Jeg har jo været ude at kører lastbil og fået lærerplads, men en ting nager mig…
Min kære bengal har gjort noget som han aldrig har gjort før (har været til dyrelæge med ham han fejler intet ) Kærsten og jeg undret os da jeg kom hjem hvorfor der blev væst i bryggers … jeg skynder mig der ud også kan jeg se øre er lagt ned , halen er som en kost og han knurre gevaldig af mine træsko :S ( jeg havde kørt med Daka affald og ville vaske min træsko derfor tog jeg dem med i bryggers )
Han løber i gangen fuldstændig flad som en avis og ikke før træskoen kommer uden for stopper han.
En time efter er jeg i bryggerset og skal til at sætte vasketøj over og da jeg vender ryggen til for at tage vaskemiddel tisser han i senget tøjet:S
2 Dage efter gøre han antræk til det i vores dyne men jeg for ham på kattebakken …
Jeg tænker er det lugten af død (sagteri affald stinker jo meget ) der for ham til at opfører sig som han gør :?
Eller er det trodsighed over jeg har været væk i lang tid :? Frygter hvis det er det det bliver et helved når jeg starter på job på mandag :S Han er meget mor syg og hænger meget på mig
Katte kan sagtens stresse over en fremmed lugt - især af døde dyr - så det er en anden mulighed.
Jeg kan ikke gætte mig nærmere, når jeg ikke har set adfærden, men hvis den altid optræder sammen med lugten af død, så er en sammenhæng et godt bud. Kan du ikke skifte tøj og gå direkte i bad, så du skåner ham for lugten?
Har du mulighed for at tage skiftetøj med på job? og skifte til rent tøj inden du træder ind i huset? For der er da klart noget ved dit tøj/dine sko, der skræmmer livet af ham…
Jeg ved at de fleste heste ikke kan fordrage lugten af gris, og kan blive temmelig oppe og køre når de kan lugte dem
Måske det kan være noget af det samme her?
[quote=Eva K;339674]Jeg ved at de fleste heste ikke kan fordrage lugten af gris, og kan blive temmelig oppe og køre når de kan lugte dem
Måske det kan være noget af det samme her?[/quote]
Det kunne være grise lugten som du skriver for jeg havde døde grise med og køer denne dag …
[quote=Eva K;339679]Skeem - Ja, det kan jeg godt forstå. Må have været ubehageligt![/quote]Vi troede først han slåset eller havde ondst som han lød… så mine træsko /tøj skal hvis blive i garagen
[quote=Eva K;339674]Jeg ved at de fleste heste ikke kan fordrage lugten af gris, og kan blive temmelig oppe og køre når de kan lugte dem
Måske det kan være noget af det samme her?[/quote]
Heste kan heller ikke lide lugten af døde mennesker.
Jeg kan huske da jeg var barn (og ja, jeg er fra den tid hvor man brugte heste til markarbejde og kun få havde traktorer), at der var en hændelse der blev talt meget om.
En mand ikke så langt fra hvor vi boede kunne en dag ikke forstå, hvorfor hans heste pludselig begyndte at “skabe sig”, blev meget urolige og ikke ville gå længere når de nåede et bestemt sted på marken.
Han kunne simpelthen ikke drive dem afsted, og de viste tegn på de var bange, så han måtte opgive og vende om i stedet…
Det viste sig så ved nærmere eftersyn, at en mand fra omegnen, der havde været forsvundet i et stykke tid havde hængt sig et lille stykke inde i skoven ved siden af marken og han blev så fundet lige ud for hvor hestene ikke ville gå forbi…
[quote=Felis;339684]Heste kan heller ikke lide lugten af døde mennesker.
Jeg kan huske da jeg var barn (og ja, jeg er fra den tid hvor man brugte heste til markarbejde og kun få havde traktorer), at der var en hændelse der blev talt meget om.
En mand ikke så langt fra hvor vi boede kunne en dag ikke forstå, hvorfor hans heste pludselig begyndte at “skabe sig”, blev meget urolige og ikke ville gå længere når de nåede et bestemt sted på marken.
Han kunne simpelthen ikke drive dem afsted, og de viste tegn på de var bange, så han måtte opgive og vende om i stedet…
Det viste sig så ved nærmere eftersyn, at en mand fra omegnen, der havde været forsvundet i et stykke tid havde hængt sig et lille stykke inde i skoven ved siden af marken og han blev så fundet lige ud for hvor hestene ikke ville gå forbi…[/quote]
Har hørt det med at heste ikke kan lide dødlugt, men aldrig katte det var derfor jeg oprette denne tråd for at hører om i andre har oplevet med jeres katte…
Kan huske i min barndom der havde vi en laberdor hund den mest rar og gåmodige hun, men døde fluer ( eks hvis den lå på gulven eller man viste den ) så knurret han og viste tænder . Vi har grint lidt af det …
Så der er nok noget med den døde lugt og ikke trodsighed
Trods?
Nej da den adfærd du beskriver hos din kat lyder som en voldsom angst. Meget voldsom endda. Jeg ville tage det meget alvorligt og sørge for, at katten ikke kommer derud igen.