Dygtig dyrlæge i København området?

Hej alle

Da jeg er flyttet til københavn, søger jeg nu en dygtig og sød dyrlæge. Jeg er bosiddende på Christianshavn, men har bil og kører gerne efter den helt rigtige dyrlæge.
Så hvem har i gode erfaringer med og hvem skal jeg holde mig fra?

På forhånd tak :slight_smile:

Kigger lige med her da jeg flytter til Kbh og mangler en ny dyrlæge

Skovlunde er generelt klinikken der bliver anbefalet i stor stil af folk herinde :slight_smile:

Her er en liste med dyrlæger
http://www.kattegale.dk/content.php?r=28-dyrlæger-i-dk

Bruger selv Dyreklinikken Skovlunde-Herlev - fantastisk klinik på alle områder

Efter at have søgt i nogen tid (vores dyrlæge stoppede desværre), er jeg ved at blive glad for Fasanvejens Dyreklinik :slight_smile:

Jagtvejens Dyreklinik er fin :slight_smile:
Sallingvej Dyreklinik er god :slight_smile:
Gentofte Dyreklinik er god :slight_smile:

Det kommer meget an på kemi med dyrlægen, og om du søger en stor eller lille klinik :slight_smile:

Jeg kan kun anbefale Skovshoved - ville heller ikke have problemer med at bruge skovlunde. Men ja Skovshoved er mit 1. valg.

jeg er super glad for centrum dyreklinik i rødovre.

[QUOTE=DonLouis;1152816]Hej alle

Da jeg er flyttet til københavn, søger jeg nu en dygtig og sød dyrlæge. Jeg er bosiddende på Christianshavn, men har bil og kører gerne efter den helt rigtige dyrlæge.
Så hvem har i gode erfaringer med og hvem skal jeg holde mig fra?

På forhånd tak :)[/QUOTE]

Jeg bor selv på Amager og tager turen til Skovlunde, når der er behov for dyrlæge.

De er super søde, har det fornødne udstyr - og jeg er rigtig glad for at man kan få en “fast dyrlæge” og alligevel er der back-up, når der er ferie, sygdom mv.
I det hele taget er de meget lydhør overfor, hvad man selv ønsker. Og har man ikke kemi med den ene af dem, har man nok med den anden.

De er 4 dyrlæger - og udover det almindelige, som de alle kan, har de forskellige specialer, hvilket er super, når man har de lidt mere komplicerede tilfælde.

Så en stor anbefaling herfra til Skovlunde :slight_smile:

Da vores gamle dame skulle aflives i slutningen af november, fik vi Mette Nielsen Secher-Jensen (Dyrlægehuset i Norgesgade) til at komme hjem til os og gøre det. Når vores to knægte skal vaccine-boostes og gås efter i sømmene om 10 måneder, har jeg tænkt mig at tage dem med ned til hende - er der nogen, der har erfaringer med hende? Jeg bor også (næsten) på Christianshavn.

Ja… altså, vi har været der et par gange, fordi hun bor i nabolaget og fordi det var hende vores tidligere dyrlæge henviste til. Jeg tror hun er dygtig nok, men hendes kemi passede ikke rigtig med min, sådan at forstå at der var et par ting der gjorde at jeg ikke havde lyst til at fortsætte. Det er også vigtigt at man føler man kan snakke med dyrlægen, og det er jo vældig individuelt hvem man har det sådan med.

Desuden - nu vi skulle skifte, syntes jeg det var rart med en klinik der kunne mange ting selv (røntgen/tandrøntgen/blodanalyse osv) - og derfor valgte vi Fasanvejen, baseret på dette og på tidligere gode erfaringer. (Jeg har engang stået med en kat i akut nyresvigt. Kbh. Dyrehospital kaldte det “dårlig mave”, anbefalede faste til en kat vi kom med fordi hun ikke spiste (!) og kunne i øvrigt ikke tage en blodprøve uden at indlægge katten. Anne Sørensen på Fasanvejen tog blodprøven på stedet, fik den analyseret mens vi ventede og kom tilbage med diagnosen nyreinsufficiens, så vi kunne tage tilbage med diætfoder, fosfatbinder og en handlingsplan. Og hun lyttede til havd man fortalte. Den slags husker jeg :))

Jeg kan også anbefale Fasanvejens Dyreklinik og Anne Sørensen (og jeg har gennem tiden også haft konsultationer med Michael og Pernille, der også begge er både søde og kompetente).
Jeg har brugt Fasanvejens Dyreklinik siden marts 2011, hvor min ene kat skulle have fjernet en fastklemt hårbolle i tarmen operativt, og jeg derfor forhørte mig hos forskellige katte-kyndige, om hvor jeg kunne sikre mig en dyrlæge, der havde stor erfaring med netop denne problemstilling og procedure.
Vi kom akut til med det samme, og både min kæreste og jeg var helt opløste, og bange og bekymrede, og de tog ikke kun godt hånd om vores kat Ebony - hvilket selvfølgelig var det vigtigste -, men også om os. Da vi tog hjem med Ebony, fik vi også Annes private telefonnummer, og fik at vide, at vi kunne ringe når som helst, skulle der opstå noget. Det var et forfærdeligt forløb, men de håndterede alting til UG, og den tryghed og tillid, der blev etableret har varet ved.

[QUOTE=Ann R;1153520]Ja… altså, vi har været der et par gange, fordi hun bor i nabolaget og fordi det var hende vores tidligere dyrlæge henviste til. Jeg tror hun er dygtig nok, men hendes kemi passede ikke rigtig med min, sådan at forstå at der var et par ting der gjorde at jeg ikke havde lyst til at fortsætte. Det er også vigtigt at man føler man kan snakke med dyrlægen, og det er jo vældig individuelt hvem man har det sådan med.

Desuden - nu vi skulle skifte, syntes jeg det var rart med en klinik der kunne mange ting selv (røntgen/tandrøntgen/blodanalyse osv) - og derfor valgte vi Fasanvejen, baseret på dette og på tidligere gode erfaringer. (Jeg har engang stået med en kat i akut nyresvigt. Kbh. Dyrehospital kaldte det “dårlig mave”, anbefalede faste til en kat vi kom med fordi hun ikke spiste (!) og kunne i øvrigt ikke tage en blodprøve uden at indlægge katten. Anne Sørensen på Fasanvejen tog blodprøven på stedet, fik den analyseret mens vi ventede og kom tilbage med diagnosen nyreinsufficiens, så vi kunne tage tilbage med diætfoder, fosfatbinder og en handlingsplan. Og hun lyttede til havd man fortalte. Den slags husker jeg :))[/QUOTE]

Det er klart at kemien skal passe. Vi fik jo kun et meget kort indtryk og var så ødelagte af at stortude (der gik tre laaaaaaaaange timer fra vi ringede til hun kom, men i det mindste skulle missen ikke stuves i transportkassen), at der nok ikke fes så meget ind. Jeg tænkte mest på beliggenheden. På den anden side ligger Fasanvejens klinik lige ved siden af der, hvor min bror bor og der er nemt at komme til. Tak for input.

Jeg bruger hende og er rigtig glad for hende. Hun har godt nok ikke røntgen, men hun er ærlig og henviser, hvis hun er i tvivl. Desuden syntes jeg, at det er rart med et lille sted, hvor de kan kende én. Det gør hele oplevelsen mere afslappet og personlig :slight_smile:

Hende bruger jeg også :slight_smile: Kan virkelig godt lide hende og giver hende stor ros for hendes håndtering af Flykra :smiley: på grund af hende kan Flykra nu klare sig uden binyrebarkhormon og anden medicin :thumbup: