Dynelås

Er der nogen der kender/har prøvet dem?

Det er jo rørende billigt, så det skader ikke bare at købe dem,
men ville da lige høre om nogen har erfaring med dem. :slight_smile:

Hvordan dælen skal de monteres ?
Im intrigued

Hov, zoomede lige ind på emballagen og så et link til en video,
hvor man kan se hvordan de sættes på og virker.

//youtu.be/fzed4ewzJpU

Dem må jeg altså have fat i! :ok:

Smart ! Hm gad vide om de er irriterende at mærke

Ja, det tænker jeg også. Men de er klart et forsøg værd. :slight_smile:

Hmm … jeg sover MEGET uroligt, men dynen er altid på plads i dynebetrækket … til gengæld er mit lagen fuldstændig vredet sammen til en knude :gruble:

Måske det har noget af gøre med hvilket stof dyne og betræk er lavet?
Kan forestille mig at noget glider mere rundt end andet. :slight_smile:

Det hjælper vist heller ikke, hvis betrækket er lidt større end dynen.

Det sker også for mig - jeg formåede også at få samlet lagnet i en pølse midt på sengen… Indtil jeg skiftede til ikeas “kuvertlagner”… det dur :smiley:

[QUOTE=Tea;1099744]Hov, zoomede lige ind på emballagen og så et link til en video,
hvor man kan se hvordan de sættes på og virker.

//youtu.be/fzed4ewzJpU

Dem må jeg altså have fat i! :ok:[/QUOTE]

Me too har prøvet med sikkerhedsnåle men de stikker sgu, hvis de går op :slight_smile:

Tjoh, så er hjørnerne af betrækket vel bare “trukket lidt ind” … måske ikke så pænt.
Men hvis det virker, så siger jeg skidt pyt.

Hahah. Havde faktisk også selv overvejet at sy lidt velcro i dyne og betræk.
Men tænk at der faktisk findes en løsning. :thumbup:

Hm jeg har aldrig haft problemer med at min dyne cykler rundt i betrækket (well det er sket men det er godt nok sjældent)

Til gengæld har jeg vænnet mig til at sove på den “pølse” som mit lagen mener er den bedste måde at befinde sig i…

(og jeg ved sgi ikke om det er fordi jeg i underbevidstheden ynder at ligge ubekvemt, men jeg vågner HVER dag i revnen mellem min og Mandens madras… - og det er IKKE fordi min egen seng er fyldt op med katte… de ligger nemlig typisk ovre på Mandens madras mens jeg tilsyneladende går gymnastik i søvne…)

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1099839]Hm jeg har aldrig haft problemer med at min dyne cykler rundt i betrækket (well det er sket men det er godt nok sjældent)

Til gengæld har jeg vænnet mig til at sove på den “pølse” som mit lagen mener er den bedste måde at befinde sig i…

(og jeg ved sgi ikke om det er fordi jeg i underbevidstheden ynder at ligge ubekvemt, men jeg vågner HVER dag i revnen mellem min og Mandens madras… - og det er IKKE fordi min egen seng er fyldt op med katte… de ligger nemlig typisk ovre på Mandens madras mens jeg tilsyneladende går gymnastik i søvne…)[/QUOTE]

Det er vist meget heldigt at jeg har en stor seng (180 x 200) og sover alene i den, for det er meget sjældent at jeg ligger ‘‘op og ned’’ i den når jeg vågner … enten ligger jeg skråt over den, eller helt på tværs :surrender1:

Heheeh jeg sover næsten alene. Manden plejer at stå op deromkring hvor jeg går i seng :wink:

Jeg må ligge umådeligt stille når jeg sover - jeg har ikke engang morgenhår :surrender:

det var lidt sjovt at se den video for jeg har aldrig nogensinde haft problemet så jeg vidste slet ikke det kunne være et problem…

og jeg har altid brugt stræklagner og nu kuvertlagner - så jeg vidste heller ikke at lagner kunne blive til pælser på midten…

jeg kan godt se jeg har haft et nemt søvnliv :lol:

men til gengæld er jeg nødt til at have endobbeltseng for mig selv for jeg er hamrende håbløs at sove sammen med for jeg er ALL OVER the place og vågner tit omvendt af hvordan jeg gik i seng

og jeg har garanteret morgenhår!! :slight_smile:

Så kom jeg endelig forbi en Jysk, og fik købt en pakke dynelåse.
Om de er pengene værd, kan jeg fortælle om i morgen. :slight_smile:

Og til jer der krøller lagnet sammen - så kan man jo få sådan nogle sele-agtige tingester til at holde det fast og udstrukket. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1108507]
Og til jer der krøller lagnet sammen - så kan man jo få sådan nogle sele-agtige tingester til at holde det fast og udstrukket. :)[/QUOTE] og de virker så heller ikke hjemme hos os. Vores lagner er kuvert lagner lige pt fra IKEA og de pølser også samme. Har prøvet alverdens lagner snart og må nok bare erkende at måden vi sover på herhjemme giver "lagen i pølse " :slight_smile:

Jeg er meget tilfreds! :smiley:

De er mindre end jeg havde forestillet mig, hvilket gør at de kan være lidt svære at få til at lukke sammen.
Men det betyder også at man ikke mærker dem - og når man endelig støder på en, så er de jo fint afrundede.

Jeg har tilmed fikseret mine puder i betrækket med dem. :høhø:

Så ja, de kan kun anbefales. :smiley: