Dyrebutik ved grænsen

@Johnny du fortalte engang om dig og Tonya havde været i en god biks i Tyskland :slight_smile: Hvad var det for en og hvor lå den henne? :slight_smile:

Ja i andre må også gerne fortælle om i kender nogle gode steder med fysisk butik :slight_smile:

der er en en del Futterhaus i Flensborg. De er store og vel assorterede bare ikke lige noget at spare sidst jeg var der for et par mdr siden

1 Synes om

Er Zooplus.de ikke tysk :joy::joy:

Kan kun give Birgit ret der er ikke meget at spare på at handle selv, ud over fornøjelsen i sig selv.
Glemte lige at nogle har et noget større udvalg.

1 Synes om

Ved at Johnny har snakket om Vitakraft Outlet… :smiley:

404-Fehler | Vitakraft Heimtierbedarf

1 Synes om

Det ligger så næsten i Bremen så lidt langt hbis målet var en tur til grænsen (hvilket jeg jo ikke ved om det er)

Zooplus får ikke en krone mere af mig :slight_smile: Jeg er SÅ gal på dem.
Men hvis man nu skulle gøre en tur til grænsen så kunne man jo slå flere fluer med et smæk såfremt der var en dyrebiks tæt på :slight_smile:

Der er også avifauna i Kollund http://www.avifauna.dk/
ikke selv været der Johnny, igen, anbefalede den.

1 Synes om

Aner ikke en fis om hvor den ligger, ved bare Johnny engang snakkede om den… :joy:

Nå da da har de snyt dig, så vandet driver ?

Njaaa Jeg har haft en meget lang korrespondance med dem omkring at få dem til at sende mine varer med GLS, og med de forklaringer og manglende svar burde de være politikere. Da jeg så til sidst udbad mig et meget konkret svar på et helt kort og konkret spørgsmål og de stadig vævede, blev jeg knotten :slight_smile:

2 Synes om

Det ligner da ikke dig :tihi:

2 Synes om

Om Das Futterhaus er billig eller ej kommer lidt an på hvad man køber. De er billige med akvarieting og de har et gigantisk udvalg af foder til alle mulige dyr.

Men hvis man går efter “supermarkedsmad” er Real som regel billigere. (Vores VIL have deres Pussi om morgenen. Basta. Ingen underlige eksperimenter, tak :joy:)

Der ligger et Futterhaus kun omkring 1-2 km fra Scandinavian Park. Jeg har tidligere slået indkøb de to steder sammen (indkøb af kattemad og så grænsehandel).

Men hvor de tidligere havde kæmpe udvalg af fx vådfoder, med mange af mærkerne som også føres på Zooplus, så blev jeg utroligt skuffet sidst jeg var der for 1 års tid siden. Der var der nærmest ingen vådfoder tilbage i butikken, eller i hvert fald et ekstremt lille udvalg og slet ikke lagerbeholdning af det der var til storindkøb.så de har klart ændret koncept i butikken, desværre.

Det kan ikke have været den på Schleswiger straße da. Jeg var der for 3 uger siden og der havde de masser af forskellige mærker :thinking:
DAS FUTTERHAUS - Flensburg Schleswigerstraße
Schleswiger Str. 48, 24941 Flensburg, Tyskland
+49 461 98989

https://goo.gl/maps/smMXFdBddgp

1 Synes om

Nej, det er den i Handewitt (ligger lige i nærheden af Scandinavian Park).

Nu er det godtnok et års tid siden jeg selv handlede stort ind i Tyskland i forbindelse med en ferie.

Der var jeg i en “Das Futterhaus” (endte det med efter at have spurgt herinde), men jeg kan ikke huske andet end at den lå i Flensborg-området.

Det var en temmelig stor butik og de havde et stort udvalg af både tørfoder og vådfoder. De varianter jeg købte kunne jeg også få på dansk zooplus. Jeg sparede ca. 25 % pr. pose/dåse. Jeg købte også stort ind af Topic i en Aldi.

1 Synes om

det er den jeg var i og de mærker jeg bruger var ikke billigere; men det var en stor butik med virkelig stort udvalg, så måske man kan finde gode tilbud.
Butikken er nem at finde og nasser af gratis oarkering

2 Synes om

det er netop som flere siger, das futterhaus er desværre de eneste dyrebutikker som findes i grænseområdet, flere af butikkerne har et kæmpe udvalg og lidt andre produkter end vi har herhjemme, men priserne er ikke billigere end herhjemme, nogle endda noget dyrere, den i schleswigerstrasse er den absolut bedste i flensburg og det er en spændende butik at besøge, men som sagt priserne er som herhjemme.
som der så osse bliver skrevet kan man så med fordel besøge varehuset real som ligger i fördepark, de har tit ret gode tilbud på vådkost og osse på tørkost og på kattesnacks, men ellers er der ikke meget at komme efter.
kommer man i nærheden af bremen skal man unde sig et besøg i vitakraft outlet butik, den er af en rimelige størrelse og der er mange mange penge at spare, især hvis man bevæger sig ind i hallen som ligger til højre inde i butikken, det er der de helt rigtige tilbud gemmer sig
skulle man komme til neumunster el i området kan man med fordel søge efterdyrebutikkerne fressnapf som er den afdeling af maxizoo. priserne er noget bedre end hos das futterhaus, men man skal dog stadig være vågen, men deres udvalg er så til gengæld mega højt og der er virkelig mange mærker og varianter at vælge imellem.
fressnapf ligger så mange mage steder i tyskland, bare ikke lige i grænseområdet. så det er jo bare at søge efter deres butikker der hvor man nu engang skal hen

2 Synes om

forresten en das futterhaus man lige så godt kan lade med at besøge er den som ligger i cittipark ved flensburg, det er en meget lille afdeling og deres udvalg i kattefoder er ekstrem lille og så er deres priser pumpet op til turistpriser.
absolut ikke værd at besøge, spild af tid

2 Synes om