Drægtighed

Er hun mon dragtig eller
Er der tale om falsk drægtighed har været ved dyre lægen hun mente hun er gravid, men der også kunne være tale om falsk drægtigjed,

3 Synes om

Ligner absolut hun er drægtig. Falsk drægtige får ikke den klassiske mave. De kan tage på da de spiser mere, men får ikke den spændte runde mave som en rigtig drægtig hunkat hør. Hvornår var hun ved dyrlæge ift parring/løbetid? Ift at vedkommende ikke kunne finde ud af at palpere hende og mærke det.

4 Synes om

Tag gerne lige et billede af dievorterner? Ligner faktisk hun er så langt henne at hun er begyndt at sætte yver.

3 Synes om

Synes også umiddelbart hun ligner en der er drægtig.

Vil også gerne se dievorter :slight_smile:
Ved du hvornår hun er parret?

Såvidt jeg er orienteret så kan katte godt blive falsk drægtige, men det er ikke nær så almindeligt som det er hos hunde. Ved du hvordan hendes normale løbetidsmønster er?

Har lige sat et billede ind til sammenligning med min hunkat da hun fik sit første kuld. Det her er ca. 5 dage før hun føder. Din har den samme runding på maven.

4 Synes om

2 Synes om

Nej jeg ved ikke hvordan hendea løbetid er, da jeg næsten lige har fået hende, men i januar febuar, var hun i løb er jeg ret sikker på og har været sadan siden,

2 Synes om

Og jeg var meget utilfreds med dyrlægen, da hun nærmest ikke mærkede på hende og sagde hun ser ud til at være gravid men det kan også være falsk dragtighed så blev jeg forvirret og så give over 700 kr for under 5 min :unamused:, og tænker ikke en skanning er nodvendigt vis hun snart går i fødsel
Og mange tak for jers svar

2 Synes om

Var ved dyre lægen for under to uger siden

2 Synes om

Næste gang, så spørg løs hos dyrlægen, det må man gerne :slight_smile:

Så går du ikke forvirret derfra

2 Synes om

Det ved jeg godt, undrede mig bare over hun dårligt nok undersøgte hende men håber meget hun er drægtig :heart:

2 Synes om

Har sendt billeder

Jo, hun er drægtig, og der er ikke længe til fødsel. Første gangs mødre sætter som regel yver i dagene op til, mødre med kuld bag sig kan godt begynde 1-2 uger forinden. Men ja, det lyder ikke som en særlig kompetent dyrlæge. Man kan typisk mærke liv i maven fra uge knap 7 og frem

4 Synes om

Mange tak​:smiling_face_with_three_hearts::heart: fordi du giver dig tid til at kigge på hende jeg
vil glæde mig så meget til det sker og jeg kan også godt mærke liv nu syntes jeg men var i tvivl om det bare var efter hun havde spist og måske luft i mavrn men mærker jeg tydeligt nu at de ligger langt nede så mange tak så kan det ske når det skal være tænker jeg

3 Synes om

Hvor bor du henne? Så kan vi måske rådgive om en god dyrlæge i nærheden med speciale i katte

3 Synes om

Er enig med Eva ift. drægtighed - ingen tvivl om det. Mht. hvornår det sker, der er Eva noget mere erfaren end jeg, så det vil jeg helst ikke udtale mig om :wink:

Som @Kira skriver så kan du måske nævne hvorhenne i landet du bor, så er der måske nogen herinde der kan anbefale en god dyrlæge hvis der bliver behov for det under/i forbindelse med fødslen. Der gør man sig selv og katten en stor tjeneste at have styr på det inden fødslen går igang.

Der er også en masse ting det kan anbefales at have klar eller i hvert fald have styr på hvor det hurtigt kan skaffes hvis der bliver behov

4 Synes om

Jeg har, en masse ting klar til fødslen har jeg haft i nogle uger nu, så det er der styr på det , og tak igen , jeg har fået nummer på en god dyrelæge, af mine svigerforældre der gerne kommer ud vis der sker uventet ting under fødslen osv, så jeg er godt dækket ind nu på forhånd mange tak :blush:

5 Synes om

Hej jeg har yderligere lige et spørgsmål,
Jeg tror hendes fødsel så småt er i gang, lige inden, hun skal til at ligge sig ned står hun nærmest som om hun skal til at blive parret, eler er ved at åbne sig ?. Kan det måske være et tideligt tegn? :hugs:

Mhhm, har jeg ikke lige oplevet, men de gør tit ret forskelligt når de har veer. Sæt dig hen til fødekassen og se om hun ikke kommer, hvis der er veer.

1 Synes om