Dyreklinikken Vester Alle eller et andet godt alternativ i Aarhus?

Hej allesammen,

som ny på siden her (jeg kan se på alle de spændende indlæg, at jeg skulle have tilmeldt mig for længe siden), vil jeg fejre min og min guldklumps tilmelding med et spørgsmål.

Jeg har altid haft min kastrat tilkoblet Østergaards dyreklinik, og har været meget tilfreds hvad end han er blevet kastereret, vaccineret eller blot sundhedstjekket. De nye busruter i byen har dog gjort det noget omstændigt at komme derud og da han er noget en tudeprins, min lille tiger (bliver meget højtråbende, svedig og hyperventilerer) vil jeg gerne minimere rejsen mest muligt.

Jeg har kigget på Dyreklinikken Vester Allé i centrum, da flere busser kører praktisk talt lige fra min dør til klinikken på forholdsvis kort tid, plus deres tilkobling til Aarhus Dyrehospital lyder betryggende.

Så derfor Sidder der nogle derude med argumenter FOR eller, mindst lige så vigtigt, IMOD denne klinik? :?

Hvor i Århus N bor du? Jeg bruger Skejby Dyreklinik (i Skejbycenteret… der er en eller anden bus der kører lige dertil… jeg har opgivet at sætte mig ind i de nye ruter altså, men Inge er en vældig rar dyrlæge der elsker katte, og jeg synes ikke man bli’r fuldkommen plukket prismæssigt heller.

Jeg bor ved stjernepladsen, eller i hvert fald lige om hjørnet.
Det er et bud jeg lige vil kigge nærmere på her i løbet af weekenden. Tak :slight_smile:
Ingen erfaringer (førstehånd eller af omtale) med Vester Alle?

Jeg har brugt dem én gang for mange år siden fordi min egen dyrlæge havde ferie. Jeg kan ikke huske at ha’ hørt noget dårligt om dem :slight_smile: Men Skejbycenteret er faktisk nemmere med bus end Vester Alle når det er fra Stjernepladsen :slight_smile:

Et eller andet sted er her vist en tråd om dyrlæger og anbefalinger af dem :slight_smile:

jeg bruger østergaards dyrehopital…og jeg er meget tilfreds (på nær 1 dyrlæge som du kan få navnet på pr pb)… de udvider og flytter i nye lokaler her pr 3. oktober…ved siden af fakta i tranbjerg… tror der går en bus lige til døren…
brugte holme en overgang for år tilbage…ingen klage over dem
jeg skiftede i forbindelse med hundekøb fra tingskoven og det er jeg rigtig godt tilfreds med…har lige været der i dag…

hmt “samarbejdet” så google lige dyrehospitaler og karteller
og hvis du er ligeglad med det så er det dit valg

Den skal bestemt også undersøges :smiley:

Åbyhøj - der er Johan Mikkelsen, fantastisk dyrlæge, kender ham fra hans tid på Skovlunde

vi har tidligere brugt skejby dyreklinik, men efter den behandling hun gav vores daffy kommer vi ikke der igen, var ellers rigtig glade for inge som ellers er en dygtig dyrlæge. nu bruger vi søren graff hos tilst dyrehospital, mest fordi det er bekvemt at gå over på den anden side af vejen og så er man der. min mor bruger holme dyreklinik og dyrlægen derude er rigtig rar og dygtig.

det kendskab jeg har til dyreklinikken i vester-alle ligger 30 år tilbage, så den kan man nok ikke bruge til noget særligt

Nej, for Østergårds er dem jeg vil anbefale :tihi: Tager selv hele vejen fra Egå og derud, fordi jeg er glad for dem… (bortset fra Thomas, men de andre er jeg).
Og ja, de skifter lokaler så den nye bus går direkte derud :slight_smile:

Skejby brugte jeg før (boede tidligere lige ved stjernepladsen også) og den skiftede jeg fra fordi jeg aldrig kunne få det jeg ville have, ikke synes de var opdaterede nok i deres viden, og ej heller var begejstret for deres attitude derude (virkede som om pengene var vigtigst)

[QUOTE=Eife;677160]Nej, for Østergårds er dem jeg vil anbefale :tihi: Tager selv hele vejen fra Egå og derud, fordi jeg er glad for dem… (bortset fra Thomas, men de andre er jeg).
Og ja, de skifter lokaler så den nye bus går direkte derud :slight_smile:

Skejby brugte jeg før (boede tidligere lige ved stjernepladsen også) og den skiftede jeg fra fordi jeg aldrig kunne få det jeg ville have, ikke synes de var opdaterede nok i deres viden, og ej heller var begejstret for deres attitude derude (virkede som om pengene var vigtigst)[/QUOTE]
(det er også Thomas, jeg ikke ønsker)

Jeg vil så sige at det med kartellerne og priserne osv… Det kan jeg altså ikke genkende. Jeg ved godt at Skejby var en af de klinikker der blev nævnt i “kartelsagen” men de gange vi pga ferier/kurser har måttet bruge andre har det altså været en hel del dyrere. Og de gi’r rabat når man kommer med flere dyr (og flere gange har vi da fået kigget på indtil flere rotter på en gang og altså kun betalt for én gang)

Men hvis man har været ude for en uheldig episode kan jeg godt forstå man skifter. Problemet er så at man ikke ved om det var en engangsforeteelse eller generelt (og klart at man ikke skal gamble med sine dyrs helbred hvis nu det var en ny Brett-Hansen (? Er det ikke det han hedder?) man var rendt ind i)

Jeg ved at Inge tit er på kurser, f. eks her en stor del. af september (og så tillader hun sig at holde FERIE osse! Garanteret for MINE penge :wink: ) så noget må hun da blive opdateret om?

Jeg har altså intet jeg kan klage over derhenne. Og så vil jeg også gerne indrømme at det at der kun er 3 minutter derhen også spiller ind. Det er rart når man løber derhen med en syg kat som dengang Basil havde slugt en sok)

Trekkie - det var heller ikke på grund af kartel-sagen jeg skiftede :slight_smile: Men mere bare flere oplevelser gang på gang, hvis jeg ville have en anden vaccine, anden lukning af steriliseringssår… Snakke vaccinations program anderledes end standard, eller for den sags skyld en uvidenhed om at calici kan udvise sig kun som limping calici… :slight_smile:

Og den rabat de giver på flere dyr, den giver Østergårds bedre i øvrigt… og jeg synes de er billigere end Inge (har jo prøvet begge, skiftede i forbindelse med det årlige tjek) :slight_smile:

Og det er bestemt ikke fordi jeg vil fraråde hende, hun var bare ikke “nok” til mit behov :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;677346]

Jeg har altså intet jeg kan klage over derhenne. Og så vil jeg også gerne indrømme at det at der kun er 3 minutter derhen også spiller ind. Det er rart når man løber derhen med en syg kat som dengang Basil havde slugt en sok)[/QUOTE]

…slugt en sok?! :uha:

Hey, de 3 søøøøøde veterinærsygeplejersker der arbejder på Tilst dyrehospital er mine veninder - så det kan jeg kun anbefale :tihi:
Men ellers ved jeg ingenting, jeg har jo ikke lige haft brug for dyrlæge endnu (og kommer forhåbentligt heller ikke til det før om laaaang tid - 7-9-13 og alt det der.)

Hm. Jeg vil da ha’ den anden i baghovedet så.

Men jeg er frygtelig (idiotisk) loyal overfor både læger, tandlæger og dyrlæger. Jeg får sådan en dum følelse af at … svigte… dem hvis jeg skifter. Ved godt det ikke gi’r ret meget mening. Jeg føler jo f. eks. ikke at jeg svigter Føtex hvis jeg en dag handler i Løvbjerg eller Brugsen…

[QUOTE=Silotte;677350]…slugt en sok?! :uha:
[/QUOTE]

Oh ja. Det er en af “glæderne” ved siamesere. Mange af dem elsker uld. Basil havde så misforstået det lidt, for han spiste kun ren acryl… Men sokker, trøjeærmer og andet han kunne få fat i… blev gennemgumlet og hvis han havde held med at få et stykke af, så skulle det selvfølgelig SPISES! Og en af gangene hanvde han åbenbart spist mere end hvad der kunne komme ud den normale vej (det var ret spooky at rense kattebakke somme tider…) så han måtte hen - RET akut - og opereres for at få det ud igen…

Lærte han noget? Næh!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;677355]Oh ja. Det er en af “glæderne” ved siamesere. Mange af dem elsker uld. Basil havde så misforstået det lidt, for han spiste kun ren acryl… Men sokker, trøjeærmer og andet han kunne få fat i… blev gennemgumlet og hvis han havde held med at få et stykke af, så skulle det selvfølgelig SPISES! Og en af gangene hanvde han åbenbart spist mere end hvad der kunne komme ud den normale vej (det var ret spooky at rense kattebakke somme tider…) så han måtte hen - RET akut - og opereres for at få det ud igen…

Lærte han noget? Næh![/QUOTE]

Haha… det lyder ærhm… som om du aldrig kedede dig med den kat?

Jeg bruger Århus dyrehospital - som jo er en sammenhæng med vester allé … Jeg er rigtig glad for dem - synes bestemt de er kompetente og gode rådgivere! Jeg har desuden arbejdet der i 6år så mener også at kunne stå inde for hvad der forgår bag “kulisserne”!

Heh nej han var aldrig kedelig. På et tidspunkt havde han godt nok mistet alle sine tænder pga FORL så der var det slut med ligefrem at bide tøjet i stykker. Men så gumlede han bare på plasticposer i stedet (heldigvis kunne han jo så heller ikke tygge dem i stykker)

Dyrlægen sagde forresten at af to onder måtte han hellere spise plasticposer, de røg nemmere igennen :dokdok: Jeg ville foretrække hvis han havde holdt sig til sin kattemad…

Er der forresten nogen herinde der kender Hasselager dyreklinik? :slight_smile:

Altså hvis du tænkter på Lise og Darly så tjoo… altså , til hest - Darly turde ikke komme i nærheden af hesten og de gange jeg har oplevet Lise ude til en hest har hun været bedre til at sige" sikke en skøøøøøn hest " frem for at lave en grundig undersøgelse…
(men det er jo forskelligt hvad man ønsker… jeg ønsker ikke at en dyrlæge skal fortælle mig hvor skøn mit dyr er - i already know)!!