Dixie <3

Jeg har noget fantastisk at fortælle.

Vi har fået en birma mere. Denne gang en sød hunmis ved navn Dixie fra DK Bjørkvig.

Jeg havde egentlig “nok” i to katte, Elliot og Silke, - men jeg følte ikke at de havde nok i hinanden.

Elliot virkede til at kede sig og Silke kunne hurtigt få nok af ham, når han ville lege. For at imødekomme begge deres behov, begyndte vi at se efter en ny kat. Og kæresten og jeg var hurtige enige om, at det skulle være samme race, for at matche Elliots behov.

Dixie er simpelthen så skøn. En værre kælepotte uden lige der storspinder som en traktor, når man løfter hende op.

Sammenføringen er gået rigtig godt. Jeg var ret nervøs for hvordan Silke ville reagere. Hun var panisk angst for Elliot i de første tre uger, hvor vi havde fået ham hjem.
Men hun tog det overraskende godt.

Den største udfordring har faktisk været, at Elliot bærer nag, og misfornøjet, utilfreds og frustreret, på MIG.
Han plejer at være super kontaktsøgende og social, og vil gerne lege. Men lige pt. er han mobset og undgår enhver kontakt med mig :(.
Hvis jeg prøver at nusse ham, går han, - eller vifter med halen i ren irritation. Jeg købte godbider igår, som jeg håber er vejen frem til hans hjerte igen :hjerte:

Dixie og Elliot har fundet rytmen og hinanden. De første to dage, blev der knurret. Men nu er alt godt. De kan lege sammen, virker interesseret i hinanden, næsedutter hinanden og skal lige snuse hinanden bagi, af og til.
Jeg håber og glæder mig til den dag, hvor de også kan putte sig sammen op ad hinanden og vaske hinanden.

Og I skal ikke snydes for et billede :slight_smile:

Ligger i arm (hulen) og putter <3

Tillykke med hende :flag: - hvor ser hun sød ud. :hjerte: :slight_smile:

mange tak Finn.

Vi er også så glade for hende :hjerte: