber jeg gerne selv ville besidde…? :gruble:

Hmmm, jeg har haft så mange forskellige katte (og racer) gennem livet, at det kunne signalere at jeg måske er skizofren, eller lider af personlighedsspaltning…:smiley:

Man siger også at hund og ejer ligner hinanden.

Selv tror jeg på at der er en fed kemi når modstætninger mødes, men indrømmer der er tilfælde hvor lige børn leger bedst…

På mange punkter kan jeg egentlig godt se at Oliver ligner mig (eller omvendt :tihi:)

Herhjemme er han så sød, kælen og nem, men også opmærksomheds krævende (jaja… Jeg kan også godt lide at få opmærksomhed:ups:). Han skal lige se fremmede an, når de kommer ind af døren, men han varmer hurtigt op overfor dem, og kravler rundt mens han snakker højlydt… (:gruble:).
Han snakker meget og er stædig… Hvis han vil ha mad, så skal det være nu og ikke om 5 min… (Her kan jeg nu godt vente 5 min…:tihi:). Han har et stort sove hjerte og putte gen (Så meget mig…:D).
Hos dyrlægen er han det farlige monster, som ingen skal komme i nærheden af… (Tja… Jeg har det heller ikk særlig godt med læger, efter min operation…)

Så ja alt i alt, så minder vi nok temmelig meget om hinanden… Hvilket jeg ikke lige havde overvejet, før jeg så denne tråd… Så Tak for øjn åbneren :smiley:

tankevækkende når nu eddie i virkeligheden hedder eistibus og er opkaldt efter en engel

Devi er min angst og trang til at være alene, og min tendens til kun at stole 100% på et par enkelte personer.

Junior er min personlighed udadtil, den alle kan lide og den der får andre til at føle sig godt tilpas i mit selskab.

Niggi er min spontanitet der engang imellem bryder ud og hun er mig når jeg ikke opfører mig som forventet af andre.

Min elskede Gizmo var min tro på at vi alle er ens i hjertet, alle er lige meget værd og alle fortjener samme kærlighed :hjerte:

Den passer også fint her…

Mine katte er lidt for tykke, tunge i måsen og elsker at hygge-nusse og flade den på sofaen kun afbrudt at en tur i snack-baren og en tur på toilettet…

Jeg håber virkelig ikke jeg er lige så belastende som Zafarrancho…

Snebold - Den “vilde” og lalleglade.
Misty - Den sky, men den kvikke, smarte og observerende
Aslan - Den stille og kærlige.

Charlie (hunden) - den virkelige blondine dumme, hyperaktiv og glade.

Prinsen og Missy ved jeg ikke om jeg kan sige noget om =)

Tror faktisk noget af det passer…

Lad mig se.
Sparta er min damp side :stuck_out_tongue: Når jeg bare har brug for at buldre løs.
Hermie er den rolige side, mere velovervejet.
Bamse han er min angst for andre mennesker, kan sagtens hilse, men går noget tid før vi åbner helt op.
Samtidig afspejler han mig meget godt på flere punkter, fyldt med energi, elsker at dovne den af inden for. Får nogen skøre flips engang imellem. Og elsker sin familie:)

Ih det er da sjovt:-) Uanset hvad man tror, så er det da en lille leg, der får smilet frem:-)

Og ja hende, der sagde det om Eddie aner ikke, at han er opkaldt efter en engel, så der ramte hun da mere plet end hun kunne vide. En guddom - han er selv helt sikker på, at det passer, siger han:-)

Og det gør det jo også:-)

Sjovt tråd. Den skal da hives frem igen:D

Mini er den der minder mest om mig, men nu har hun også været med soulmate i snart 3 år:hjerte:

Mini: stor drillepind (:høhø:) gider ikke rigtig være voksen, vil hellere være hyper og lave ballade (:ups:) Hader høje lyde (nikker) Har had/kærlighedsforhold til min mor (passer meget godt) snakker meget (:tihi:) Meget påpasselig og indadvendt for folk hun ikke kender og især overfor folk hun ikke har mødt før (nikker igen) men elsker min bedste veninde som minder utrolig meget om mig på mange punkter. :høhø: tigge prinsesse (nok den der passer mindst på mig) Elsker at putte. :smiley: Skal nok selv bestemme hvornår hun vil ting og ikke vil ting (og yeah!)

Sparta: Gør sig altid til overfor folk hun godt kan lide og elsker opmærksomhed (:høhø:) meget nysgerrig (:D) men samtidig meget forsigtig og usikker på sig selv (nikker) madøre! (nikker igen) Drillepind (:høhø:) Snakker ikke så meget, men når hun gør så mener hun det (passer egentlig ikke for jeg snakker meget :ups:) Elsker at putte :smiley:

Mitzi: Meget insisterende dame. Tingene skal ske NU og ikke om 5 min (igen må jeg nikke) Snakker meget (:høhø:) og især når der er mad i nærheden skal hun nok få gjort opmærksom på hvor suuulten hun er og er såååå tæt på at dø (hmm. nej) Hyperaktiv unge der elsker at drille (:p) Elsker opmærksomhed lige meget fra hvem (passer ikke så godt, jeg begår mig bedst med folk jeg kender)

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Og jeg tror egentlig også, at nogle af dem indeholder noget, som jeg ville ønske jeg havde mere af.

Nanoqs ro fx - i stedet ligner jeg Tara - rebellen - meget mere:-) Og en rebel er godt, men hellere mere balance i det hele, tænker jeg tit… Det kan Nanoq - det kan jeg måske lære lidt af ham:-)

hmmm… har haft 3 katte og 1 hund, haft 2 hunde og 4 katte og nu 2 hunde og 2 katte.

Stort set alle flok sammensætninger har været harmoniske - men som den er nu er den helt unik. Om det har noget med mig at gøre? tvivler - har ikke som sådan valgt mine dyr selv

Hmm… jaaarh…

Oliver må være min humor og selvironi
Anne er helt klart min feminine side
Victor er mit forkromede overblik, min systematiske side
Signe afspejler min vurderende side, men også min overlegne side

At man også siger at hund og ejer ligner hinanden, ved jeg ikke lige om jeg vil uddybe nærmere, nu når jeg har Rottweilere liggende i stuen:tihi:

Jeg har jo et par stykker (katte altså) og alle er forskellige af sind og temperament.
Det passer ret godt til/på mig, for jeg er også mange forskellige ehhhhhh … typer :tihi:

Nellie: “Rejekællingen” der sætter alt og alle på plads !
Cleo: Den stille, der bare ønsker peace, love and harmony og at putte i dynerne … Zzzzz
Dooley: Fest og farver og hende der undersøger ALT
Diva: Holder sammen på det hele, sørger for at alle har det godt og at maddepoterne er fyldt op (spiser selv lidt for meget)
Laika: Kommer og går når det passer hende

Bounty: Lyst hår, blå øjne og meget rar. Præcis som mig :tihi:
Zulu: Kærlig men ikke bleg for at vende dig ryggen :høhø: (han vender ofte måsen til en når man nusser ham)
Xander: Nus mig, elsk mig - jeg er jo lige her, og her og her og her …
Whiskey: Har kun damer i hovedet - det må være en side af mig selv, jeg ikke er bevidst om :klapper: