Drikkefontæne - nogen der ved om den er god

Hej :slight_smile:
Jeg har været ved at kigge på en drikkefontæne ved Zooplus af keramik som hedder Lucky Kitty.
Er der nogen som kender den og som kan fortælle om den er god :?

[QUOTE=Gitte1;1278248]Hej :slight_smile:
Jeg har været ved at kigge på en drikkefontæne ved Zooplus af keramik som hedder Lucky Kitty.
Er der nogen som kender den og som kan fortælle om den er god :?[/QUOTE]

Jeg overvejede selv at investere i en Lucky Kitty. Til sidst valgte jeg dog i stedet en ‘Raindrop’, også fra Zooplus. Det gjorde jeg dels fordi Lucky Kitty har den ulempe, at hvis strømmen går, kan katten ikke drikke af vandet i fontænen, hvilket kan være farligt hvis den er længe alene hjemme (man kan løse problemet med en ekstra vandskål, men det syntes jeg blev for besværligt), og dels vejer en Raindrop i rustfrit stål mindre end en Lucky Kitty i keramik, hvis man f.eks. skal rejse med den.

Men hvis man kan leve med at have en ekstra vandskål stående, så er Lucky Kitty en god drikkefontæne, tror jeg. :slight_smile:

Jeg har haft den. Synes den var lidt tung og klodset at gøre ren, og pumpen kalkede hurtigt til. Jeg har en anden fra Catit nu, den er jeg glad for. Catit Design Fresh & Clear drikkefontæne 2 liter | zooplus.dk

Tak for det. Jeg prøver at kigge på den. Hvordan er den med “larm” Jeg mener når vandet løber. Jeg har nu vand 2 steder så den vil fortsat have en alm. skål med vand også et andet sted

Tak for det. Kigger på den. Hvordan er den med “larm” ?

[QUOTE=Cecilie;1278261]Jeg overvejede selv at investere i en Lucky Kitty. Til sidst valgte jeg dog i stedet en ‘Raindrop’, også fra Zooplus. Det gjorde jeg dels fordi Lucky Kitty har den ulempe, at hvis strømmen går, kan katten ikke drikke af vandet i fontænen, hvilket kan være farligt hvis den er længe alene hjemme (man kan løse problemet med en ekstra vandskål, men det syntes jeg blev for besværligt), og dels vejer en Raindrop i rustfrit stål mindre end en Lucky Kitty i keramik, hvis man f.eks. skal rejse med den.

Men hvis man kan leve med at have en ekstra vandskål stående, så er Lucky Kitty en god drikkefontæne, tror jeg. :)[/QUOTE]
Skriver lige igen til dig for glemte at vælge den med citat så kan du jo ikke se det er dig jeg svarer. Nu har hun vand 2 steder så hun vil fortsat have en almindelig vandskål også. Hvordan er den du nævner her med hensyn til “larm” ?

Jeg synes ikke, den larmer. Man kan selvfølgelig godt høre, at pumpen “brummer”, hvis man lytter efter det. Men det er slet ikke noget, jeg tænker over.

Raindrop larmer en smule, synes jeg. Vandet plasker lidt (jeg har så også valgt at sætte den på det højeste niveau), og man kan også svagt høre motoren, især når vandskålen trænger til at blive fyldt op. Jeg har den stående i køkkenet, og selv om mit køkken er åbent ind til stuen, generer den mig ikke. Men jeg ville ikke kunne have den stående i f.eks. soveværelset.

Jeg så Lucky Kitty på en udstilling og mit indtryk var, at Lucky Kitty er mere stille end Raindrop. Så hvis din kat har vandskåle andre steder i huset, og hvis du gerne vil have drikkefontænen stående i f.eks. soveværelset eller lige op ad sofaen i stuen, så ville jeg nok vælge Lucky Kitty frem for Raindrop. :slight_smile:

[B]Hvis du vælger at købe Lucky Kitty, så skal du købe den direkte fra producentens hjemmeside og IKKE via Zooplus. Producenten giver nemlig en ‘pengene-tilbage-garanti’ hvis katten ikke vil bruge Lucky Kitty, og de sælger også reservedele. :slight_smile:

[/B]Linkettil producentens hjemmeside er her: https://www.lucky-kitty.com

:)[QUOTE=Cecilie;1278455]Raindrop larmer en smule, synes jeg. Vandet plasker lidt (jeg har så også valgt at sætte den på det højeste niveau), og man kan også svagt høre motoren, især når vandskålen trænger til at blive fyldt op. Jeg har den stående i køkkenet, og selv om mit køkken er åbent ind til stuen, generer den mig ikke. Men jeg ville ikke kunne have den stående i f.eks. soveværelset.

Jeg så Lucky Kitty på en udstilling og mit indtryk var, at Lucky Kitty er mere stille end Raindrop. Så hvis din kat har vandskåle andre steder i huset, og hvis du gerne vil have drikkefontænen stående i f.eks. soveværelset eller lige op ad sofaen i stuen, så ville jeg nok vælge Lucky Kitty frem for Raindrop. :slight_smile:

[B]Hvis du vælger at købe Lucky Kitty, så skal du købe den direkte fra producentens hjemmeside og IKKE via Zooplus. Producenten giver nemlig en ‘pengene-tilbage-garanti’ hvis katten ikke vil bruge Lucky Kitty, og de sælger også reservedele. :slight_smile:

[/B]Linkettil producentens hjemmeside er her: https://www.lucky-kitty.com[/QUOTE]
Tak for tippet med at købe direkte hvis jeg vælger den. Gør jeg måske nok da den skal stå hvor den helst ikke må larme :):slight_smile:

Tak:):slight_smile:

Jeg har prøvet 3 vandfontæner, men desværre ikke lucky kitty - det kunne være spændende at høre hvad du synes op dem, hvis du ender med at købe den :slight_smile:

Jeg har haft en raindrop (keramik). Den er virkelig holdbar! Men jeg synes den larmer - både vandrislen og motor. Pt. har vi drinkwell 360, og den er både vi og kattene super glade for. Vores har deres vand ret tæt på soveværelset, og da de gerne må være hos os om natten, står døren jo åben - og vi hører den slet ikke :slight_smile: Jeg ved dog ikke om den er holdbar i længden - vi har kun haft den 3-4 måneder.

Jeg har haft min Lucky Kitty i 4 år.
Med hensyn til larm, kan den godt brumme noget, når den bliver startet. Ellers ikke.
Den er nem at rengøre, synes jeg - kalk fjerner jeg med wx-rens og skyller godt bagefter.
Bruger den ikke for tiden, da slangen skal udskiftes. Den er ret ulækker og svampet.

[QUOTE=DK Astani;1278508]Jeg har prøvet 3 vandfontæner, men desværre ikke lucky kitty - det kunne være spændende at høre hvad du synes op dem, hvis du ender med at købe den :slight_smile:

Jeg har haft en raindrop (keramik). Den er virkelig holdbar! Men jeg synes den larmer - både vandrislen og motor. Pt. har vi drinkwell 360, og den er både vi og kattene super glade for. Vores har deres vand ret tæt på soveværelset, og da de gerne må være hos os om natten, står døren jo åben - og vi hører den slet ikke :slight_smile: Jeg ved dog ikke om den er holdbar i længden - vi har kun haft den 3-4 måneder.

[/QUOTE]

Nå, jeg var alligevel for tidligt ude med at rose Drinkwell 360 - eller også har min bare været defekt. Pumpen er stået af. Jeg tjekkede mine bestillinger på Zooplus, og jeg har bestilt den 14/1 - så faktisk har den holdt under 2 måneder. På trods af at jeg har afkalket efter anvisninger! Jeg kontaktede Zooplus, men får ingen erstatningspumpe - det eneste jeg har fået er anvisninger til hvordan jeg skal afkalke fontænen - hvilket jo ligesom ikke kan lade sig gøre når den er stået fuldstændig af. Jeg er virkelig ærgerlig over det - vi var så glade for fontænen! Men med en holdbarhed på under 2 måneder, tør jeg ikke bruge flere penge på den konto.

Er spændt på at høre erfaringerne omkring lucky kitty fontænen - for så er det måske sådan en jeg nu skal overveje at købe :slight_smile:

[QUOTE=DK Astani;1278508]Jeg har prøvet 3 vandfontæner, men desværre ikke lucky kitty - det kunne være spændende at høre hvad du synes op dem, hvis du ender med at købe den :slight_smile:

Jeg har haft en raindrop (keramik). Den er virkelig holdbar! Men jeg synes den larmer - både vandrislen og motor. Pt. har vi drinkwell 360, og den er både vi og kattene super glade for. Vores har deres vand ret tæt på soveværelset, og da de gerne må være hos os om natten, står døren jo åben - og vi hører den slet ikke :slight_smile: Jeg ved dog ikke om den er holdbar i længden - vi har kun haft den 3-4 måneder.

[/QUOTE]

Jeg har en raindrop i keramik, og den er vel efterhånden 4-5 år gammel. Den kan larme lidt hvis jeg ikke får sat overdelen helt lige, men så er det bare at rykke den 1 mm eller 2, og så risler vandet jo konstant også en ting at tage med.

Men jeg er rigtig godt tilfreds, og den er så let at skille ad for at rense

[QUOTE=DK Astani;1279046]Nå, jeg var alligevel for tidligt ude med at rose Drinkwell 360 - eller også har min bare været defekt. Pumpen er stået af. Jeg tjekkede mine bestillinger på Zooplus, og jeg har bestilt den 14/1 - så faktisk har den holdt under 2 måneder. På trods af at jeg har afkalket efter anvisninger! Jeg kontaktede Zooplus, men får ingen erstatningspumpe - det eneste jeg har fået er anvisninger til hvordan jeg skal afkalke fontænen - hvilket jo ligesom ikke kan lade sig gøre når den er stået fuldstændig af. Jeg er virkelig ærgerlig over det - vi var så glade for fontænen! Men med en holdbarhed på under 2 måneder, tør jeg ikke bruge flere penge på den konto.

Er spændt på at høre erfaringerne omkring lucky kitty fontænen - for så er det måske sådan en jeg nu skal overveje at købe :-)[/QUOTE]

Når du skiller din Drinkwell 360 ad, så kan du også skille pumpen ad og lægge den i blød i hvid husholdningseddike. Pumpen har to dele, du kan se den er samlet, den kan du skille fra hinanden, inde i den er en blæser, den kan du hive op og lige børste med en blød tandbørste og lægge alle dele usamlet i blød i eddike i halv time så skulle pumpen gerne kører igen når du samler den :slight_smile:

Tak :slight_smile: Jeg endte med at klage igen, og fik heldigvis en ny tilsendt :slight_smile: Forhåbentlig holder denne bare liiiidt længere.