Diverse logoarbejde

Jeg opretter lige denne tråd for ikke at nasse mere på Rikke og Mis’ tråd, som jo omhandler HENDES arbejde :slight_smile:

Der var ønske om at se noget af det arbejde, jeg har lavet. Jeg beskæftiger mig primært med logoer, som jeg laver i Adobe Illustrator. Jeg elsker simpelthen vektorgrafik og det faktum, at man kan blæse grafikken op i enhver størrelse uden tab af kvalitet :rock:

Jeg har ingen designuddannelse og har aldrig arbejdet professionelt med grafik men har i perioder gået og nørklet lidt med det i min fritid, så alt jeg kan (eller ikke kan :-)) er selvlært. Jeg drev i en årrække en hjemmeside, hvor jeg havde samlet over 5.000 logoer fra fodboldklubber over hele verden, og en del af dem havde jeg selv rentegnet ud fra bitmap-logoer fundet på nettet, så med tiden blev jeg ret gode venner med Illustrator.

Her kommer nogle eksempler på logoer, som jeg selv har designet og ikke “bare” rentegnet.

Katteopdræt:

DK*Vorbeck - vores eget opdræt har jeg naturligvis også lavet et logo for :slight_smile: Det er vores tyske importkastrat Ja Rule, som har siddet model til logoet. Jane har haft en finger med i farvevalget - mænd kender per definition kun navn og udseende på nogle få grundfarver, mens kvinder kan skelne mellem og nævne en million forskellige nuancer :tihi:
http://www.vorbeck.nu/

DK*Bergedorf - opdrætter af norske skovkatte. Logoet er en viderebygning på det simple logo (kun tekst), som Lisa og Danny har på deres hjemmeside (jeg har ellers lavet en ny udgave, som er lige til at sætte ind i stedet for, men Lisa har vist ikke lige “haft tid” :cool2:). Det lykkedes at få bygget en del symbolik ind i logoet, samtidig med at det blev holdt i en enkel stil. “Berg” betyder på tysk “bjerg”, og “Dorf” betyder “landsby”. Så det blev simpelthen til en lille landsby på bjergtoppen og så en lille vamset kat til at markere, at vi altså er i katteverden.
http://www.bergedorf.dk/

DK*Jungle Man - maine coon opdrætter, som vi har vores to coons Mercedes og Bugatti fra. Gitte fra Jungle Man er knalddygtig til at lave grafik og hjemmesider - men logoer er ikke hendes stærke side. Så jeg fik kreeret dette simple logo, som nu i en eller anden form er på de fleste af de grafiske kreationer om opdrættet, som Gitte laver. Den rustikke skrifttype symboliserer den rå og utæmmede jungle, som junglekrigerens skjold med tilhørende våben er med til at understrege.

Hundekennel:

Kennel Leyva Rhodesian - mine forældres stueopdræt af Rhodesian Ridgeback. Det blev vist kun til et enkelt kuld, men jeg fik da lavet både logo og hjemmeside til dem. Leyva er i øvrigt færøsk og betyder løve. Min stedfar er færing (eller atlanterhavsperker, som han selv siger :klapper:), og navnet er en henvisning til, at hunderacen i Afrika, hvor den stammer fra, bruges ifm. løvejagt. Hunden i logoet forestiller i øvrigt deres første ridgeback, Luna, som de stadig har.
http://www.rhodesian.dk/

Fodboldfanclub:

Logoet for AGF Fanclub Aarhus designede jeg omkring årtusindskiftet, mens jeg stadig var meget engageret i deres arbejde (som indfødt århusianer er der jo kun ét rigtig fodboldhold :cool2:) og bl.a. også i flere år var med til at vedligeholde deres hjemmeside. Meget er sket siden, men logoet bruger de stadigvæk den dag i dag, og det er da sjovt at se på TV, hvordan det bruges på flag, bannere og meget andet.
http://www.agf-fanclub.dk/

Online fodboldmanagerspil:

For en 5-6 år siden spillede jeg et online fodboldmanagerspil, som hedder “Hattrick” (http://www.hattrick.org/). Mit eget hold hed HQFL FC (med henvisning til min hedengangne hjemmeside med fodboldlogoer, High Quality Football Logos), og dette var mit eget holds logo.

Min bror var også med, og dette var logoet, som jeg lavede for hans hold. 1903 henviser til B1903, som i dag er en del af FC København, som er min brors favorithold på trods af, at han har samme genetiske og geografiske oprindelse som mig selv. Jeg ved ikke, hvor korslutningen skete henne, da han blev skabt - der må have været nogle uønskede recessive gener, som kom til udtryk :stuck_out_tongue:

Endelig er der logoet for en konkurrent i den liga, jeg spillede i. Selve ræven er ikke hjemmegjort men er lånt et andet sted, men jeg har så peppet den op med nogle farver for at gøre den mere levende. Samtidig har jeg valgt en stil i resten af logoet, så det samlet set får et tegnefilmsagtigt præg.

Det var vist det :slight_smile: Jeg har overvejet, om jeg skulle begynde at lave lidt logoer på freelance-basis, men det kræver jo både tid og inspiration. Det er ikke altid, at begge dele er til stede på samme tid - og da sjældent, når det lige er påkrævet :? Så jeg forbliver lidt i tænkeboksen…

/Flemming

Det ser godt ud. Jeg kan godt lide din stil :slight_smile: Og tak for at dele dine tanker bag, det gør det sådan lidt mere fedt at se på…

Casper holder jo også på at jeg/vi skal have et logo til vores opdræt, men selvom vi har ideen må jeg indrømme at vi bare ikke har fået det lavet endnu :høhø:

Hold fast hvor er du god, Flemming!

[QUOTE=Eife;659492]Det ser godt ud. Jeg kan godt lide din stil :slight_smile: Og tak for at dele dine tanker bag, det gør det sådan lidt mere fedt at se på…

Casper holder jo også på at jeg/vi skal have et logo til vores opdræt, men selvom vi har ideen må jeg indrømme at vi bare ikke har fået det lavet endnu :høhø:[/QUOTE]

Tak, Eva :slight_smile: Der er altid tanker bag et logo, og jeg var faktisk ved bare at uploade dem i en række efter hinanden, men et par ord kan være med til at fortælle, hvorfor noget er blevet som det er, og hvad tanken har været. Og det hører jo ligesom med til logoet :slight_smile:

Der kan du bare se det med tiden :wink: Det kan være svært at få det hele til at gå op i en højere enhed.

/Flemming

Tusind tak, Pia :rødme:

/Flemming

Superflot arbejde Flemming.

[QUOTE=Flemming;659499]Tak, Eva :slight_smile: Der er altid tanker bag et logo, og jeg var faktisk ved bare at uploade dem i en række efter hinanden, men et par ord kan være med til at fortælle, hvorfor noget er blevet som det er, og hvad tanken har været. Og det hører jo ligesom med til logoet :slight_smile:

Der kan du bare se det med tiden :wink: Det kan være svært at få det hele til at gå op i en højere enhed.

/Flemming[/QUOTE]

Det er jeg glad for at du ikke bare gjorde :slight_smile:

Hehe, ja og så nok også at jeg ikke lige prioriterer det så meget… Det er Casper der insisterer, og han har jo nok ret (i at et logo bare er rigtig god reklame at have), men altså… :tihi:

Casper har fuldstændig ret! Jane mente heller ikke, det var så vigtigt med et logo, men det mente jeg. Det er med til at brande vores opdræt - det er det, som folk (med tiden) vil nikke genkendende til i en hurtig vending. Vi har derfor også altid vores logo til at stå på vores bur, vi bruger det på facebook, vi har det i vores signaturer herinde.

/Flemming

Flemming - Nu lyder du helt som Casper :tihi: Og jeg er skam også helt enig med jer i jeres argumenter…

flot flot

det er nemli sjovt at se, hvordan nogles grafik, design og hvad alt det der smarte nu hedder har en tråd - jeg ser det ofte igennem websites, hvor det ofte tydelig kan ses hvem som har lavet det. Det er skønt syntes jeg.

Hva tager du for et logo?

Heidi, som kan lave grafik til hjemmesider men IKKE er god til logo’er

Jeg har ingen fast pris. Jeg foretrækker at fastsætte en ud fra de input og tanker, som folk kommer med. Nogle er meget konkrete, nogle mere diffuse. Noget er enkelt, noget er kompliceret. Typisk vil prisen ligge et sted mellem 500 og 2500 kr. Men lad os tage den over mail eller PB, hvis det er :slight_smile:

/Flemming

Flemming - de er så flotte. Jeg kan bedst lide jeres opdræt logo. Det er så flot!
Man kan altid kende jer på jeres logo. Jeg har tit beundret det.
Når jeg engang får opdræt vil jeg også have logo. Jeg husker så meget jeres opdræt pga det logo.

[QUOTE=Saphiira;659551]Flemming - de er så flotte. Jeg kan bedst lide jeres opdræt logo. Det er så flot!
Man kan altid kende jer på jeres logo. Jeg har tit beundret det.
Når jeg engang får opdræt vil jeg også have logo. Jeg husker så meget jeres opdræt pga det logo.[/QUOTE]

Tak, Saphiira :slight_smile: Så har det jo virket efter hensigten (se selv, Eife!! :-)) Det er jo lige præcis det, der er idéen med et logo - at blive husket. Er rigtig glad for, at du kan lide det. Jeg synes også selv, jeg er sluppet heldigt fra det.

/Flemming

Det sværeste ved at lave logoer er faktisk at variere det man laver.
Det synes jeg du klarer rigtig flot :ok:

Flemming - Jamen jeg er slet ikke i tvivl om at du har ret… :slight_smile:

Flemming har du overvejet at lave andet end logoer. Tror du har talent for det

Jeg har også designet og programmeret flere hjemmesider, hvor jeg jo også har stået for alt det grafiske arbejde. De fleste findes vist ikke længere, men disse to er da stadig kørende, som jeg lavede dem:

www.poloclub.dk
www.rhodesian.dk

Jeg tror nu ikke, jeg skal lave andet eller mere end det, jeg gør (arbejder til dagligt som indkøber og bruger de sprog, som jeg har uddannet mig i). I perioder er jeg meget motiveret og kan virkelig få lavet noget spændende rent grafisk- i andre perioder gider jeg ganske enkelt ikke. Det var også Jane, der fik mig sparket igang med vores eget logo. Jeg har hele tiden ment, at vi skulle have et, men jeg kunne simpelthen ikke komme på en god idé, men så var det som om, at det alligevel kom til mig, da Jane pludselig spurgte en anden, om ikke hun ville lave et logo til os. DET var der ingen grund til, syntes jeg :slight_smile:

Med alt det i baghovedet og så det faktum, at jeg næste gang runder de 4 årtier, så er det nok ikke tiden til et karriereskift :slight_smile:

/Flemming

Hvor er der mange rigtig flotte. Ja det er de altså allesammen. Jeg kan godt li’ din meget rene stil

Super, super flot!

[QUOTE=Flemming;659534]Jeg har ingen fast pris. Jeg foretrækker at fastsætte en ud fra de input og tanker, som folk kommer med. Nogle er meget konkrete, nogle mere diffuse. Noget er enkelt, noget er kompliceret. Typisk vil prisen ligge et sted mellem 500 og 2500 kr. Men lad os tage den over mail eller PB, hvis det er :slight_smile:

/Flemming[/QUOTE]
takker. Tænker ikke jeg skal have andet end jeg har - for min “stil” er er mere “blød” og passer ikke til din stil - men elsker alligevel din

KH Heidi