Dybsorte katte

Nu kan jeg høre at en del af jer har ret så meget forstand på pelsfarver.

For tiden har jeg to dybsorte killinger. De har ingen hvide hår nogen steder og pelsen er sort helt ind til roden.

Jeg har aldrig oplevet det før, som regel har der været en hvid plet under hagen eller nogle hvide hår hist og pist.

Er det udsædvanligt, mener at have læst det et sted.

Jeg kan en sjov fortælling om sorte katte…

Nogle mener, at de er sjældnere i dag end før, og at årsagen er, at så mange sorte katte blev brændt på bålene i Middelalderen fordi de stod i ledtog med Det Onde, og kun katte med hvidt derfor fik mulighed for at overleve og føre deres genetik videre… Men det er vist lidt en legende:-)

Men en sjov historie er det da.

Jeg synes ikke sorte katte som sådan er sjældne. Jeg har da haft et par stykker.

Men flotte! Det er de!

jeg er en af dem der også har haft en kulsort kat, og jeg synes de er noget af det allerflotteste (der opfandt jeg da vist et ord :høhø:) der findes.

da jeg skulle have kat sidste gang ledte jeg med lys og lygte efter en kulsort igen, og når det er racekatte er der altså ikke mange at komme efter og dem der var de var jo solgt hurtigere end nogle andre - ihvertfald hvad jeg oplevede

Jeg har også haft en del sorte katte, og de er altså bare flotte… :wehuu:
Ved ikke om de er sjælden? det tror jeg ikke?

Huskatte er jo ofte noget tilfældigt noget, så ja mange af dem har hvidt på sig i mere eller mindre grad. I racerne hvor man avler efter bestemte farver er helt sorte katte ikke noget særsyn, og er ofte uden hvide hår eller noget…

Jeg har 2 helt sorte uden hvidt…Dr. Dre som er en husmis af ejet avl…han får dog enkelte hvide hår, hvor han har haft sår/rifter…

Den anden er Kyssedyret, som er rendyrket MCO…han er dog lidt gråskægget i disse dage:høhø:…begge kan ses i mit album…

[quote=anne p;495531]Jeg har 2 helt sorte uden hvidt…Dr. Dre som er en husmis af ejet avl…han får dog enkelte hvide hår, hvor han har haft sår/rifter…

Den anden er Kyssedyret, som er rendyrket MCO…han er dog lidt gråskægget i disse dage:høhø:…begge kan ses i mit album…[/quote]

Det er fordi han køsser for meget
:wehuu:

Sorte katte er ikke sjældne, jeg har da sådan en lækker skønhed. Jeg plejer at sige at han er “pianosort” :smiley: Han har intet hvidt på sig og det synes jeg heller ikke man ser så meget hos racekatte - hvorimod sorte huskatte gerne har en hvid plet et eller andet sted…

Lad mig se, her bor
Dusty sort uden den mindste hvide prik
Simba 3 og han er lige så sort uden den føromtalte hvide prik
Så er der de langhårede sorte
Nana
Findus (dog med p.t. 5 hvide knurhår og 11 hvide hår i 47 rækker) :tihi: på brystet, men det har nu ikke frataget han 13 nom. på 15 udstillinger :slight_smile:
Beloki
Cedille
La-Toya
Ouna
Ranya

Jeg har da kun “sorte” katte:-) To brune, en sortsmoke og to blå - det gir alt sammen sort

:slight_smile:

min alderspræsident Pepper er kulsort :slight_smile: - han har virkelig 9 liv tror jeg

[quote=kamikaze;496257]Så er der de langhårede sorte
Nana
Findus (dog med p.t. 5 hvide knurhår og 11 hvide hår i 47 rækker) :tihi: på brystet, men det har nu ikke frataget han 13 nom. på 15 udstillinger :slight_smile:
Beloki
Cedille
La-Toya
Ouna
Ranya[/quote]

Men det er jo IKKE katte - det er Kamikazer! :tihi::ok:

Min Ziggy er sort huskat med nogle enkelte hvide hår hist og pist. Det er så sødt når han sover - med det der helt sorte ansigt.

Og sommerren kan han dog godt få sådan et rødbrunt skær over sig…

Det værste med sorte katte: De er bare så besværlige at fotografere!

I skal da lige se det sorte flæs!

[quote=Lone;499727]Min Ziggy er sort huskat med nogle enkelte hvide hår hist og pist. Det er så sødt når han sover - med det der helt sorte ansigt.

Og sommerren kan han dog godt få sådan et rødbrunt skær over sig…

Jeg har en her, der får blåt skær, når solen står på, så den er rigtig rigtig sort.

Det værste med sorte katte: De er bare så besværlige at fotografere![/quote]

Og jeg må give dig ubetinget ret i at de der sorte katte er helt umulige at tage gode billeder af… (ihvertfald hvis man bare har sin mobil og er en ret ringe fotograf:tihi:)