Dommerfordeling, Billund

I forbindelse med lige netop denne udstilling har jeg indtil videre kun hørt, at det kan lave nogle fejl, andre klubbers systemer ikke kan lave…

(som f.eks. at det har problemer med udstillere, der ønsker to katte i samme bur)

og for så vidt angår dommerlisten, så er service over for udstillerne eneste grund til at udsende den forud for udstillingen. Men hvis man ikke sørger for, at udstillerne kan gennemskue, hvilken dommer de skal have, ryger servicen sig da en gevaldig tur :frowning: Det kan godt være, vi skriver 2010, men det er aldrig en god idé at overlade alt til tekniske systemer.

Mht. om der kommer BUR a veteran - eller for den sags skyld pensionist - fra udlandet, så tillader jeg mig at tvivle, indtil det modsatte er bevist. BUR n veteran/pensionist ville med stor sandsynlighed kræve, at Ilga tog derover fra Sverige. Der er ikke så mange, der udstiller burmesere i Danmark, at der ikke er rimelig godt styr på dem :smiley:

Temple bar - Tvivl bare. Jeg ved der kommer en bur a veteran :wink: og det ved du så også på et tidspunkt.

Jeg er egentlig ligeglad med hvad der kommer eller ikke kommer, jeg forklarer bare hvorfor nogle ems-koder står der dobbelt.

Jeg har egentlig ikke tid til dette her - jeg er nemlig ved at lave udstilling i Billund, men i stedet for at folk bliver ved med at bekræfte hinanden i ting, som ikke er rigtige, så tager jeg lige 5 minutters time out!’

[quote=Temple Bar;389752]I forbindelse med lige netop denne udstilling har jeg indtil videre kun hørt, at det kan lave nogle fejl, andre klubbers systemer ikke kan lave…
[/quote]
Ingen anelse! Jeg kender klubber, der stadig manuelt må indtaste alle tilmeldinger - det slipper vi heldigvis for. Hvad deres stystemer kan ved jeg ikke noget om - vores kan faktisk rigtigt meget!

(som f.eks. at det har problemer med udstillere, der ønsker to katte i samme bur)

Hvis man vil have 2 katte i samme bur, så skriver man det ganske enkelt i bemærkninger - det finder masser af udstillere ud af, kan ikke huske, at nogen har klaget over at de ikke fik sine katte i samme bur :?

og for så vidt angår dommerlisten, så er service over for udstillerne eneste grund til at udsende den forud for udstillingen. Men hvis man ikke sørger for, at udstillerne kan gennemskue, hvilken dommer de skal have, ryger servicen sig da en gevaldig tur :frowning: Det kan godt være, vi skriver 2010, men det er aldrig en god idé at overlade alt til tekniske systemer.

Nej! Det drejer sig ikke om service i første omgang. Det drejer sig om, at for at kunne lave udstilling, hvor certifikater kan udskrives automatisk, så SKAL alle dommere indtastes først! Først når det er overstået kan man gå over til at rense den manuelt for f.eks. MCO og NFO EMS koder. Vi lukkede for tilmeldinger i går aftes - dommerfordelingen var færdig og indtastet kl. 4,30 imorges. Undskylder da mange gange, at jeg må sove i dagtimerne og derfor ikke har fået det hele 100% færdigt under 24 timer efter der er lukket for tilmelding - det er da fuldt ud muligt, at de andre klubber gør det hurtigere end os her… Men alt overlades langt fra til tekniske systemer, tro mig - vi har bare kun 24 timer i døgnet i JYRAK!

Mht. om der kommer BUR a veteran - eller for den sags skyld pensionist - fra udlandet, så tillader jeg mig at tvivle, indtil det modsatte er bevist. BUR n veteran/pensionist ville med stor sandsynlighed kræve, at Ilga tog derover fra Sverige. Der er ikke så mange, der udstiller burmesere i Danmark, at der ikke er rimelig godt styr på dem :smiley:

Jamen tvivl alt det du vil! Der ER faktisk andre veteraner end dem du åbenbart lige kender :høhø:

For god ordens skyld: jeg tror jeg forklarer det til nogen til hver eneste udstilling, men jeg gør det gerne igen :):
NÅR dommerfordelingen tastes ind, så vil man kunne se den online efterhånden som jeg taster. De oplysninger der fremgår af systemet er sorteret efter ET parameter! EMSkoden! Man kan IKKE sortere efter variable parametre. Det er fuldt ud muligt, at jeg ikke har fattet en brik af Excel - men jeg har stadig ikke fundet knappen, hvor man opgiver variable parametre, f.eks.: Sorter denne medlemsliste efter postnumre, dog således at alle postnumre 9000 i stedet sorteres alfabetisk efter fornavn i samme liste! Hvis nogen ved, hvor knappen er, så giv mig et praj! For det er det, der foregår her: Der sorteres i systemet efter ét parameter! Vi kunne også vælge at sortere efter klasse - det ville så give et nøjagtigt billede af hvor mange katte der er tilmeldt i hver enkelt klasse i hver enkelt kategori (veteraner ville fremgå helt tydeligt!) - og oplysningen ville af logiske grunde være “flere dommere” for størstedelen af klasserne.

That´s it - nu skal jeg hen og være færdig med den manuelle liste, som Mea Culpa jo foreslår jeg bruger lidt tid på. Det gør jeg hver gang - denne gang var I bare hurtigere ude, end jeg nåede at blive færdig til - jeg er nemlig nødt til at sove i dagtimerne, når jeg arbejder om natten. Bummer!
VH
Susanne

Tak for din uddybning.
Problemet der bliver refereret til med katte i bur sammen var, at systemet ikke genkendte et FD LO nr, og vedkommender derfor ikke kunne bruge jeres “i bur med”-funktion. Men måtte skrive det i bemærkninger. (og lavede en tråd da vedkommende var i tvivl om det var nok)
Jeg har selv haft samme problem tidligere, og haft kontakt med Peter omkring det :slight_smile: og fik da også fint kattene i samme bur.

[quote=Eife;389783]Tak for din uddybning.
Problemet der bliver refereret til med katte i bur sammen var, at systemet ikke genkendte et FD LO nr, og vedkommender derfor ikke kunne bruge jeres “i bur med”-funktion. Men måtte skrive det i bemærkninger. (og lavede en tråd da vedkommende var i tvivl om det var nok)
Jeg har selv haft samme problem tidligere, og haft kontakt med Peter omkring det :slight_smile: og fik da også fint kattene i samme bur.[/quote]
Yes, det er et problem, som vi ikke har nogen mulighed for at gøre ret meget ved, desværre, selv om vi virkelig gerne ville. Databasen med stambogsnumre får vi fra FD - men af uransagelige grunde er den ikke komplet, og selv om den bliver opdateret flere gange om året, så er der stambogsnumre der bare aldrig lykkes at få proppet ind i databasen - det er som om de simpelthen ikke er med, når vi får opdateringer. Det er RET frustrerende - men ingen ved hvorfor dette problem ikke kan løses :? (Jeg håber og tror på det bliver løst når FD med tiden får helt nyt stambogssystem, for det nuværende har længe kørt på hælene…)
Anyway, man kan roligt bare skrive alle sine ønsker under bemærkninger - de bliver skam læst, når der er lukket for tilmeldinger og vi begynder at få travlt-what
VH
Susanne

Susanne - Det var også hvad Peter fortalte i sin tid :slight_smile:

Så er den mere mundrette fordeling klar her.
Der er forresten stadig flere Legoland billetter med rabat hvis nogen skulle få lyst! De kan enten forudbestilles på hjemmesiden (under Betalinger) eller købes på dagen i sekretariatet. Den gælder KUN den dag, den er købt til!
God fornøjelse - og vel mødt i Billund!
VH
Susanne

[quote=Susanne W;389780]Nej! Det drejer sig ikke om service i første omgang. Det drejer sig om, at for at kunne lave udstilling, hvor certifikater kan udskrives automatisk, så SKAL alle dommere indtastes først! Først når det er overstået kan man gå over til at rense den manuelt for f.eks. MCO og NFO EMS koder. Vi lukkede for tilmeldinger i går aftes - dommerfordelingen var færdig og indtastet kl. 4,30 imorges. Undskylder da mange gange, at jeg må sove i dagtimerne og derfor ikke har fået det hele 100% færdigt under 24 timer efter der er lukket for tilmelding - det er da fuldt ud muligt, at de andre klubber gør det hurtigere end os her… Men alt overlades langt fra til tekniske systemer, tro mig - vi har bare kun 24 timer i døgnet i JYRAK!

NÅR dommerfordelingen tastes ind, så vil man kunne se den online efterhånden som jeg taster.That´s it - nu skal jeg hen og være færdig med den manuelle liste, som Mea Culpa jo foreslår jeg bruger lidt tid på. Det gør jeg hver gang - denne gang var I bare hurtigere ude, end jeg nåede at blive færdig til - jeg er nemlig nødt til at sove i dagtimerne, når jeg arbejder om natten. Bummer!
VH
Susanne[/quote]

Jamen tak for fin forklaring, men jeg forstår nu ikke at du skriver at det kommer online op når du taster, så har I da lavet et gevaldigt tilbageskridt.

Da jeg arbejdede med systemet skulle det aktiveres, at den og den del af systemet blev off tilgængeligt, ikke i processen og mens tingene blev lavet - så skulle de tilmeldte katte jo også være off. fra start ( det var en af begynderfejlene, til vi lærte at "skjule/inaktivere siden med tilmeldinger)

Måske een har været lidt for hurtig til at aktivere den knap med dommerfordelingen, inden I var klare til at vise resultatet, og fred være med det.

Men jeg synes da at du skal sørge for - for at undgå ørkesløse debatter som dem her - at det i fremtiden først aktiveres til off.gørelse når det kan læses og forståes af menigmand :slight_smile:

KH
Linda

Det kan godt være du forsøger at være morsom Eva, men på mig virker du lidt flabet, jeg har ingen steder bedt dig om at fortælle om hvad der kommer og ikke kommer, jeg konstaterer bare, at der er kat.3 kuld hos flere dommere, og det er ikke normal praksis i Fife at der dømmes kuld hos mere end en dommer.

Så fri mig en anden gang for at tillægge mig motiver som jeg ikke har. Jeg har ingen problemer med at vente med at se kattene til kataloget kommer online.

KH
Linda

Linda - Jeg forsøger ikke at være morsom. Men konstatere at jeg ikke ved hvad der kommer, og har i øvrigt heller ikke problemer med at vente og fortæller dig heller ikke hvad der kommer af kuld, kun at jeg ikke ved det.
Derudover så kom jeg bare med en forklaring på hvorfor f.eks. bur n og bur a var flere steder. Og jeg tillægger dig ABSOLUT ingen motiver, bare rolig… Og kan i øvrigt slet ikke komme i tanke om hvilke motiver det skulle være? :?
Jeg kommer bare med en forklaring, da I konstatere at der er sket smuttere, og jeg ved hvorfor det står sådan, og det altså ikke fordi der er fejl. Så er det så dig der tvivler på min forklaring, fordi du mener du kender burmeser veteranerne i DK, og jeg så derfor bliver nødt til at sige at jeg altså ved at det er korrekt, og det er grunden til at bur n og bur a står flere steder…

Så nej, ingen morsomheder eller flaberier, jeg forsøger bare at give jer en forklaring på hvorfor tingene står som de står.

Hvad søren er “huskat oldboys”

Ved det ikke…men det lyder altså hyggeligt :slight_smile:

Veteraner og pensionister :thumbup: Da de jo er meldt i 2 klasser, får de 2 forskellige dommer når det overhovedet kan lade sig gøre. Det kan det ikke altid - men det kunne denne gang :ok: Og det er jo old boys holdet, der stiller op til klasse 17 og 18 - deraf navnet. Tror ikke rigtigt der er så mange andre steder man har veteran- og pensionist klasser for huskattene, men når nu vi har, så lad os da gøre det lidt hyggeligt. I “rigtigt gamle dage” havde jeg er på daværende tidspunkt berømt huskat, som også deltog i old boys klasserne nogle gange - men han blev altid slået sammen med kategori III kattene. Og nogle gange slog han dem, og det var ikke altid lige populært, når sådan en husmisling var bedre end en stamtavlemisling :tihi:
VH
Susanne

Jeg tror jeg er en tand for træt efterhånden…det burde jeg da have vidst :sshh:

Ja - det tænkte jeg faktisk også lige - om nogen burde have kunnet regne det ud, så skulle det jo være dig :tihi: Det må skyldes det lidt sene tidspunkt på døgnet :høhø:
VH
Susanne

[quote=Susanne W;390448]Ja - det tænkte jeg faktisk også lige - om nogen burde have kunnet regne det ud, så skulle det jo være dig :tihi: Det må skyldes det lidt sene tidspunkt på døgnet :høhø:
[/quote]

Enten det, eller også den uartigt lille smule søvn jeg fik i går nat - hælder mest til det sidste :ups:

[quote=Susanne W;390421]Veteraner og pensionister :thumbup: Da de jo er meldt i 2 klasser, får de 2 forskellige dommer når det overhovedet kan lade sig gøre. Det kan det ikke altid - men det kunne denne gang :ok: Og det er jo old boys holdet, der stiller op til klasse 17 og 18 - deraf navnet. Tror ikke rigtigt der er så mange andre steder man har veteran- og pensionist klasser for huskattene, men når nu vi har, så lad os da gøre det lidt hyggeligt. I “rigtigt gamle dage” havde jeg er på daværende tidspunkt berømt huskat, som også deltog i old boys klasserne nogle gange - men han blev altid slået sammen med kategori III kattene. Og nogle gange slog han dem, og det var ikke altid lige populært, når sådan en husmisling var bedre end en stamtavlemisling :tihi:
VH
Susanne[/quote]

Altså er “navnet” så lavet om fra vet. og pensinist til “oldboys”? og hvad så hedder det så også “oldgirls” nå der er tøser med:høhø:

Nikie - I den alder er de alle intetkøn -tihi

HA HA ja det kunne der jo være noget om:D

hvad med “Old Unisex” -LOL

[quote=DK Thunderstone;392134]HA HA ja det kunne der jo være noget om:D

hvad med “Old Unisex” -LOL[/quote]

:klapper: