DK Jesma Cat's Joy of Life aka Joy

Så kan jeg endelige sætte billeder op af min nye lille guldklump.

Hun er “bestilt” fordi jeg ønskede en pige til mit opdræt, som kom af de samme linjer som Theodor da hans temperament, i min verden, ikke fås meget bedre. Joys far er Theodors helbror.

Hun fyldte 15 uger i går 24. februar 2018 og er stamtavle ført til sort tortie f - juryen er pt ude og votere om hun er smoke. Når jeg ser på hende ved siden af Fiona, så er Joy meget mere kold i farverne, så jeg tror faktisk juryen kommer tilbage med en sort tortie smoke pige. Hun bliver farvebedømt på Jyrak udstillingen i Nyborg om et par uger. Fint hvis smoke, men også helt ok hvis ikke.

Denne lille film er fra i aftes

Som det kan ses er hun en kærlig lille dame, der har en god spindemotor med sig :slight_smile:

Jeg kom hjem med hende i aftes efter en ca. 4 timer lang køretur, hvor jeg nærmest ikke hørte hende. Så imponeret af hun tog den lange køretur i nærmest ophøjet ro.

De andre katte var hos mine forældre, da jeg havde været en tur i Prag med arbejde i sidste uge. Så vi havde huset til os selv.

Hun pev de første 5 min. og alt var bare alt for overvældende; alene lille hende i en ny stor verden.
Gav hende lidt vådfoder og tog hende med op i soveværelset. Efter 30 min. leg med en drillepind gik hun kold, da var klokken også næsten 1 om natten.

Jeg vågnede kl. 3 og der sov Joy stadigvæk - på helt korrekt maine coon vis, på tværs af sengen, helt udstrakt… :hjertehop:

Her til morgen tog jeg Joy med over til mine forældre, således hun kunne møde de andre 3 og mine forældres katte.

Tog Theodor og Fiona med ind i køkkenet og satte Joy i hendes kasse midt på gulvet.

De to store gik rundt om kassen; Theodor nysgerrig og Fiona halvbange og svagt brummende.
Lukkede op til kassen og Theodor og Joy duttede næse og kurrede med det samme.
Fiona gav hende lige et par hvæs med på vejen, men Joy gik da bare i en bue udenom hende.

Sad med dem i køkkenet måske et kvarter og lukkede dem så ud i huset til mine forældres to huskatte og min brors huskat. De 3 huskatte er store som maine coons og er 9 årige kastratdrenge.
De var da så ligeglade med Joy og Joy da så ligeglad med dem. Havde jeg nu også forventet.

Lod Joy snuse rundt til alt og kort efter tog hun og Theodor, inder glad kurren, sammen på opdagelse i kælderen.

Fiona blev sammen med mig.

Blev hos mine forældre et par timer til de alle var færdige med at tulle rundt og lå afslappede i stuen.

Tog kasserne frem; Fiona og Joy hoppede selv ind, Theodor skulle løftes.

Chip i hendes kasse og så alle 4 i bilen og hjem til mig.

Hjemme hos mig selv lukkede jeg alle 4 ud af kasserne nede i stuen, gav dem lidt vådmad og Joy fik straks på opdagelse rundt og de to store kigger på. Helt stille og roligt.

Chip har trukket sig tilbage til hendes rolige hjørne.

Det var sådan ca verdens nemmeste sammenføring.

Det havde jeg også forventet efter jeg så, hvor stille og rolig Joy var og hvor godt hun taler kat.

Fiona har lige gået lidt hurtigt hen til Joy. Joy smider sig ned på siden og er helt lille killing. Så var der ikke mere med Fiona. Uinteressant når hun bare lægger sig ned.
Dygtig Joy! :hjerte:

Nu har vi alle været hjemme nogle timer og der er helt ro i huset. De sover alle 4 og der har intet som i overhovedet intet problem været med at føre dem sammen.

Maine coons er bare søde og rummelige når det kommer til at få nye ind i flokken.

God nat fra Joy og på gensyn til nye oplevelser :slight_smile:

29 Synes om

Hvor ser hun dejlig ud :smiley: Stort tillykke med hende og med en totalt smertefri sammenføring :flag:

Glæder mig til at følge hende :slight_smile:

1 Synes om

Sikke da en skøn lille pige, du der har fået - hun er virkelig smuk :heart_eyes:

Nu har du så hele 4 dejlige katte - håber de kommer til at enes fint :kryds:

1 Synes om

Tak @Eva - de enes fint allerede. Maine coons er sociale katte, de er som oftest meget nemme at sammenføre.

Og Joy er en god PC assistent :slight_smile:

14 Synes om

Hvor er hun skøn :hjertehop:
dejligt når sammenføring går som en leg :hjerte:

1 Synes om

:purple_heart:

Hun er virkelig smuk, og det er dine andre katte også :paw_prints:

1 Synes om

Hvor er hun fin… sagde tortietøsen. Tillykke med hende :heart:
…og sikke en sammenføring :ok:

1 Synes om

:smelter:

1 Synes om

Theodoristen er tilfreds - han har fået en ny killing der gider blive nonstop vasket på :hjerte:

Onkel Theodor og Joy får sig en slapper efter storvasken.

16 Synes om

Hankastrater er bare de bedste onkler :heart:

1 Synes om

Enig at de er - og Theodor er endda genetisk onkel til Joy. Mon det gør ham bedre? :grinning:

Tillykke med hende! :love:

1 Synes om

Joy er på papiret sort tortie men under mistanke for også at være smoke og så har jeg fundet et par hvide medaljoner på hende; en bikini plet og en oppe under hagen.

Tog hende med til udstilling i Nyborg i går 17. marts og fik hende farvebedømt.
Der stod en god håndfuld omkring mig, samtidig med der havde været en del henne ved os og alle som en siger “selvfølgelig er hun smoke”. Selv meget erfarne opdrættere siger det.

Jeg fik hende farvebedømt og dommer mente ikke der er smoke og at hendes grålige tone skyldes feberpels. Tjaa det skal jeg jo ikke kunne sige. Jeg ved meget lidt om feberpels. Troede det var noget de var født med og langsomt aftog. Joy var mørk som lille killing og er langsomt blevet mere grålig. Dommer så heller ikke hendes hvide pletter, så først da jeg spurgte om hun skulle ændre gruppe pga af dem, sagde hun: “nå ja, hun er jo med hvid”.

Ahh well :wink:

Så Joy er fortiden sort tortie med hvid. Så får vi se om hendes feberpels aftager og når hun har sin voksen pels og i god tid inden hendes første kuld, får jeg hendes stamtavle lavet om.

Bortset fra dette så var hun vanvittig dygtig og lige så sød og tålmodig som jeg håbede hun ville være. Der er intet drama over hende, hun spinder og hygger sig gennem verdenen.

Undtaget når hun mosler sin Theodor, det er hun ikke sød, han skal bare mules. Hold nu op de to tager sig nogle ture og de hygger sig med det. Joy og Fiona har nogle løbelege sammen og efter Fiona blev vasket i fredags har hun været uendelig fredelig og sød. Så mon ikke de skal have lov til at gå sammen også når jeg ikke er hjemme.

6 Synes om

Joy er søøøøøøød… Men at du vil avle på et dyr, der tydeligvis slet ikke har knogler i kroppen, det forstår jeg ikke :wink:

1 Synes om

Tak, ja hun er dejlig! I know - hun er så snotkæle og når så nogle vil nusse med hende, så bliver hun blød helt ind i knoglerne :joy:

Men tro mig de stivner fint op når jagtinstinkterne bliver øvet på daglige mosleture med Theodoristen :grin:

4 Synes om

:tillykke:

Joy fyldte 1 år her d. 11.11.18

Ikke helt sikker på hvad hun har gang i, udover altså at sove… Dette er fra turen til WS i Finland

Hun er blevet lige så flot og sød som jeg håbede på med de linjer. At blive udstillet tager hun i fin stil; show vask træner vi…

Citat Joy - stop nu med alle de billeder, jeg bliver så træææt :wink: :joy:

:tillykke:

10 Synes om

:puuuuust::tillykke::puuuuust:

1 Synes om

:tillykke:

1 Synes om

Tillykke med hende! :flag::hjertehop::blomst::ballon:

1 Synes om