DND... anyone?

Ja, jeg ved deet… jeg har det med at komme med de mest random spørgsmål idt om natten… men

Er jeg den eneste der kan huske DND? Det Neodepressionistiske Danseorkester…

Og ER der nogen der tilfældigvis har overspillet deres LP’er til digitalt format? Jeg HAR deres plader… men jeg har ikke uydstyr til at overspille dem… og jeg MANGLER et par numre som jeg har fået på hjernen … blandt andet “Pænt Pakket Ind”…

Jeg har på fornemmelsen at jeg kan bruge min alder som undskylding
for ikke at kende dem. :tihi: Men det lyder så tilpas obskurt
og bizart, så jeg MÅ vide mere. Kan man finde noget online?
Jeg kunne selvfølgelig google, men klokken er mange, ikk’? :stuck_out_tongue:

Deres “Godt nok mørkt” nummer er på Youtube. Det er bare langt fra det bedste (Det ka’ vi da’ godt prøv’ var faktisk et større hit… dengang i 80’erne…)

Ah… Romantik-tak er osse på Youtube… men igen, det var "Det ka vi da godt prøv’der var dres gennembrud… og det er der ikke :frowning:

//youtu.be/deI7lnwBxJI

DET er til gengæld en ÆGTE 80’er video med … kønsforvirring og det hele L

Aha her er lidt mere med dem:

//youtu.be/c70W8AD2_Ig

(elendig lydkvalitet, men… uha… Memory laaaaaaane…)

Det ka vi da godt prøv er nummer to i den lille “koncert” de gi’r pMusikmaskinen… YAY…

Skal det nu forestille at være sunget på dansk?!
“Godt nok mørkt” altså… Nu har jeg hørt de andre du
har linket til, og de giver da lidt mere mening. :smiley:

Men hold nu op, det er jo lige mig!
Meget 80’er, lidt TV2 og så alligevel mere outreret. :thumbup:

MEGET outreret. Og så dkal du forestile dig ham danseren (Gorm Neergård) på alle numrene. Altid i de mest sindssyge stillinger og med perfekt androgyn 80’er makeup :slight_smile:

Jeg kan ikke forstå at der ikke er flere af deres videoer online… De var et SYN… (og musikken var faktisk GOD osse. Jeg har alle deres … hmm… 2-3? LPer… men vinyl er bare ikke særlig “delevenligt” med mindre man har en pladespiller med USB-stik… og det har jeg ikke :frowning:

Nå… hvis du vil høre den ægte vare, så må du komme herover :slight_smile: Det kan jo nok fikses hvis det skal være ;))

[QUOTE=TrekkieGrrrl;949240]MEGET outreret. Og så dkal du forestile dig ham danseren (Gorm Neergård) på alle numrene. Altid i de mest sindssyge stillinger og med perfekt androgyn 80’er makeup :slight_smile:

Jeg kan ikke forstå at der ikke er flere af deres videoer online… De var et SYN… (og musikken var faktisk GOD osse. Jeg har alle deres … hmm… 2-3? LPer… men vinyl er bare ikke særlig “delevenligt” med mindre man har en pladespiller med USB-stik… og det har jeg ikke :frowning:

Nå… hvis du vil høre den ægte vare, så må du komme herover :slight_smile: Det kan jo nok fikses hvis det skal være ;))[/QUOTE]
I like a lot!
Jeg er nu med på jagten efter digitale versioner af DND numre! :thumbup:

Jeg husker dem ganske tydeligt. De var herlige.
Vi var nogle stykker der hang ud sammen i 80’eren, og DND var et af de foretrukne bands.

Jeg kan huske, de fik lukket et spillested en aften, fordi deres optræden var lidt for grænseoverskridende. ha ha

Måske jeg skulle kontakte den ene af dem på FB og høre, om han stadig har musikken…

[QUOTE=Gidahmir;949263]Jeg husker dem ganske tydeligt. De var herlige.
Vi var nogle stykker der hang ud sammen i 80’eren, og DND var et af de foretrukne bands.

Jeg kan huske, de fik lukket et spillested en aften, fordi deres optræden var lidt for grænseoverskridende. ha ha

Måske jeg skulle kontakte den ene af dem på FB og høre, om han stadig har musikken…[/QUOTE]
JA!
… siger hende newbien der først hørte om DND for en time siden. :ups:

Vi har vist en pladespiller som kan sættes til computeren, måske du kan få lov at låne den af min mand.

Aj, hvor sjovt! Dem havde jeg helt glemt - fedt med et genhør. :slight_smile:

En pladespiller med USB er ellers ikke nødvendigvis så dyr igen, se her: Pladespillere (500+ produkter) hos PriceRunner • Se pris »

Her kan man høre “Det ka’ vi da godt prøv”

Jeg kender dem desværre ikke. Men det taler måske til min fordel :lol:

Det undrer mig at jeg aldrig har hørt om dem før, godt nok var det før min tid her i DK, men min eks. hørte musik fra morgen til aften og det lyder bestemt som noget han kunne have lyttet til engang :gruble:
Det lyder lidt … spøjst :stuck_out_tongue:

Jeg kan godt huske dem, og jeg syntes at de var fede :ok:
Men jeg har ikke hørt dem i årevis. Sjovt med et genhør/syn :slight_smile:

Det vil jeg gerne. Jeg har kigget på sådan en USB-pladespiller et par gange (vi har vel 1200 LP’er der bare STÅR…) men… Jeg ved ikke helt hvordan kvaliteten bli’r. Så det ku’ da være fedt at prøve en inden man evt. investerede i sådan en fætter :slight_smile: