Dommerfordeling til Vissenbjerg

[QUOTE=En forhenværende bruger;976697]Bette Lind er jo NFO-opdrætter, og hun siger sin mening men på en pæn måde og er også sød ved kattene. Karl Preiss er jeg ikke så vild med, men det er ret længe siden, vi har været oppe ved ham, så det kan jo være, at det ville være en anden oplevelse i dag.

Vi skal til Bette Lind med Magnus og Pippi og til Marie Westerlund med Jelly. Vi kommer kun lørdag.[/QUOTE]

Ok, tak Jane :slight_smile: Jeg kender jo ikke så mange dommere endnu, hihi :slight_smile: Vi ses lørdag!

Jeg vil tro, han er et af de mennesker, der kan have gode og dårlige dage, for jeg havde ham for snart nogle år siden og var glimrende tilfreds. Derfor ønskede jeg ham til en senere udstilling - og var bestemt ikke imponeret :frowning:

Bette Lind skulle vi allesammen gerne kunne genkende navnet på, det er nemlig Felis Danicas formand :ok:
Derudover er…
Anette Sjödin FIFe´s præsident
Eric Reijers FIFe´s general sekretær
Dietmar Sagurski FIFe´s vice præsident
Karl Preiss FIFe´s vice kasserer

  • og det benytter muligheden til at holde FIFe bestyrelsesmøde om fredagen :slight_smile:
    VH
    Susanne

[QUOTE=Susanne W;976825]Bette Lind skulle vi allesammen gerne kunne genkende navnet på, det er nemlig Felis Danicas formand :ok:
Derudover er…
Anette Sjödin FIFe´s præsident
Eric Reijers FIFe´s general sekretær
Dietmar Sagurski FIFe´s vice præsident
Karl Preiss FIFe´s vice kasserer

  • og det benytter muligheden til at holde FIFe bestyrelsesmøde om fredagen :slight_smile:
    VH
    Susanne[/QUOTE]

Der kan man bare se! Fandt hende også i mit sidste blad :smiley: Lidt flovt, men hva’ pokker - kan det ikke undskyldes med, at man stadig er ny i “branchen”? :wink:

For nogle år siden kom der et alternativ til at opnå Grand og Supreme titler, så dem tilføjer jeg lige i den fine gennemgang :slight_smile:

[QUOTE=Northved;976619]CAC
Gives i kl. 9. Kræver min. 93 points. 3 x CAC givet af 3 forskellige dommere giver katten titlen Champion. (CAC = champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 7

CAP
Gives i kl. 10. Kræver min. 93 points. 3 x CAP givet af 3 forskellige dommere giver katten titlen Premier. (CAP = premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 8

CACIB
Gives i kl. 7. Kræver min. 95 points. 3 x CACIB givet af 3 forskellige dommere i 2 forskellige lande giver katten titlen International Champion. (CACIB = International Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 5

CAPIB
Gives i kl. 8. Kræver min. 95 points. 3 x CAPIB givet af 3 forskellige dommere i 2 forskellige lande giver katten titlen International Premier. (CAPIB = International Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 6

CAGCIB
Gives i kl. 5. Kræver min. 96 points. 6 x CAGCIB givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande giver katten titlen Grand International Champion. (CAGCIB = Grand International Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 3

Alternativt 8 x CAGCIB givet af 4 forskellige dommer i 2 forskelligelande.

CAGPIB
Gives i kl. 6. Kræver min. 96 points. 6 x CAGPIB givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande giver katten titlen Grand International Premier (CAGPIB = Grand International Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 4

Alternativt 8 x CAGPIB givet af 4 forskellige dommer i 2 forskelligelande.

CACS
Gives i kl. 3. Kræver min. 97 points. 9 x CACS givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande giver katten titlen Supreme Champion (CACS = Supreme Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 1

Alternativt 11 x CACS givet af 6 forskellige dommer i 2 forskelligelande.

CAPS
Gives i kl. 4. Kræver min. 97 points. 9 x CAPS givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande giver katten titlen Supreme Premier. (CAPS = Supreme Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 2

Alternativt 11 x CAPS givet af 6 forskellige dommer i 2 forskelligelande.

Hvis en dommer tidligere har givet katten et certifikat i samme klasse, skal ejeren selv i udstillingssekretariatet anmode om kontrasignering af en anden dommer, hvis dette er nødvendigt for opnåelse af titlen.[/QUOTE]

Angående kontrasignering siger FIFe’s regler følgende (har tilladt mig at indsætte den danske oversættelse fra Felis Danicas hjemmeside), da det ovenstående ikke er korrekt.

6.10 Kontrasignatur
Hvis antallet af forskellige dommere ikke er opfyldt – som anført i artikel 4.2, 4.3, 4.4 og 4.5 – kan udstilleren anmode den dommer der tidligere har tildelt et certifikat til en kat som han/hun igen skal dømme for et nyt, om at en anden fungerende dommer på udstillingen, kontrasignerer det nye certifikat. I så fald vil de to certifikater blive betragtet som om de er opnået hos to forskellige dommere.

Mange hilsner Pia

Pia bare lige for om jeg har forstået det rigtigt :slight_smile:

min Yasha er i kl 6 lige pt. og skal han videre op i klasserne vil det være efter “Alternativt 8 x CAGPIB givet af 4 forskellige dommer i 2 forskellige lande.
Han har bl.a. fået et cert. af af Dietmar Sagurski allerede i kl. 6. Som jeg forstår det, må Yasha godt have to cert’er fra den samme dommer og dermed ville han godt kunne få et mere fra Dietmar Sagurski uden problemer? (8 delt med 4 giver 2? :slight_smile: ) i princippet kan han vel få 5 fra Dietmar Sagurski, hvis bare de andre 3 så er fra tre forskellige dommere? (det opfylder vel stadig 8 CAGPIB givet af 4 forskellige dommere?)
Men lad os antage i et tænkt eksempel, at Yasha har fået 5 CAGPIB af Dietmar Sagurski, dernæst to af to andre dommere. Ved hans sidste CAGPIB mulighed kommer han så op til Dietmar Sagurski igen (det er jeg jo ikke selv herre over), så skal jeg pænt spørge ham, om CAGPIB’et kan blive kontrasigneret af en anden dommer?

[QUOTE=PiaB;976860]Pia bare lige for om jeg har forstået det rigtigt :slight_smile:

min Yasha er i kl 6 lige pt. og skal han videre op i klasserne vil det være efter “Alternativt 8 x CAGPIB givet af 4 forskellige dommer i 2 forskellige lande.
Han har bl.a. fået et cert. af af Dietmar Sagurski allerede i kl. 6. Som jeg forstår det, må Yasha godt have to cert’er fra den samme dommer og dermed ville han godt kunne få et mere fra Dietmar Sagurski uden problemer? (8 delt med 4 giver 2? :slight_smile: ) i princippet kan han vel få 5 fra Dietmar Sagurski, hvis bare de andre 3 så er fra tre forskellige dommere? (det opfylder vel stadig 8 CAGPIB givet af 4 forskellige dommere?)
Men lad os antage i et tænkt eksempel, at Yasha har fået 5 CAGPIB af Dietmar Sagurski, dernæst to af to andre dommere. Ved hans sidste CAGPIB mulighed kommer han så op til Dietmar Sagurski igen (det er jeg jo ikke selv herre over), så skal jeg pænt spørge ham, om CAGPIB’et kan blive kontrasigneret af en anden dommer?[/QUOTE]

Du har forstået det helt korrekt - katten kan i princippet få 5 certifikater fra samme dommer, så længe der i alt er 4 forskellige dommere, der har givet certifikat når titlen skal opnås :slight_smile: Og man skal ikke spørge som sådan, man skal bare fortælle dommeren, at certifikatet skal kontrasigneres da katten er bedømt af ham/hende tidligere, så fikser de lige det med det samme :slight_smile:

Lyder til at jeg godt kan glæde mig med de dommere vi har fået alligevel :thumbup:
Havde jo ønsket Anette Engvall fordi hun var såååååå vild med Hector forrige gang, men bliver jo lidt mere spændende med hele 3 nye (for mig) :slight_smile:

Lørdag skal mine EUR op til Dietmar Sagurski
Og søndag skal de jo alle op til Anne Veland :rock:

Min pige Delaneys Avatar Neytiri SBI n21 kl. 11 skal op til Anette Sjödin Lørdag, og til Bette Lind søndag…
Glæder mig til en hygge weekend i det fynske :slight_smile:

[QUOTE=ThildeL;976535]Det var hurtigt, og den er allerede offentlig! :thumbup:

http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID=934&WebsiteID=1&LanguageID=1

Hvem skal I op til?[/QUOTE]

Hav en god weekend I i kategori NFO. :slight_smile: :slight_smile:

Om lørdagen ja :slight_smile:

Max skal til Anette Engvall :slight_smile:

[QUOTE=Pia Nyrup;976841]For nogle år siden kom der et alternativ til at opnå Grand og Supreme titler, så dem tilføjer jeg lige i den fine gennemgang :slight_smile:

Angående kontrasignering siger FIFe’s regler følgende (har tilladt mig at indsætte den danske oversættelse fra Felis Danicas hjemmeside), da det ovenstående ikke er korrekt.

6.10 Kontrasignatur
Hvis antallet af forskellige dommere ikke er opfyldt – som anført i artikel 4.2, 4.3, 4.4 og 4.5 – kan udstilleren anmode den dommer der tidligere har tildelt et certifikat til en kat som han/hun igen skal dømme for et nyt, om at en anden fungerende dommer på udstillingen, kontrasignerer det nye certifikat. I så fald vil de to certifikater blive betragtet som om de er opnået hos to forskellige dommere.

Mange hilsner Pia[/QUOTE]

jeg har selv benytte de alternative måder, fik bare ikke lige skrevet dem på, men tak fordi du gjorde det :smiley:

Jeg har også selv benyttet at de alternative måder, har dog ikke prøvet at tage den gamle metode

Jeg kommer kun lørdag og skal op til Anette Engvall, hende kender jeg ikke, så det bliver spændende :slight_smile:

Hende kan jeg gooooooodt lide! Havde ønsket hende :slight_smile: