Bad dem sende mig en mail med de informationer vi havde snakket om og her er et screenshot af denne mail…
Tak for svar - det havde jeg så ikke lige registreret før jeg ringede til Dyrekassen for et øjeblik siden. Rigtigt nok, killingerne er ikke dækket. Og den rare dame fortalte, at der ingen forskel er på de to forsikringer - men mindre man som nævnt ovenfor har MANGE katte… forstår ikke helt pointen i at de har den, men pyt nu med det.
Jeg fortsætter hos Agria, som jeg endelig kom igennem til - de er lidt dyre, men jeg kan bare rigtig godt lide, at killingerne er dækket 5-15 uger og også mod skjulte fejl/mangler. At jeg så ikke synes at serviceniveauet er optimalt må jeg leve med, idet der ikke findes et alternativ.
Dyrekassen har en ideologi som jeg godt kan lide at bakke op om - derfor er jeg der. Fx har de udvidet dækningen for katte og nedsat præmien for at få flere med og snart følger en fri forsikring for internatkatte i en given periode efter ny ejer igen for at få flere med. Det tiltaler mig at lægge mine penge der fordi vores mål harmonere. Agrias indsats kender jeg ikke, men den kan andre sikkert oplyse om. Det er dejligt, når selskaberne på denne måde bakker op om at højne kattens status.
Enig - og det vidste jeg faktisk ikke. Men super godt initiativ. I mit tilfælde er det dog ikke muligt at bakke op om Dyrekassen, da de ikke har den type forsikring jeg har brug for.
Til gengæld har Agria en forskningsfond, der hver år uddeler flere millioner kroner til forskning, og det vægter mere hos mig end Dyrekassens tiltag.
Agrias Forskningsfond - Forskning i dyrevelfærd - Agria Dyreforsikring
VH
Susanne
Enig de har ikke en egentlig avlsforsikring - den er ens mig bekendt - og som med det her er det jo som med alle andre selskaber med respekt for sig selv gør noget, og som forbruger vægter man forskelligt som med alt andet vi køber. Agria gør sikkert noget andet godt, nogle på et større plan, andre via den direkte hjælp og som jeg skrev er det jo kun dejligt, at der er de muligheder så der er noget for enhver forbruger også når det omhandler disse ting
[QUOTE=Susanne W;1197944]Til gengæld har Agria en forskningsfond, der hver år uddeler flere millioner kroner til forskning, og det vægter mere hos mig end Dyrekassens tiltag.
Agrias Forskningsfond - Forskning i dyrevelfærd - Agria Dyreforsikring
VH
Susanne[/QUOTE]
Dejligt - så dit indlæg efter min post - lige præcis min holdning - og noget for enhver forbrugers smag at bakke op om. Det er værd at undersøge - ofte kan man blive meget positiv overrasket. Og nogle gange kan man blive helt rystet over, hvad man bakker op om - men sådan er det jo med alt vi forbruger. Super initiativ også fra Agria
Agria har lavet om, forsikringssummen er nu den samme hele kattens levetid.
Jeg har avls/sygeforsikring på Katja og sygeforsikring på Haley. Det giver jeg præcis 1500,- for om året, jeg får 10% opdrætterrabat, 10% Klubrabat og 5% samlerrabat. Tror ikke det kan gøres billigere.
[QUOTE=irene;1198925]Agria har lavet om, forsikringssummen er nu den samme hele kattens levetid.
Jeg har avls/sygeforsikring på Katja og sygeforsikring på Haley. Det giver jeg præcis 1500,- for om året, jeg får 10% opdrætterrabat, 10% Klubrabat og 5% samlerrabat. Tror ikke det kan gøres billigere.[/QUOTE]
Men det kræver, at man har europé og bor i Kolding - det er der ikke såååå mange, der gør
jeg havde huskat + russer til 120,- om måneden i Agria Det var også inkl 210 % og 15% rabat
lige koster koster Yasha lidt over halvdelen af det, da jeg jo ikke får samlerabatten mere.
[QUOTE=PiaB;1198965]jeg havde huskat + russer til 120,- om måneden i Agria Det var også inkl 210 % og 15% rabat
lige koster koster Yasha lidt over halvdelen af det, da jeg jo ikke får samlerabatten mere.[/QUOTE]
Det kan godt være, men burmeser i Slangerup er ikke så billigt - uanset hvor mange rabatter, der indregnes Min pointe er, at Agrias priser er - i modsætning til andre selskaber - bundet op på både race og adresse og så kan de ofte ikke betale sig.
så må det være dit postnummer der så gør et stort udslag, for en burmeser m. avl i Aalborg Øst vil koste mig 10,- mere om måneden end min russian blue koster i alm. sygesikring
Det er da en mærkelig måde de regner det ud på! Hvorfor skal postnummer spille ind? Så bør det da mere spille ind, om man har ude eller indekat?! Kan konstatere at det også er (meget) dyrt i mit postnummer! Jeg har netop betalt 2700,- for at sygeforsikre en kastrat, og avlsforsikre 2 hunkatte. DET synes jeg er mange penge! og det er også inklusiv 2*10% rabat og samlerabat på 5%. Overvejer kraftigt om jeg næste år igen skal nøjes med at avlsforsikre min ene hunkat (den der pågældende år skal have killinger)! Jeg synes bare det er så rart at vide de alle er forsikrede hvis der nu sker noget, men til den pris kan jeg hurtigt lave en opsparing som kan dække.
Jeg ved det ikke og jeg er også ligeglad - jeg er ikke selv interesseret i at forsikre i Agria, bl.a. fordi deres prispolitik irriterer mig.
Det er netop det, man kan - og det er også det, jeg gør
tja postnummer og type spiller jo ind på nærmest alle forsikringer (bil, ulykke, indbo, cykel osv osv) så for mig er det ikke så ulogisk at den også gør det her… men sådan er man så forskellige
Dyrekassen dækker så vidt jeg ved et kejsersnit på en hunkat, er man medlem af Katteklubben kan man gratis forsikre sine killinger den første måned efter de er flyttet hjemmefra.
Hvis jeg skal forsikre f.eks. Hawaii ser regnestykket således ud:
Dyrekassen
Præmie: 838,00
Selvrisiko: 651,00
Dækningssum: 27.369
Jeg skal her betale i alt kr. 1.489,00 kr. før jeg får den første krone retur.
Agria med avl:
Præmie: 1127,00 (1.538,00)
Selvrisiko: 946,00 (650,00)
Dæknningssum: 21.000,00
Jeg skal her betale: 2.073,00 (2.188,00) før jeg få den første krone retur.
Så med samme selvrisiko som dyrekassen er prisen 700,00 kr. højere. På en enkelt kat. Jeg har kun fået rabat for medlemskab af Racekatten (10%) i begge beregninger.
Det er vigtigt at I laver et regnestykke som reelt viser, hvor meget der betales incl. selvrisiko før man begynder at få glæde af sin forsikring, og så holder det op mod et forventet behov.
For mig er selvrisikoen vigtig, da jeg indtil nu ikke har haft særlig høje regninger på enkelte lidelser. En god opdrætterrabat hos dyrlægen gør at mine besøg for små infektioner, skader, mm. ikke koster mere end max. 750,00-850,00 kr. pr. forløb.
Den eneste regning jeg i de sidste 2 år ville have fået noget for var en udredning med fuld blodprofil. Her kostede forløbet vel 2.500,00
Jeg kan ikke gennemskue hvornår selvrisikoen nulstilles hos Agris f.eks. i avls forsikringen, hvis 3 forskellige killinger fra samme kuld bliver syge af det samme. Er det en selvrisiko eller 3 ?
Den eneste grund jeg kan se til at forsikre mine katte er risiko for kejsersnit. Her ville jeg så helt klart vælge Dyrekassen i deres fertile periode og kun hunkattene. Jeg har haft 2 kejsersnit til henholdsvis 4.500 og 6.000 i dyrelægens åbningstid.
Ligesom Mette selvforsikrer jeg mig selv ved at sætte penge til side hver måned.
I øvrigt synes jeg der bør være langt større rabatter i præmier og selvrisiko, når man har indekatte eller katte i sikret have, men det er nok fordi dette ikke rigtig kan dokumenteres.
Nu prøvede jeg lige at taste Alban ind hos Agria - uanset om jeg bor i Kbh S, Åbenrå eller Skive, så koster forsikringen da det samme? :?
Og så prøvede jeg lige at taste både Seychellois, Orientalsk Korthår og Peterbald ind - det giver også samme pris, hvilket er lidt sært, for da jeg lavede forsikring oprindeligt, kostede de forskellige siatalere ikke det samme, hvilket jeg havde en større diskussion med Agria om pr. telefon - det er jo komplet åndet. Men det ser ud til, at de vist har ændret det nu…
Jeg har lige nærlæst lidt betingelser
Og Agria’s må jeg indrømme er meget fornuftige mht. en selvrisikoperiode på omkring 120 dage, og ikke en selvrisiko pr. skade/sygdom
Killinger i samme kuld er kun en gang selvrisiko - og godt.
Jeg forstår ikke helt forsikringen for skjulte fejl ved leverede killinger. Det er imo ikke godt at den ikke dække PL indenfor perioden. Det er netop en af de fejl jeg gerne ville have dækning for. Det kan ikke altid konstateres på så unge killinger om de er helt fri, og jeg har selv haft en kat som blev erklæret fri som 3 mdr. men som havde PL på begge bagben inden den var 2 år, og hvor det iflg. dyrlægen ikke skyldes en skade.
Dyrekassen har også en underligt undtagelse, mht. til dækning af udredning, behandling, dødsdækning mm. af en kat for FIP, hvis der tidligere har været FIP i katteriet/husets bestand af katte - der burde vist oplyses lidt.
Samtidig glemte jeg i mine beregninger at vi uanset hvad altid skal betale de første 20% af regningen før selvrisiko trækkes og endelig dækning kan beregnes. Så mine beløb for, hvad vi selv skal betale før første krone i erstatning er for lave - der skal tillægges 20% af regningen.
Jeg må indrømme at for opdrættere eller katteejere med mere end 2-3 katte er forsikring stadig en dyr løsning, især med indekatte som ikke er i risiko for påkørsel eller slagsmål.
Vi har seks forsikret hos Dyrekassen og giver 651 kroner per kat årligt.