Dræbersnegle

Batman’s pels var fra den ene dag til den anden helt ødelagt.
Bagpartiet var helt filtret, vi kunne ikke rede det ud. Hans “bukser” var en knold.
Hvad var der sket?
Han kom i bad, men intet virkede. Stadig filter jeg ikke kunne komme igennem. Så for hans skyld, valgte jeg at sætte trimmer på. I hans "bukser fandt vi en død dræbersnegl. I bunden af hans pels sad noget der ligenede tapet klister.
Min dyrlæge kiggede på det og var ikke i tvivl, det var slimen, fra dræbersneglen der sad i hans pels.
Det har så betydet at jeg har en kat, der er lidt “sommerklippet” på bagpartiet og at vi ikke kommer til Flensborg.
Kan vi ikke få aflivet det kryb:kryds:

Altså dræbersneglene, ikke katten.

Man ser dem mest, når det har regnet.
Jeg går rundt med en spand og samler dem op med en lang pølsetang og så kommer jeg (meget) spilkogende vand på dem.
De dør omgående og bliver trukket ud i toilettet.

Jeg tager ikke kældersneglene og de sorte skovsnegle. Dem kan vi ikke undvære.

Vi har også dræbersnegle og jeg er så tåbelig, jeg tager og kyyler dem ud over indhegningen hver gang jeg ser en. Ved jo godt de kan kravle tilbage, men om ikke andet så går der da lidt tid. At tage dem op i hånden generer mig ikke…men jeg er mere end omhyggelig med at vaske hænder efter.

Jeg bærer selv troligt alskens kriblerier udenfor, så umiddelbart forstår jeg dig godt, MEN de udrydder de “gode” snegle, vi har. De afgiver væsentligt mere slim en andre snegle, og slimen indeholder ofte E-coli bakterier. Så dræbersneglene dræber jeg humant.
Er du også klar over, hvor store de kan blive? - 15 cm. :yikes:

[QUOTE=Mega;894197]Jeg bærer selv troligt alskens kriblerier udenfor, så umiddelbart forstår jeg dig godt, MEN de udrydder de “gode” snegle, vi har, og deres slim er mig bekendt også giftig. Så dræbersneglene dræber jeg humant.
(Er du også klar over, hvor store de kan blive?)[/QUOTE]
Den st’rste jeg har kyylet ud af haven tror jeg var 15 cm og vildt klam og tung…men ud og over hegnet kom den…s[ kan den l;re det

Jeg tror det bedste middel er indsamling, indsamling og indsamling og aflivning. Jeg bruger kogende vand som også nævnt og så ned på skidtbunken med dem.
Efter to hårde vintre er der ikke så mange her som der har været, men de er her stadig, hvilket jo tydeligt ses i alt det her regnvejr.

Jeg nåede ikke at rette mig indlæg, før du citerede, men jeg tilføjede, at slimen ofte indeholder E-coli bakterier og det har hverken dyr eller mennesker godt af.

Jeg hakker dem over, lige på midten ! de bæster skal ikke komme i min have AD !

Kan lige nævne at Bølle på et tidspunkt havde en mani med at slæbe dræbersnegle ind i huset - så kunne man finde sådan en snotklump pakket godt ind i bademåtten om morgenen. Dyyyyyyygtig misser - NOT:yikes:

[QUOTE=Bølles mor;894207]Jeg tror det bedste middel er indsamling, indsamling og indsamling og aflivning. Jeg bruger kogende vand som også nævnt og så ned på skidtbunken med dem.
Efter to hårde vintre er der ikke så mange her som der har været, men de er her stadig, hvilket jo tydeligt ses i alt det her regnvejr.[/QUOTE]

Jeg trækker de døde dræbersnegle ud i toilettet. Ellers er de bare guf for andre dræbersnegle, og deres slim indeholder som sagt ofte E-coli bakterier.

Netop fordi dræbersnegle spreder e-coli så slår vi dem også her ihjel.

Vi har heldigvis ikke set nogen her i år …endnu…
Men de bliver slået ihjel hvis vi møder nogen her…VIL ikke have dem…de æder jo alt :S

Ved godt de indeholder e-colobakterier, og derfor vasker jeg også mine hænder grundigt.
Poul salmer dem sammen og slår dem ihjel og han tager en runde næsten hver aften. Syntes dog ikke der er så mange iår som sidste år

De er væk dagen efter, de tørre ind når man hakker dem over.
Mine katte har naturligvis ikke adgang til steder hvor de blir hakket i stykker, i løbegården blir de samlet op !

Jeg kom til at jokke på sådan et bæst ved et uheld med bare fødder… Havde nær aldrig fået vasket slimet af igen. Det var som om at jo mere vand jeg kom på, jo mére slim genererede det. Whiskey har også engang kommet til at jokke på en. Ingen tvivl om at det var det ulækreste han nogle sinde havde prøvet! Jeg skal love for at poten blev rystet. Og næste gang han stødte på sådan et kræ, så gik han pænt udenom!

Nå… Det bedste er at samle dem sammen og enten overhælde dem med rigeligt kogende vand eller klippe/hakke dem over og så skille sig af med ligene. Man skal ikke lade dem ligge fremme, for så kommer der bare flere til. Smid dem evt. ud i skraldespanden. Alternativt må du købe dig en moskus-and. De skulle efter sigende være glade for dræbersnegle. Og så har jeg hørt, at hvis man har køl-snegle (de prikkede) så har man færre dræbersnegle. Køl-snegle er nemlig meget territoriale (hedder det det??)

Og så forøvrigt: Stakkels Batman! Det har da ikke været rart for ham…