Dygtige Tip

Tip er den mest sky af mine katte, men i dag måtte vi en tur til dyrlægen. Som nogle måske husker, så har Tip og jeg trænet med at gå ud og ind af transportkassen, og det bar frugt i dag.

For det første gik han jo bare ind i den herhjemme, da vi sku af sted, men det helt forunderlige var, at han også reagerede på mit signal til at gå ud af den på dyrlægens bord. Jeg skulle godt nok give det to gange, men så kom han ud af sig selv.

Det betød, at vi ikke behøvede pille kassen fra hinanden og at Tip allerede nu er helt rolig igen. Modsat andre gange blev dette besøg ikke oplevet som samme “overgreb” af Tip, kan jeg mærke.

Ville lige dele det, da jeg tit får spørgsmål om, hvorfor man bør træne en kat og da mange tror, at det kun er tricks de kan lære.

Som ejer var oplevelsen i dag også rigtig rar.

MVH Helle, som er stolt af den lille blå:-)

(Ps han havde betændte analkirtler den stakkel! Men er Ok igen)

Hvor er det da skønt at læse at det han har lært også bærer frugt på denne positive måde :slight_smile: Hvor lang tid har du så brugt på at lære ham det?

Og godt at han er ok igen :slight_smile:

Dygtige Tip :slight_smile:

Jeg begyndte at lære mine det, da jeg så videoen med Tip :ok: Specielt, lagde jeg mærke til det der med at træne lydene når de er i kassen og man rører ved håndtaget o.l.

Skønt med den slags!

Skønt at det var en super dejlig oplevelse for jer begge :slight_smile:
Godt at høre at Tip har det godt igen :slight_smile:

Ja jeg er så stolt af den lille blå fyr:-)

I ved jo, at så længe katten oplever, at det er frivilligt, så synes den bedre om det hele.

Jeg har trænet det en uge i alt - dvs 7 gange - og med pauser på nogle dage imellem og hver gang ca 1-2 minutter. Så faktisk ikke ret længe. Jo større klikkererfaring ejer og kat har jo hurtigere går det at lære dem nye ting. Måden at få erfaring er at øve sig.

MVH

Babl: Den del med lyde og berøring er rigtig vigtig - jeg tænker, at man sikkert også kunne få lov at møde op med sin kat ved dyrlægen, give signalet ud og ind et par gange - og køre igen, hvis man spurgte pænt. Det ville være eminent for så får dyret ingen dårlige oplevelser. Med hunde er det jo en meget normal procedure at tage dem med til dyrlægen uden at de skal behandles, for at lære dem, at stedet er OK.

Hvor dejligt :slight_smile:

Her er der heldigvis ingen problemer med transportkassen. Freja lå gerne og puttede i den det meste af tiden, hvis hun fik lov :wink: Og Bernie går også mere eller mindre frivilligt derind. Han skal dog lige have vist vejen. :slight_smile:
Ud og ind hos dyrlægen er heller ikke noget problem. De synes begge det er yderst spændende. :slight_smile: