Dyrlæge København - erfaring?

Hejsa! Jeg venter i spænding på ankomsten af mine to killinger i morgen. Når de engang er faldet til skal de selvfølgelig kastreres, samt vaccineres og chippes. Jeg bor på Østerbro i København og vil høre, om der er nogen der har erfaring med Østerbro Dyreklinik? De åbnede i 2012 og har masser af gode anmeldelser. Ellers overvejede jeg dyrlægen på Jagtvej. Jeg vil gerne have en dyrlæge i nærheden nemlig!

Håber nogen kender til disse dyrlæger eller har andre forslag!

Jeg bruger en mobil dyrlæge, han er super flink og kan sit kram. Han hedder Peter Soennichsen

Fordelen ved en mobil dyrlæge som kommer til dig er mindre stress ved transport o.a

[QUOTE=LadyS;1200257]Jeg bruger en mobil dyrlæge, han er super flink og kan sit kram. Han hedder Peter Soennichsen

Fordelen ved en mobil dyrlæge som kommer til dig er mindre stress ved transport o.a[/QUOTE]

Jeg er både enig og uenig. Dyrene kan være nemmere at håndtere på udebane - og så har man jo ikke det samme udstyr i en bil som i en praksis. Man skal heller ikke forvente at kunne bruge en mobildyrlæge er det meget akut.

Dyrlægen på Jagtvejen er god, men har ikke røngten mm. Men hun kender sine begrænsninger og sender kattene videre til de relevante eksperter. Hun er rigtig sød og har et godt kram på dyrene. Desuden er hendes priser yderst rimelige. :thumbup:

[QUOTE=Mimis;1200254]Hejsa! Jeg venter i spænding på ankomsten af mine to killinger i morgen. Når de engang er faldet til skal de selvfølgelig kastreres, samt vaccineres og chippes. Jeg bor på Østerbro i København og vil høre, om der er nogen der har erfaring med Østerbro Dyreklinik? De åbnede i 2012 og har masser af gode anmeldelser. Ellers overvejede jeg dyrlægen på Jagtvej. Jeg vil gerne have en dyrlæge i nærheden nemlig!

Håber nogen kender til disse dyrlæger eller har andre forslag![/QUOTE]

Når katten alligevel skal kastreres og i narkose, så vil jeg anbefale at i (også) får ham øremærket. Det kan alle og enhver nemlig se, hvorimod en chip skal der en scanner til for at finde - og indekatte slipper jo engang imellem ud, og fordi de ikke er vant til udelivet er de i så meget større risiko for at komme galt afsted.

Jeg er enig her :slight_smile:

Vi har to der ikke har øretattoo, men hvis de en dag skal i narkose får vi det lavet også… Den ene var dog i narkose i januar, hvor vi havde glemt alt om det :dokdok:

Der er mange ganske udemærkede dyrlæger i København - og de fleste kan nås med tog/bus. Til akutte situationer kan man tegne et abonnement ved Falck som så transportere.

For mig ville det vigtigste være at det var en dyrlæge jeg var tryg ved

Hov, jeg ville også have skrevet at de skal øretatoveres! Men godt at høre godt om jagtvejens dyrlæge, hun er nemlig også rigtigt rimelig med hendes priser, hvilket jo ikke skader.
Men ingen kender til Østerbro dyreklinik? :slight_smile:

Du skal vide at Jagtvejens ikke neutraliserer tidligt.

Selv bruger jeg Skovlunde og har gjort det i mange år. Ikke den nærmeste - men absolut den bedste klinik, både for mine dyr og for mig

Hvor har du det fra:?
Ved forespørgsel neutraliserer Lone gerne killinger tidligt, selvom hun finder, det er noget småtteri at stå med - hvilket kun de færreste er uenige i:? :slight_smile: Eftersom hun er hamrende dygtig til at neutralisere ildere, kan hun med garanti også neutralisere en kattekilling:)

[QUOTE=dkkorat;1200343]Hvor har du det fra:?
Ved forespørgsel neutraliserer Lone gerne killinger tidligt, selvom hun finder, det er noget småtteri at stå med - hvilket kun de færreste er uenige i:? :slight_smile: Eftersom hun er hamrende dygtig til at neutralisere ildere, kan hun med garanti også neutralisere en kattekilling:)[/QUOTE]

Så må jeg hellere lige give hende et kald og høre hende ad!
Hvor længe synes i jeg skal give killingerne til at falde til inden jeg tager dem til dyrlægen? De er 13 uger her i weekenden, hvis det gør en forskel :slight_smile:

[QUOTE=dkkorat;1200343]Hvor har du det fra:?
Ved forespørgsel neutraliserer Lone gerne killinger tidligt, selvom hun finder, det er noget småtteri at stå med - hvilket kun de færreste er uenige i:? :slight_smile: Eftersom hun er hamrende dygtig til at neutralisere ildere, kan hun med garanti også neutralisere en kattekilling:)[/QUOTE]

Fra en artikel i KM hvor det frarådes

UPS jeg blander to klinikker sammen - glem det

Ja, det gjorde du…
Jagtvejens Dyreklinik har i flere aar neutraliseret tidligt, saafremt man har oensket det…

Til gengaeld laeste jeg med stor overraskelse for nyligt i KM nr 2, 2013, at Anne Soerensen fra FASANVEJENS Dyreklinik fraraader tidlig neutralisation.
Overraskelsen kommer bla at at jeg mener at i hvertfald nogle opdraettere har faaet TN killinger der…