Min lille Magda-mis er tydeligvis gået i løbetid. I den forbindelse ville jeg høre, om nogen har kendskab til en dyreklinik i københavnsområdet, hvor det er muligt at lave en afbetalingsordning med dyrlægen…?
Jeg ved godt at en sterilisering ikke koster en bondegård i sammenligning med så mange andre behandlinger, men en 1300-1500 kr er vældig mange penge på SU-budget:ups:
Jeg tror det er de færreste som gør det, uden at kende kunden i forvejen. Men der er ikke andet for end at prøve at ringe til de forskellige dyrlæger i dit område.
[quote=thamilde;306408]Min lille Magda-mis er tydeligvis gået i løbetid. I den forbindelse ville jeg høre, om nogen har kendskab til en dyreklinik i københavnsområdet, hvor det er muligt at lave en afbetalingsordning med dyrlægen…?
Jeg ved godt at en sterilisering ikke koster en bondegård i sammenligning med så mange andre behandlinger, men en 1300-1500 kr er vældig mange penge på SU-budget:ups:
Håber I kan hjælpe[/quote]
Til januar skal jeg betale en dyrlægeregning på omkring kr. 3.700 (også på en SU + studiejob) og derfor har jeg en kassekredit + har sparet op (så jeg kan betale den slags, som der bare skal være råd til), er det ikke en mulighed for dig? Den behøver jo ikke blive ret stor. Alternativt er der mulighed for at tage SU-lån en enkelt måned og så har du mere end nok til at betale regningen eller også er der jo Vivis løsning med at låne af bekendte.
Hvis ikke ovenstående er mulige løsninger, ja så må du nok i gang med at ringe rundt
[quote=thamilde;306408]Min lille Magda-mis er tydeligvis gået i løbetid. I den forbindelse ville jeg høre, om nogen har kendskab til en dyreklinik i københavnsområdet, hvor det er muligt at lave en afbetalingsordning med dyrlægen…?
Håber I kan hjælpe[/quote]
Hvor bor du.
P.S. Jeg har sendt en PB til dig.
Jeg vil gerne hjælpe…
Men det kræver selvfølgelig, at du svarer.
Jeg kender alt alt for godt problemet…
Men ja, ring og hør dem ad. Min dyrlæge(desværre i Jylland) ville gerne gå med til ved os, at splitte regningen. Hvis du har ID og måske kan komme med nogen af pengene, så tror jeg de er til at tale med… Det MÅ de være, et eller andet sted.
Jeg besøgte en dyrlæge for første gang og hun foreslog selv at splitte regningen op for den behandling, hun tilrådede. En behandling til et par tusinde.
Det fandt jeg ret fornærmende og skiftede, godtnok også af andre grunde, til en anden dyrlæge. Men det viser jo, at det sker at dyrlæger giver kredit selv til helt nye kunder.
Jeg ved der er mange dyrlæger der på grund af krisen ikke giver kredit, og at man ofte ikke engang kan få et girokort med hjem.
Der er mange der her i krisen stikker af fra deres dyrlægeregning, min dyrlæge bøvler meget med det.
Desværre går det jo så ud over dem der aldrig kunne finde på at snyde
Men prøv at ringe rundt og høre dig for, måske er der en der vil hjælpe alligevel
Mange tak for svarene, jeg vil lave lidt telefonisk research og ellers gå “tiggergang” blandt familie/venner (I hate it!!). Jeg havde ellers også været rigtig fornuftig og kalkuleret med den udgift (da jeg vidste hun ville gå i løb her i vinter), men desværre kom det oveni at jeg selv var nødt til at få opereret nogle visdomstænder ud. Øv øv øv!
Indtil da…(nu er det jo weekend)…er der nogen måde man kan “berolige” sin kat på? Hun jamrer og klager 24/7!
Det lyder som om at hun er på vej i løbetid,så du kan starte med at give hende p-piller,1 tbl. 1 gang om ugen og når hun alligevel er på p-pillerne,kan du passende spare op til sterilisationen,hvis du ikke kan få en afdragsordning.
Fordi hun får p-piller i nogle måneder burde ikke betyde noget.
Ellers kunne du måske aftale med din faste dyrlæge,at du indbetaler et beløb hver måned inden operationen,på den måde bliver han ikke snydt for nogle penge.
Held & lykke med “projektet”