[quote=Ann K;105694]Min tandlæge sørger for at have ti minutter fri i sin dag, så hun altid kan tage imod akutpatienter… de 10 minutter er ikke nok, og det ved hun udmærket, men hun ser sådan på det, at hvis man har tilstrækkeligt ONDT, så er man også indstillet på at behandling kommer til at foregå mellem de øvrige patienter 
Hvor drabelig ønsker du Camilla at historierne sskal være???
Har hele to…
Første… jeg led frygteligt af hovedpine, sådan skærende, jagende kvalmefremkaldende hovedpine!
Jeg gik til læge efter et stykke tid og lægen sendte mig videre til undersøgelser hos neurolog - jeg har skam papir på at være helt normal
Videre til øjenlæge, ingen bemærkninger - blodprøver normale… intet gav årsagen… og jeg havde stadig hovedpine!
Jeg var lige fyldt 19 og sluppet ud af skoletand"plejens" kløer, så jeg skulle finde en tandlæge til det halvårlige tjek.
Min mor kendte til en klinik og jeg bestilte tid… Hos, hvad der viste sig at være en proffessor fra tandlægehøjskolen…
Udover at han nærmest skreg, da han så hvad skoletandplejen havde gjort ved mine stakkels tænder, tog han også røntgen af samtlige bisser, for at have et bedre overblik over mishandlingen. På det ene syntes han at der “noget” og nye billeder blev taget…
Det viste sig, at min visdomstand i overmunden var ved at vokse - ikke ud gennem kæbe, men OP I MIT ØJE -what Tandlægens første kommentar var at jeg måtte lide frygteligt af hovedpine!!!
Visdomstandens rod var vokset sammen med bageste kindtands rod og det gav et træk i kæben, som naturligvis var smertefuldt… Der var intet at gøre - både kindtand og visdomstand skulle opereres ud!
Operationen tog ca 2½ time - der skulle laves lidt rekonstruktion undervejs… og jeg bare lå og tænkte på, hvordan det dog skulle gå bagefter
(Min mor havde indkøbt mængder af yougurt, kan jeg huske).
Til min enorme overraskelse havde jeg IKKE ondt bagefter… jeg lignede en med fåresyge og var naturligvis øm inde i munden og kæbeleddet - men ondt havde jeg altså ikke!!!
Jeg tog ikke en eneste smertestillende pille i dagene efter - det var ganske enkelt ikke nødvendigt! 
Et par år senere dukkede visdomstanden i den anden side af overmunden frem - den sad dumt og blev uden videre dikkedarer hevet ud… smerter? Nej da!!!
Selve fjernelsen af tænderne var ikke så vanskelig endda… de skulle brækkes i to stykker, men kunne så løftes ud uden alt for meget bøvl.
Hele omgangen tog vel ca 3 kvarter, når man medregner tid for røntgen og bedøvelse… piece of cake! Jeg kunne ikke engang føle nogen ømhed i kæbeleddet…
Så glad tog jeg hjem med bussen… smed mig på sengen med en god bog… faldt i søvn og sov vel i ca 1 times tid inden jeg vågnede til TORTUR!!!
De første fem dage fik jeg ingen sammenhængende søvn - kun 10 minutter her og der… jeg vaklede rundt som en zombie…
Jeg fik ingen mad de første tre dage… jeg kunne ikke åbne munden!!!
Og jeg undervurderer ALDRIG nogensinde mere andres oplevelse af, at en lille banal fjernelse af et par visdomstænder, som er næsen helt fremme, OGSÅ kan være noget af det mest forfærdelige de har gennemgået!!!
[/quote]
puuuuha…netop derfor jeg gruer for at få fjernet mine visdomstænder…de har været på vej i et par år nu, men da jeg har en lille mund er der ikke plads til alle tænderne, og det eneste der er sket ved at jeg fik fjernet min ene seksårstand er at mine fortænder har rettet sig, med hjælp fra den yndigste lille togskinne som jeg stadig har på…(øv hvor jeg glæder mig til den kommer af så jeg kan smile igen…kun mine børn der kan få mig til at smile med tænder pt)
Det som så sætter endnu mere rædsel i tanken om at få de tænder fjernet er at da min gamle tandlæge fjernede min tand måtte han knække den i to og han havde et pokkers til bøvl med at få den ud fordi mine tænder har dobbelt så mange rødder end normalt(normalt har man 3 rødder pr tand, men jeg har så 6…), så de er MEGET svære at få rykket ud, og bare med min seksårstand havde jeg det som du beskriver din tilstand…