Dyr gave

Der er sørme kommet en pakke til mig fra Japan - det fine brev fra Post Danmark kunne berette at jeg mod betaling af diverse, og dem er der mange af, afgifter kr. 537 kunne hente min pakke på posthuset.

Jeg vidste gaven, en hjemmegjort kattehule var på vej som føs’dags gave da mislingen blev 1 år.

Jeg er stadig i chock …

Jeg tror nok, jeg ville frabede mig flere gaver fra den kant :S

Det er da flot at få en hjemmegjort kattehule sendt fra Japan:thumbup::flag: - men hvad er du i chok over:?:øhmm: Der skal betales told af gavens værdi og muligvis moms af portoen…

Avs - det var da noget af en bet at få med oven i :thumbdown:

Er der ikke noget med at hvis det fremgår at det er en gave så kommer der ingen afgifter på - jeg er ikke sikker men syntes at jeg har hørt noget om det :slight_smile:

Ja… men det kan vel for dælen ikke beløbe sig til langt over 500 kr!!! :uha:
For en hjemmelavet hule vel at mærke…

:øhmm: … :lys-ide: … Hulen er diamantbesat… derfor den store afgift! :thumbup:

[quote=birtheras;408628]Avs - det var da noget af en bet at få med oven i :thumbdown:

Er der ikke noget med at hvis det fremgår at det er en gave så kommer der ingen afgifter på - jeg er ikke sikker men syntes at jeg har hørt noget om det :)[/quote]

Det kan jeg ikke tro - for 9 år siden skulle jeg betale told af min bryllupsgave fra min søster, som sendte den fra USA, hvor hun bor… der stod, det var en bryllupsgave… Afgifterne er næppe blevet lettere siden…

[quote=Ann K;408629]Ja… men det kan vel for dælen ikke beløbe sig til langt over 500 kr!!! :uha:
For en hjemmelavet hule vel at mærke…

:øhmm: … :lys-ide: … Hulen er diamantbesat… derfor den store afgift! :thumbup:[/quote]

Jeg er nu ikke så overrasket - den kommer langvejs fra, og tolderne kender ikke hulens egt værdi…

Jamen det er jeg så, overrasket - men sikkert fordi det er mig der skal betale - og gavens egen værdi taget i betragtning.

[quote=Ann K;408629]Ja… men det kan vel for dælen ikke beløbe sig til langt over 500 kr!!! :uha:
For en hjemmelavet hule vel at mærke…

:øhmm: … :lys-ide: … Hulen er diamantbesat… derfor den store afgift! :thumbup:[/quote]

Nu har jeg jo hele week-enden til at sunde mig - men mon ikke jeg henter den - så får vi om der er diamanter på:-) Den skal nok blive foreviget:-)

Så vidt jeg husker betaler du som en del af den samlede opkrævning et ganske klækkeligt beløb til Post Danmark for at de kradser pengene ind hos dig og videresender tolden til Skat! Deraf det altid overraskende store beløb selv på småting.
VH
Susanne

Postdanmark har et horribelt gebyr på 160 kr. bare for at opkræve told og moms.

Sidste år prøvede jeg det med gave fra USA.

De er fløjtende ligeglade med, om det er gave eller ej. :frowning:

Her er føs’dagsbarnet og hans dyre pakke.

Puden - den kan jeg ikke lure - meget fast indhold - og ens på for og bagside med kant og fordybning - nå ja, mon ikke missevaskekludene er til mig:-)

Ihh hvor var kattene irriterende hjælpsomme i forbindelse med udpakning og fotografering.

Hold da fast i tapetet - hvor er fødselsdagsbarnet smukt.

Det skulle næsten forbydes. :wehuu: