Dommer rapporter

Når jeg besøger engelske klubbers hjemmesider kan man ofte finde dommer rapporter - som er interessante at læse…

eks:

http://www.typha-typhast.co.uk/rosie_show-critiques.htm

http://www.cameo-pewter-smoke-society.co.uk/pdf/L-Dutton.pdf

og mange flere her:

http://www.gccfcats.org/JudgeReports/judgereports.html

Hvordan kan det være at man ikke laver sådan nogle i FIFé? Udover at det naturligvis er noget der tager tid :slight_smile:

edit: det er naturligvis offentlige dommer rapporter jeg mener - jvf. links ovenfor - jeg ved godt at alle får håndskrevet reporter med hjem :slight_smile:

[QUOTE=Musashi;1025224]
Hvordan kan det være at man ikke laver sådan nogle i FIFé? Udover at det naturligvis er noget der tager tid :)[/QUOTE]

?? Det gør man da!

Dommerrapporterne er bare håndskrevne og kommer ikke på nettet.

Ud over tiden, som vil være et alvorligt problem, så er der et problem med udstillernes blufærdighed. Det kræver nok lidt tilvænning, hvis deres kattes plusser og minusser bliver offentliggjort.

vh

Andreas

Jeg tror ikke, vi vil have GCCF tilstande i FIFe. Kattenes resultater bliver hængt op på en tavle til alles beskuelse på selve dagen. Rapporterne bliver først offentliggjort flere uger efter show, når Our Cats udkommer (det er meget nyt, at de også kan læses online) - man kan ikke fravælge denne offentliggørelse.

I GCCF får du ikke bedømmelserne med hjem på dagen - de bliver først offentliggjort på nettet :slight_smile:

Man må sige at man der udstiller for andres skyld hvor vi udstiller for udstillerens egen skyld.

Eller også kunne man sige at man - ved at offentligøre bedømmelserne - faktisk udstillede for racens skyld :wink:

Det er korrekt, og årsagen er, at dommerne kun laver notater/stikord til bedømmelserne på dagen og først skriver den endelige bedømmelse, når de kommet hjem - derfor er det forskubbet i tid.

Mange hilsner Pia

Den eneste grund til at jeg kunne tænke mig det på den måde skulle da være at man så i det mindste ville kunne LÆSE hvad der stod :wink: Der er visse dommere man har mistænkt for at være læger eller lignende til hverdag, de skriver i al fald så kun en apoteker kan tyde det…

Og det er faktisk en skam, dommeren sidder og bruger tid på at grifle noget som man alligevel ikke kan læse andet end to-tre ord af sommetider :frowning: Det kommer til at virke som spild af tid…

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1025336]Den eneste grund til at jeg kunne tænke mig det på den måde skulle da være at man så i det mindste ville kunne LÆSE hvad der stod :wink: Der er visse dommere man har mistænkt for at være læger eller lignende til hverdag, de skriver i al fald så kun en apoteker kan tyde det…

Og det er faktisk en skam, dommeren sidder og bruger tid på at grifle noget som man alligevel ikke kan læse andet end to-tre ord af sommetider :frowning: Det kommer til at virke som spild af tid…[/QUOTE]

lige netop - jeg har fra weekenden et farligt fint stykke papir, skrevet på en blanding af engelsk og fransk og det er praktisk talt umuligt at tyde mere end et fransk “et” ind imellem :frowning:

det ville jo være meget rart at kunne læse bare end brøkdel af hvad der står, så man havde en ide om hvad der var godt og dårligt ved ens kat