Som bekendt har jeg persere, og jeg mener, at der har været ymtet lidt om, at de er svære at træne.
Det går nu meget godt her: Ud over pelspleje, bad og udstilling, så har Gia virkelig annammet, hvor hårbollerne skal lægges.
For en lille times tid siden sad hun i døren og kaldte “Mau!”. Jeg er ellers ved at lære hende, at jo sagtere hun kalder, jo mere respons får hun.
Da jeg gik ud på badeværelset, går det op for mig, at hun har været virkeligt dygtig: Der lå 2 store, fede hårboller, en på hver bademåtte!
Og så har hun kaldt for at fortælle, at nu var der aflevering på rette sted
Det har vekslet lidt, men hvis jeg har hørt, at “bundvendingen” gik i gang, så har jeg lempet hende ud på bademåtten under megen ros, og mere ros, når hun har afleveret på måtten.
Alternativt har hun brugt dørmåtten i gangen. Mindre hensigtsmæssigt måske, men hun har fanget lidt af ideen, og ihvertfald brugt gangen og ikke stuen.
Men i denne runde var der trænings-bingo!
Selv med en perser
Dejligt at se en “kæmpe” mod myten. Jeg har endnu aldrig prøvet at træne en perser, men jeg er ikke et sekund i tvivl om at de kan. Naturligvis kan de det!
Nu kan jeg ikke nære mig for at smide et enkelt foto ind, selvom dette ikke er en galleri-tråd.
Dette foto fanger fint, at denne perser har en fint fungerende hjerne, der her arbejder på højtryk:
hold op hun er smuk, nu sidder jeg her og kommer helt til at savne mille der også var tabby
[quote=MiSi;460532]Nu kan jeg ikke nære mig for at smide et enkelt foto ind, selvom dette ikke er en galleri-tråd.
Dette foto fanger fint, at denne perser har en fint fungerende hjerne, der her arbejder på højtryk:
Inden jeg praler alt for meget, så har hun på et par dage fået leveret 4 opkastninger i gangen.
2 med hårbolle, og 2 “rester”. Men det er dog i gangen, så jeg tror bare, at hun ikke er nået ud på måtten i tide.
En af gangene var der ingen måtter, de var til vask. Det kan måske give ged i den optrænede vane.
Hun skal nok redes mere nu, hvor vinterpels/underuld er på vej. Og så have mere malt, selvom hun ikke kan lide det.
Enkelte gange har hun godt villet have malt, men nu “siger” hun nej tak igen :S