Dyrlæger i Herning omegn

Jeg prøver at finde en god dyrlæge ved Herning omegn.
Sagen er den, at jeg har en perser, som skal neutraliseres blandt andet.
Og det ville være rart at finde en god dyrlæge, som har god forstand på evt. racen.
Missy er blevet tjekket hos min egen dyrlæge.

Jeg har fået anbefalet at få taget en test med nyretal… Ved I om sådan en blodprøve hedder noget specielt, for da jeg nævnte det overfor min dyrlæge forstod de ikke hvad det var for en…:S
Og hvis nogle har prøvet at fået taget sådan en test, vil jeg gerne høre om den er dyr? (ikke fordi det er det der er vigtigt), men det er altid rart at vide hvad det ca. ligger i!
Hvis nogle har gode erfaringer med nogle dyrlæger i Herning omegn, så skriv endelig!

Herning Dyrehospital. Vibeke og Jesper er begge to SUPER dygtige. Vi har brugt dem i seks år nu og kunne ikke drømme om at skifte dyrlæge.

Dem vil jeg så på ingen måde besøge igen. Magen til dårlig opførsel og dårlig behandling af kat, skal man lede længe efter. :sorry:

[quote=Saphiira;534513]
Jeg har fået anbefalet at få taget en test med nyretal… Ved I om sådan en blodprøve hedder noget specielt, for da jeg nævnte det overfor min dyrlæge forstod de ikke hvad det var for en…:S[/quote]

Alene det får mig til at tænke, at de er da vist ikke vant til (ældre) katte - jeg har da fået foreslået/tilbudt f eks såkaldt “udvidet seniorblodprøve” for Lejon Leise, da han var godt 9 år - den dækker ihvertfald nogle af de ting mht nyretal etc.

Der er da en del herinde fra området Herning/Ikast - Midtjylland, der må være nogen, der har fundet en super katte-dyrlæge :?

Okay, jeg har hørt både godt og dårligt om dem!

[quote=Saphiira;534513]J
Jeg har fået anbefalet at få taget en test med nyretal… Ved I om sådan en blodprøve hedder noget specielt, for da jeg nævnte det overfor min dyrlæge forstod de ikke hvad det var for en…:S
[/quote]
Præ-anestesi! Og specielt på ældre katte kan det være en god ide. Ingen anelse om hvad det koster, mener vi hernede giver nogle få hundrede kroner. Bruger den kun på ældre katte, hvor vi kan forvente at der KAN være noget vi skal være opmærksomme på.
VH
Susanne

[quote=Susanne W;534528]Præ-anestesi! Og specielt på ældre katte kan det være en god ide. Ingen anelse om hvad det koster, mener vi hernede giver nogle få hundrede kroner. Bruger den kun på ældre katte, hvor vi kan forvente at der KAN være noget vi skal være opmærksomme på.
VH
Susanne[/quote]

Okay mange tak, så ved jeg da, hvad den hedder! Mange tak!

Jeg ringede til min egen dyrlæge, og sådan en blodprøve koster ca. 700 kr…
Men er godt nok i tvivl om jeg skal bruge min egen dyrlæge…

Jeg turde godt køre på Herning Dyrehospital for at få neutraliseret. Alle dyrlæger har gode og dårlige dage, og jeg kan komme i tanker om et enkelt tilfælde hvor Vibeke ikke fik diagnosticeret så heldigt - men det kan ske for enhver dyrlæge. Og jeg ville ikke være spor nervøs ved at lade dem ordne det lille snip.
VH
Susanne

Karína Blaabjerg i Ikast. Hun er rigtig god :slight_smile: Blaabjerg dyreklinik hedder det.

[quote=Susanne W;534546]Jeg turde godt køre på Herning Dyrehospital for at få neutraliseret. Alle dyrlæger har gode og dårlige dage, og jeg kan komme i tanker om et enkelt tilfælde hvor Vibeke ikke fik diagnosticeret så heldigt - men det kan ske for enhver dyrlæge. Og jeg ville ikke være spor nervøs ved at lade dem ordne det lille snip.
VH
Susanne[/quote]

Er de gode til katte?

Hende har jeg også hørt god om… Hvordan er hun med katte?

[quote=Saphiira;534558]Er de gode til katte?
[/quote]
Jeg kender flere, der bruger dem og som er ganske tilfredse. Mener ikke der er ret meget at bekymre sig om. Du kan finde både gode og dårlige historier om enhver dyrlæge derude, men jeg ville ikke være nervøs for at bruge Vibeke.
VH
Susanne

[quote=Susanne W;534574]Jeg kender flere, der bruger dem og som er ganske tilfredse. Mener ikke der er ret meget at bekymre sig om. Du kan finde både gode og dårlige historier om enhver dyrlæge derude, men jeg ville ikke være nervøs for at bruge Vibeke.
VH
Susanne[/quote]

Okay… Vil prøve at ringe til dem på mandag.
Er det ikke dem, der har ligget længst i Herning, synes jeg har hørt?

Jeg vil mene, at du trygt kan bruge Herning Dyrehospital. Vi bruger selv Dyrenes Lægehus i Tjørring - men det er ikke fordi vi har fravalgt Herning Dyrehospital. Det er umiddelbart de to dyrlæger i området, jeg helst vil anbefale. Vi har gode erfaringer med begge.

Vi bruger også dyrenes lægehus i Tjørring. Har også kun været tilfreds. Men kunne være der var en dyrlæge i nærheden, som havde mere speciale i katte, og så vel perser?

Ellers bruger jeg bare den sædvanlige dyrlæge:)

Jeg har haft store problemer, med at finde den helt rigtig dyrlæge.
Jeg har forsøgt mig i Lemvig, Skive, Holstebro… og bruger nu Vibeke Relund.

Indtil videre er jeg rigtig glad for hende.

Jesper har ordnet tænder på min ene hund, men jeg er ikke helt pjattet med ham.
Jeg kan dog ikke helt sige hvorfor ??!!!
Tror bare ikke vi “svinger” sammen.

[quote=Sannela;534589]Jeg har haft store problemer, med at finde den helt rigtig dyrlæge.
Jeg har forsøgt mig i Lemvig, Skive, Holstebro… og bruger nu Vibeke Relund.

Indtil videre er jeg rigtig glad for hende.

Jesper har ordnet tænder på min ene hund, men jeg er ikke helt pjattet med ham.
Jeg kan dog ikke helt sige hvorfor ??!!!
Tror bare ikke vi “svinger” sammen.[/quote]

Vi bruger også Vibeke som fast dyrlæge og kommer så ind til Jesper, hvis Vibeke f.eks. har ferie og det er noget som ikke kan vente eller hvis der skal kigges ekstra på en tand. De er to vidt forskellige mennesketyper og vi ‘svinger’ også rigtig godt sammen med Vibeke :-)) Men det arbejde som Jesper har lavet for os, har vi nu bestemt ikke noget at udsætte på.

Hej! Det lyder rigtig godt! Glæder mig sådan til at se den sikkert venlige dyrlæge!.. Håber dine/din kat har det godt kh Gert Larsen :rock:

[quote=Saphiira;534584]Vi bruger også dyrenes lægehus i Tjørring. Har også kun været tilfreds. Men kunne være der var en dyrlæge i nærheden, som havde mere speciale i katte, og så vel perser?

Ellers bruger jeg bare den sædvanlige dyrlæge:)[/quote]

Jeg ved så ikke, hvem af vores lokale dyrlæger, der evt. har specialviden med persere. Umiddelbart synes jeg, at både den dyrlæge du og vi bruger og Herning Dyrehospital har en ok specialviden om katte.