Jeg har ikke selv oplevet dyrlægen men har hørt flere tale godt om det.
Ikke alle ved, at denne mulighed findes - og jeg skal ikke kunne sige om det virker - med sund skepsis når man langt og dyr bør naturligvis ikke være “forsøgsdyr” - men nogle gange findes der et brugbart alternativ.
Denne dyrlæge mener fx at kunne skifte Taras metacam ud med noget andet mere naturligt hvis Tara viser sig og skulle ha det resten af sit liv. Jge overvejer personligt, om jeg vil afprøve det.
Men jeg ville lige poste det, så I kunne se og vurdere selv, hvis I en dag skulle få lyst til at gå den vej. Der findes sikkert flere i DK rundt omkring
Min egen dyrlæge - Lone Riberholt, Jagtvejens Dyreklinik i Kbh - er uddannet homoøpat og har brugt det aktivt i klinikken i årevis…pt får thane homoøpatisk medicin mod sin voldsomme køresyge - og det virker faktisk
Vi har også en gang tidligere brugt homoøpati til Namacoola, som fik nogle underlige fortykninger på sine brystkirtler… Traditionel medicin hjalp ikke og til sidst forsøgte Lone med homoøpatisk medicin, som normalt gives ved gentagne brystkirtelbetændelser - det tog det faktisk i løbet af knap en måned efter at vi havde knoklet med tilstanden i næsten 1/2 år…
Omvendt har jeg også brugt noget til at afhjælpe en aggressiv adfærd (Kludetæppet, så hun måske holdt op med at ville dræbe Namacoola) helt uden nogen former for synligt resultat…
Princippet med dyr er vel det samme som med mennesker.
Hjælper intet andet, ville jeg måske give det et forsøg, men generelt har jeg ikke den store tiltro til den slags.
I Tyskland er der mange flere homøopatiske dyrlæger end herhjemme. Min tiltro til “det alternavtive” er voksende, efter jeg har oplevet det virke - men det må aldrig erstatte den traditionelle behandling.
Jeg ved at min dyrlæge bruger homoøpatien som et supplement til den traditionelle behandling… Den står kun alene ved banale ting som fx netop behandling mod køresyge… eller i tilfælde, hvor den traditionelle medicin bare ikke giver de ønskede resultater…
Jeg har intet mod alternativ behandling, men jeg vil aldrig bruge en der kun beskæftigedes sig med dette. Helt som jeg heller ikke ville acceptere at min konventionelle dyrlæge forsagede alt alternativt. Begge parter skræmmer mig, netop fordi jeg ser dem som begrænsede i deres tilgang til mine katte og de muligheder der findes for behandling eller afhjælpning af et problem.
Hvilket jo så betyder at jeg her ikke ville gøre brug af denne dyrlæge, da jeg kan se at hun ikke længere arbejder som konventionel dyrlæge. I mange tilfælde hvor man gør brug af homøopatiske midler gør man også brug af konventionel medicin eller behandling, og uanset om man så er uddannet dyrlæge for år tilbage, så kan man ikke være opdateret på og om de midler og den viden man har og gør brug af i dag, hvis ikke man arbejder med det i dagligdagen. Chancen/risikoen for at gøre mere skade end gavn er så absolut tilstede.