Drikkefontaine

hvilken slags drikke fontainer bruger I til jeres katte. jeg har briter, så jeg skal have en med en forholdsvis stor overflade. Mine katte bryder sig ikke om at spise af de alt for små foderskåle - og jeg vil gå ud fra at det samme vil gøre sig gældende for en vand-dims. Men hvad bruger I og er jeres erfaringer gode med dem I har?

jeg købte den billigste på zooplus efter jeg havde haft et par dyre dø.
Den er som sagt billig, nem at gøre ren, stor drikkeflade som de nemt kan drikke fra.
Egentlig meningen den bare skulle overleve lidt indtil jeg havde fundet den helt rigtige.
Nu har den så overlevet to år…

Jeg har afprøvet flere forskellige gennem årene, og den Birgit linker til er klart favorit :slight_smile:

Drinkwell 360 er den vi er landet på her i huset. Har kun haft en Drinkwell platinum som også var fin.

Vi har dem her, købt ved Zooplus:

Catit Design Fresh & Clear Trinkbrunnen, 2 liter

Drinkwell 360 Trinkbrunnen, 3,8 Liter by PetSafe

jeg er faldet over denne hos petdelux
http://petdelux.dk/shop/dogh2o-drikkefontaene-8693p.html
den er godt nok til hund og rummer mere end nødvendigt, men den har en stor overflade og den kan rengøres i opvaskemaskien.
så må vi se om den kan være i hjørnet hvor der er reserveret plads til den. De har også en katte-udgave med 2 liter vand hvilket jo er nok, men der er drikke overfladen kun ca. 10 cm og det er jeg i tvivl om, om de vil synes er ok. Især Chopin bryder sig ikke om små overflader, så vi går all-in denne gang og køber hundeudgaven tror jeg :slight_smile: Tak for jeres svar :slight_smile: rart at se hvad der er på markedet som man ikke selv lige får fundet.

Jeg har en raindrop, den er dejlet at skille og samlelig let at rengøre og

[QUOTE=DK Lindvig;1305085]Vi har dem her, købt ved Zooplus:

Catit Design Fresh & Clear Trinkbrunnen, 2 liter[/QUOTE]

Vi har ikke en fontæne lige nu (når man ser bort fra vandhanen i køkkenet, som Chili har et nært forhold til), men af dem, jeg har prøvet, er det ovenstående, jeg foretrækker. Den er nem at gøre ren, og kattene var glade for den.

Glemte billede før

Jeg har også en Raindrop (dog af metal) og den er både kattene og jeg meget glade for. :slight_smile:

Den er nu også noget pænere end det plastic monster jeg købte :slight_smile:

Jeg har også haft raindrop, og foretrækker faktisk den som Hanne og Birgit viser (det er den samme, det er bare størrelsen der er forskellig) :slight_smile: