Jeg ved godt der er flere tråde der omhandler dette, men jeg har alligevel brug for at spørge, og håber i vil bære over med mig
Asta har det seneste år været avlsforsikret ved Agria, hvilket jeg har været godt tilfreds med, både pris- og dækningsmæssigt. Men da den nye regning kom, besluttede jeg at også mine øvrige katte skulle forsikres - det virker Agria ikke til at være interesseret i (?) - i hvert fald hjælper det hverken at ringe til dem eller sende dem en mail. Min frustration har gjort, at jeg nu er begyndt at kigge på Dyrekassen, og jeg kan se de nu også har en form for avlsforsikring, samt at deres selvrisiko er lavere end hos Agria.
MEN, jeg kan ikke åbne dokumentet med deres vilkår for “avlsforsikringen”, og tænkte at jeg lige ville stikke en finger i jorden her, før jeg prøver at ringe til dem. Er der nogen der har deres avlskatte forsikret på denne måde hos Dyrekassen? og hvis ja, hvordan er killingerne så dækket under den type forsikring?
Hos Agria er killingerne dækket mellem 5 og 15 uger, og jeg tænker på om det er nogenlunde det samme ved Dyrekassen?
september har Nordjysk kattekreds en forsikringskonsulent fra Dyrekassen ude og holde foredrag, det er piv ærgerligt at du er så langt væk, for det ville jo være oplagt for dig at deltage i
Ring og tag en snak med Dyrekassen - de er virkelig sødd og hjælpsomme er sikker på de er de bedste til at svare på hvad deres avlsforsikring går ud på
Agria synes selv de er har et fantastisk produkt, de ville bilde mig ind jeg ikke fik dækket kejsersnit og arvelige sygdomme hos Dyrekassen.
Hos Agria ville mine forsikringer stige 2/3, selvrisikonen ville stige til dobblet pris - seriøst? jeg kan ikke se hvad de kan som dyrekassen ikke kan dække, Deres priser er baseret på hvilke svenske hunde der har været til dyrlægen og hvad de har fejlet.
Så derfor er nogle racer billgere og andre er billigere jo flere dyr man har , nej jeg flytter ikke til Agia
Jeg prøvede at ringe til Dyrekassen igår da jeg jo har en-to-mange og kunne ikke lige gennemskue fordan det lå hvis man har mere end én kat. Jeg blev lovet at de ville ringe tilbage men har ennu ikke hørt noget
[QUOTE=LadyS;1195998]Tak
Ja så bliver det hurtigt en dyr fornøjelse [/QUOTE]
Til gengæld giver de rabat ved medlemsskab af Kattens Værn (og vist/måske også Felis Danica?)
Prisen blev nedsat for et års tid siden (og Charley er model hos dem :p)
Ja, de giver 10% rabat ved medlemsskab af Felis Danica… Det er dyrt med fire katte deri, men er nu ikke fordi vi vil undvære :)Sidste år fik vi cirka 3200 tilbage for Nobby, så det er næsten dækket for i år
Fatter jeg så ikke, for de eneste som er medlem af Felis Danica er de 4 hovedklubber … mon ikke de mener, at man skal være medlem af en de 4 hovedklub, som er under Felis Danica?
De betragter en som medlem af FD hvis man er hos en af de 4 hovedklubber, og man angiver så hvilken klub. Det er formodentligt fordi det er hundefolk hele bundtet (groft sagt) og fatter nada af katteverdenens opbygning :høhø:
En af de ting jeg kan lide ved Agrias sygeforsikring fremfor Dyrekassen er at det ikke er per diagnose, for de er typisk det der har gjort at jeg har kunnet få penge tilbage på “småting”, hvis der har været noget inden for en måned eller to af hinanden
Det er de, og de har såmænd fået forklaret forskellen, men katteverdenen er bare så meget mindre end hundeverdenen, at de har svært ved at blive til et rigtigt emne
VH
Susanne
og har en lavere selvrisiko og generelt en lavere præmie. Mine burmesere var i hvert fald ALT for dyre at forsikre i Agria af en eller anden årsag. Pt. bruger jeg ikke forsikring, men skulle jeg genoptage det, ville jeg vælge Dyrekassen (medmindre der i mellemtiden kommer et bedre alternativ - i mange andre lande er der betydeligt flere udbydere end i Danmark)
Har i dag snakket med dyrekassen og killingerne er ikke dækket på nogen måde, mht til betingelser gælder den samme som ved almen forsikring og sygeforsikring, eneste foreskel på katteri og almen forsikring er at du kan få den billigere hvis du har flere katte…
Så ville bestemt ikke kalde det for avls forsikring der dækker agria meget bedre …