Dyrlæge

Næ, det tager ikke mange øjeblikke - og der er mange andre grupper derinde, der også kan være interessante for opdrættere :slight_smile:

Jeg ønsker så ikke Yahoo af flere grunde. Nu er jeg endelig sluppet for deres frbstrede smiley’s og div.

Kattegale er altså ikke verdens navle, hvis man som opdrætter søger hjælp til dyrlæge, vil sælge killinger eller alt muligt andet vi har brug for.

Jeg håber for dig selv du kommer bredere ud end her.

Du får da ikke nogen smileys bare fordi du får en yahoo ID !?!?!

Men i betragtning af, at udvalget af opdrættere inden for 30 km radius af Gråsten på dette forum er meget begrænset, tvivler jeg på, du vil få meget hjælp her :frowning:

Er der nogen herinde, der kan anbefale en dyrlæge i nærheden af mig?

Den eneste bruger på de kanter, jeg lige kommer i tanke om, er manuela fra Als.
Du kan jo også spørge Sønderborg og Omegns Kattelaug, hvilken dyrlæge internatet bruger.

Jeg ved kun, hvilke dyrlæger det ikke bliver :tihi:

Men jeg må vente og høre, hvem der kommer på banen.

Den dyrlæge kattelauget bruger, kan næsten kun være Sønderborg.

nu ved jeg jo ikke hvad en billig dyrlæge er for dig, men Gråsten dyrehospital er noget billigere end vores område her i Trekantsområdet, og Karina har en del erfaring med TN - men ved ikke hvad de andre her dernede. Så er der jo tyskerne i Flensburg, men de udfører jo ikke TN som jeg kan forstå det.

Var jeg i jeres område, så tror jeg helt sikkert det ville være Gråsten jeg valgte - men har kun erfaring med en super sød tlf dame og en yderst behagelig dyrlæge Stig, som jeg talte med, og skal have konsultation ved på fredag.

Hilsen Heidi og birmabanden

Karina er mest i Sønderborg, og dem skal jeg ikke ind til mere, med mindre det er et nødstilfælde.

Og iøvrigt ville Gråsten ikke fixe Bruce, før han var 8 mdr.

Mine forældre bruger også Gråsten dyrehospital og har kun pænt at sige om dem. Og de er vist ganske søde til at give rabatter også hvis man samler sine ting hos dem.

Jeg brugte dem en enkelt gang i julen sidste år da misserne og jeg var på ferie, og fik absolut en god og kompetent behandling, og syntes de var søde til at lytte og tage mig alvorligt og accepterede med det samme at jeg vidste mere om katte end gennemsnittet.

Men det er så ikke alle opgaver Gråsten kan/vil.

Og jeg vil gerne have en dyrlæge, der kan og vil :slight_smile:

[QUOTE=DK Blackangel;858362]Men det er så ikke alle opgaver Gråsten kan/vil.

Og jeg vil gerne have en dyrlæge, der kan og vil :)[/QUOTE]

Så må du jo sandsynligvis udvide området lidt :slight_smile:

Det er jo netop derfor, at jeg skriver, at det skal være i en radius af 30 min. kørsel fra Gråsten. :slight_smile:

Prøv at høre ad på Aabenraa Dyrehospital (tlf 74 74 54 00). De virker kompetente og imødekommende, og umiddelbart bliver man ikke flået. Men jeg kender ikke til priser på neutralisering eller hvor tidligt, de vil gøre det, så det må du spørge om.

Den eneste anden dyrlæge jeg kender til i det område er Sønderskov Dyreklinik, som jeg ved har været Kattens Værns foretrukne, dengang de havde internat i Aabenraa.

Håber det hjælper dig lidt på vej :slight_smile:

[QUOTE=Zunar-J5;858377]Prøv at høre ad på Aabenraa Dyrehospital (tlf 74 74 54 00). De virker kompetente og imødekommende, og umiddelbart bliver man ikke flået. Men jeg kender ikke til priser på neutralisering eller hvor tidligt, de vil gøre det, så det må du spørge om.

Den eneste anden dyrlæge jeg kender til i det område er Sønderskov Dyreklinik, som jeg ved har været Kattens Værns foretrukne, dengang de havde internat i Aabenraa.

Håber det hjælper dig lidt på vej :)[/QUOTE]

Mange tak for svar, jeg vil da kontakte dem og høre af :slight_smile:

[QUOTE=DK Blackangel;858362]Men det er så ikke alle opgaver Gråsten kan/vil.

Og jeg vil gerne have en dyrlæge, der kan og vil :)[/QUOTE]

Jeg er helt overbevist om at Gråsten generelt neutraliserer tidligt. Er du sikker på det ikke bare har været fordi han kun havde en sten de tøvede med det? Langt de fleste dyrlæger anbefaler at vente med mindre man virkeligt insisterer på den skal ud, da det er en meget større operation.

Han var 7 mdr. gammel, og de ville ikke gøre det i Gråsten. Det kan jeg desværre ikke bruge til noget.

Det betyder jo ikke, at de ikke vil neutralisere IKKE-kryptorchider tidligt!!!

Nej, det har jeg vist heller ikke sagt nogen steder :slight_smile:

Hvad er så dit argument for ikke at ville bruge dem? Indtil videre har du brugt ham som årsag, men hvis du tror på, at de godt vil neutralisere de andre tidligt, så er der vel ikke så meget grund til at kigge andre steder hen?