Dømt for ørekupering i udlandet

Har I set denne? Dyrlægerne begynder at vågne op, lader det til.

http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/Guldborgsund/2008/11/07/153957.htm

Det var da rigtig dejligt at se :slight_smile:

Rigtig godt -thumbs

fedt !!!

Hatten af for den dyrlæge!

Skønt!! :smiley:

Fedt, sådan skal det være.

Hvor godt!

Godt gjort -thumbs

Jeg er også helt enig med de ovenstående i, at den dyrlæge skal have et skulderklap. Håber på flere af den slags.

Mariann

Hmmm… som jeg læser artiklen, så er der tale om en dansker, som anskaffer sig en dansk hvalp for derefter at tage til udlandet (formentlig et af østlandene, hvor kupering stadig er tilladt) og få skåret ørerne af sin hund?
Hvis det er sådan, så tager jeg hatten af for dyrlægen!!!

Hvis det derimod handler om en dansker, som dukker op i dyrlægens konsultation med en ældre hund - og dyrlægen så anmelder denne hunds ejer, så er det lidt mere tricky… for hvor kommer hunden fra? er den dansk opdrættet, så er der uden al tvivl begået en forbrydelse (ikke kun etisk men også rent juridisk), men kommer den fra et fx østland, og er importeret til DK før 1/1-08 har det været en fuldt ud lovlig praksis og ejeren bør/kan derfor ikke straffes.

Og hvor ville jeg dog ønske at den dobermannhvalp, jeg så i sidste uge i Bredgade Kbh med ørerne plastret til og opsat i stativ, havde en lige så opmærksom og empatisk dyrlæge!!! Var faktisk lige ved at køre galt, da jeg fik øje på staklen… og havde mest af alt lyst til bare at smide bilen midt i den københavnske myldretidstrafik for at give dens ejer et møgfald af de store…
Hvorfor skærer man bevidtsløst diverse legemsdele af hunde??? I stedet for at lave et ordentligt stykke avlsarbejde og gennem dette få lavet hunde, som opfylder de idealer, som nogle åbenbart har på en races vegne…
Jeg kommer aldrig til at forstå det!

Jeg læser det klart som om ejer har taget hunden ud af landet og fået den ørekuperet -ked

Samme sag bliver omtalt her, der står det måske mere tydeligt:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/0A6C910A7588CD5BC12574F9003B3F43?opendocument