Flot arbejde - enkelt og nemt forståeligt, som logoer bør være. Du har helt bestemt talentet for det.
Tusind tak. Nu må vi se, hvor langt talentet rækker. Måske er der en lille overraskelse i ærmet om en lille måneds tid, men det afhænger i lige så høj grad af smagsdommere og andre talenter. Vi får se
/Flemming
Det er da ellers et glimrende tidspunkt at skifte karriere - hvis man skal nå at starte forfra, inden man bliver for gammel
Reklamebranchen er absolut ikke anbefalelsesværdig i øjeblikket.
Der er stor arbejdsløshed og ikke udsigt til bedring.
Flemming er dygtig, men jeg kender endnu dygtigere logotegnere med mange års erfaring, der er uden arbejde.
Så Flemming - hold det på et hobbyplan
[QUOTE=Temple Bar;660183]Det er da ellers et glimrende tidspunkt at skifte karriere - hvis man skal nå at starte forfra, inden man bliver for gammel ;)[/QUOTE]Måske Men det kræver både lyst og mod, og jeg er ikke sikker på, at jeg har nogle af delene. Jeg har for nuværende 16 års erfaring fra min nuværende branche, hvor jeg trives glimrende, så som Vivi siger, så holder jeg det nok på et hobbyplan. Det er også meget sjovere, når det ikke på samme måde er forpligtende
/Flemming
Kender det godt med andre kreative ting.
Hvis man skal frembringe noget, man selv er tilfreds med, skal der også inspiration til. Og den indfinder sig jo ikke altid på klokkeslet.
Jeg syntes lige, at jeg ville hive denne tråd frem igen og tilføje lidt logoer, som er kommet til i min portefølje, siden jeg oprettede tråden for over et år siden.
FIFé World Show 2013
Det officielle logo for FIFé World Show 2013 i Danmark. Jeg deltog i en logokonkurrence, som Felis Danica havde udskrevet i Kattemagasinet, og det hele endte med, at mit logo blev valgt til at skulle repræsentere World Show i 2013. Jeg behøver vel næppe sige, at jeg er stolt?
Maine Coon Klubben Danmark
Nyt logo for Maine Coon Klubben Danmark, som blev offentliggjort den 22. april 2012. Endnu engang var det en logokonkurrence, som jeg deltog i - og vandt :juhu: - denne gang afholdt af Maine Coon Klubben. Kattehovedet symboliserer en typisk maine coon, det danske flag nedenunder symboliserer klubbens geografiske tilhørsforhold, og med associationer til det amerikanske flag symboliserer stjernerne relationen til maine coonens hjemland, USA. De røde og hvide farver symboliserer relationen til Danmark og alle 3 farver sammen symboliserer relationen til USA. Poterne er med til at understrege relationen til katte, og da poterne samtidig er identiske med dem, som var i klubbens tidligere logo, er der også bibeholdt en lille historisk reference.
norwegianforestcat.eu
Hvordan laver man et logo, som skal repræsentere en hjemmeside med et forholdsvis langt navn, når man ikke ønsker at bruge en masse tekst men stadig ønsker at bibeholde logoet simpelt og effektfuldt? Det var den opgave, jeg stillede mig selv, før vi lancerede et nyt internationalt forum for folk med hang til norske skovkatte på www.norwegianforestcat.eu. Resultatet ses her - et logo lidt i samme stil som de ikoner, man kender fra smart phones, med en silhouette af en norsk skovkat efterfulgt af teksten “.eu” skrevet med en let genkendelig skrifttype.
Lyngkatten
Et logo designet for maine coon opdrættet Lyngkatten. Farvevalget er temmelig forskelligt fra, hvad jeg normalt ville vælge selv, men jeg fik klar besked på specifikt at anvende disse farver, da de er let genkendelige og i øvrigt bruges på alt, som er relateret til opdrætteren. I tillæg til det var det et ønske at få øjnene fra en bestemt kat med i logoet. Desuden skulle logoet være rundt og hvis muligt også indeholde opdrætterens slogan: Health - Love - Harmony.
DK Lindvig
Et eksempel på et tæt samarbejde med opdrætteren, som havde nogle meget klare idéer om, hvad der skulle være og ikke skulle være i logoet, krydret med nogle små detaljer, som jeg fandt på hen ad vejen for at give logoet mere liv. Resultatet er et logo af en traditionel type, som stadig er effektfuld og hvor enkelthed er nøgleordet. Den lys-orange farve er en smule utraditionel men fungerer rigtig godt sammen med det sorte og det hvide samt med den mørkegrå baggrundsfarve, som opdrætteren har på sin hjemmeside.
DK*Miss Ronski’s
Før jeg gik i gang med dette logo, blev jeg spurgt: “Har du mod på en udfordring? Jeg har et logo, som trænger til at blive pudset lidt af, og så kunne jeg godt tænke mig at få tilføjet en ramme af en slags - jeg ved bare ikke lige helt hvordan.” Naturligvis var jeg klar på udfordringen - hvor svært kunne det være? Der var 3 ønsker til logoet, som absolut skulle opfyldes: det skulle indeholde øjnene fra en bestemt kat, hvor farven var af meget stor betydning, det skulle indeholde et træ, som kunne signalere både skov og fungere som en slags tabby-mønster, og sidst men ikke mindst skulle jeg benytte skrifttypen Monotype Corsiva. Aldrig før har jeg da sendt så mange udkast til godkendelse, før den endelig accept til sidst blev givet, men som jeg sagde til opdrætteren, inden jeg gik i gang med logoet: jeg er ikke tilfreds, før du er, og jeg er sikker på, at vi nok skal finde en løsning, som du bliver glad for. Og sådan blev det - vejen var længere og mere ujævn en sædvanligt, men målet blev nået, og DK*Miss Ronski’s er nu den stolte og glade ejer af et nyt logo for sit opdræt - et logo, hvor hver eneste lille detalje har været under lup og blevet grundigt overvejet
Du er simpelthen så god til logoer, Flemming!
Hold op hvor ser det bare SÅ godt ud Flemming!!!
Tusind tak skal I have :o
Rigtig spændende at se hvad du har lavet det sidste års tid FIFe logoet har jeg jo selvfølgelig set (og selvfølgelig også at du har lavet det), og Miss Ronski’s så jeg på FB forleden, men meget interessant at se de andre.
Jeg kan se at du er glad for kattepoter Jeg pønser også selv på et logo - som jeg nok aldrig får lavet - med en kattepote…
[QUOTE=Eife;959923]Rigtig spændende at se hvad du har lavet det sidste års tid FIFe logoet har jeg jo selvfølgelig set (og selvfølgelig også at du har lavet det), og Miss Ronski’s så jeg på FB forleden, men meget interessant at se de andre.
Jeg kan se at du er glad for kattepoter Jeg pønser også selv på et logo - som jeg nok aldrig får lavet - med en kattepote…[/QUOTE]
Mange tak, Eva
Det er faktisk kun logoet for Maine Coon Klubben, hvor jeg selv fandt på at sætte kattepoter ind - i de 3 seneste er det dem, jeg har lavet logoet for, som specifikt har ønsket, at der skulle kattepoter med, fordi det nu altså har noget med katte at gøre! Hvad man ønsker, skal man få
Heh, fair nok… Det ér jo også et enkelt og nemt genkendeligt symbol
De ER virkelig goe!
Thumbs up for muzzlelængden på katten på mcoklubbens logo.
[QUOTE=Sheer;959933]De ER virkelig goe!
Thumbs up for muzzlelængden på katten på mcoklubbens logo. [/QUOTE]
Tusind tak! Flere har kommenteret, at katten i Maine Coon Klubbens logo er en flot repræsentant for racen. Ejeren kan med rette være stolt, for der er naturligvis en, som har siddet model
Ok, må vi se? :juhu:
Wauuw du er super dygtig… Jeg er nød til at få lavet et logo en dag
Flot arbejde. Jeg er mest til det enkle, fordi det også vil gøre sig i helt lille størrelse, og dette er et meget vellykket eksempel på det.
Ja, naturligvis. Den unge mand (som ikke længere er så ung), som har siddet model til logoet, er ham her. Mon nogen kan gætte, hvem han er?
Tusind tak, skal I have
Mht. størrelsen, så har logoer som oftest brug for tekst i en eller anden udstrækning, og det sætter sin naturlige begrænsning for hvor småt, de kan fremstå. Meget kendte brands kan ofte gøre brug af dette - her tænker jeg f.eks. på Nike’s “swoosh”, McDonald’s gule M osv.
Men ellers er jeg enig i, at det simple ofte er det, der fungerer bedst - blot se på logoet, som jeg lavede for DK Lindvig. Det er forholdsvis enkelt men alligevel utrolig kraftfuldt efter min mening.