Ebeltoft

Jeg tror, vi triller en tur til Ebeltoft i morgen, det skulle jo være en rigtig hyggelig by :slight_smile:

Er der noget, I kan anbefale, at man ser eller gør, når man er i Ebeltoft? Jeg regner med, at vi skal spise noget brunch/frokost et sted og så ellers bare hvad vi har lyst til.

Altså vi var jo i Ree Park i søndags. Fantastisk :thumbup:

Jeg fik det helt Jurassic-Park-agtigt, fordi man gik og spejdede ind i store
anlæg - altså virkeligt store - det er lige før Københavns Zoo kunne ligge i
ulvenes anlæg :tihi:

fregatten jylland er altid et besøg værd, hvis man er til den slags ellers er der glasmuseumet hvor man ser glaspusterne arbejde osv, et smut på det gamle rådhus i ebeltoft er osse spændende, og der skal i prøve at gå ned i fangekælderen. der er masser af gode spisesteder i ebeltoft, men når man nu er ved vandet er det jo fisk man skal spise, så jeg vil klart anbefale jer at i finder fiskerestauranten nede på selve havnen, det skulle være meget meget lækkert.
ellers syntes jeg bare i skal nyde naturen og vandet derovre. nåja nu i der kunne i jo suse til reepark, det er virkelig en oplevelse

[QUOTE=En forhenværende bruger;652862]
Jeg regner med, at vi skal spise noget brunch/frokost et sted og så ellers bare hvad vi har lyst til.[/QUOTE]

Hotel Ebeltoft Strand er et godt sted at spise - og hvis vejret holder, så ligger det jo altså bare perfekt :høhø:

Ebeltoft er en fantastisk by!!!

Ree Park er et herligt sted, der er bla geparder, smukke, smukke katte-dyr :slight_smile:

Skandinavisk Dyrepark ligger også i området, de har som navnet siger skandinaviske dyr og bla et STORT isbjørne-anlæg, de har en sø på 5000km2.

Molskroen er et fantastisk spisested (men måske også lidt dyrt), de har en tasting menu til frokost, hvor man få 5 retter for 395,- den var jeg heldig at nyde i fredags, jeg havde fået gavekort for 2 personer dertil i fødselsdagsgave.

På havnen i Ebeltoft ligger en restaurant der hedder Havmågen (vejen bag røgeriet), der spiste vi 3 gange i løbet af de 6 dage vi var der, kokken er meget dygtig til fisk. Sidste gang vi var der gik det desværre lidt i ‘kage’, der gik alt for lang tid mellem de 2 retter vi havde bestilt (det var til frokost), men de andre 2 gange var perfekt.

Det var sådan lige det første der faldt mig ind
:slight_smile:

Super! Det lyder jo helt fantastisk :smiley:

Det er ikke så længe siden, at vi var i Ree Park, så det tror jeg ikke, at det bliver i denne omgang. Vi har snakket om skandinavisk dyrepark, men jeg er ikke sikker på, at vi når det, hvis vi også vil ind til Ebeltoft og kigge - jeg tror man skal sætte det meste af en dag af til den slags dyreparker, så det bliver nok en anden god gang. Men Rådhus og fangekælder, Fregatten Jylland og glaspusteri kunne godt være interessant :slight_smile: Er det til at finde deroppe?

Mht. frokost så bliver det helt sikkert ikke en fiskerestaurant - jeg skal jo have Flemming med :tihi:

[QUOTE=En forhenværende bruger;652889]Men Rådhus og fangekælder, Fregatten Jylland og glaspusteri kunne godt være interessant :slight_smile: Er det til at finde deroppe?

[/QUOTE]

Fregatten og glaspusteriet ligger faktisk side om side nede ved vandet.
Så hvis I først har fået øje på fregatten, så skulle det være lige til :smiley:

Tak for alle jeres svar - det vil jeg glæde mig til :slight_smile:

[QUOTE=danpia;652884]
Skandinavisk Dyrepark ligger også i området, de har som navnet siger skandinaviske dyr og bla et STORT isbjørne-anlæg, de har en sø på 5000km2.
:)[/QUOTE]

Dét var så alligevel en pænt stor sø :tihi: - specielt når man tager i betragtning af DK’s samlede vandareal er 700 km² :slight_smile:

jojo men nu har det jo regnet ret meget de sidste par uger

:høhø::høhø::høhø: der kom da vist lige et k for meget ind her :stuck_out_tongue:

Hva’ ka’ man sige andet end :D:D:D

Tak for rettelse; geografi og den slags var ikke min stærke side i skolen :slight_smile:

Fellinni, Italiensk restaurant midt på torvet i Ebeltoft er god :slight_smile:

Var det ikke fordi vi havde en ny flok som ankommer imorgen kl 11 så ville jeg gerne mødes med jer, men desværre er timing ikke god.

Restaurant Hyttefadetved lystbådehavnen har god mad til en fornuftig pris og en meget maritim - til tider kitchet - indretning (og man kan få andet end fisk).

Ellers vil jeg mene at en tur op igennem de brostensbelagte gader omkring Rådhuset bl.a. også er et must.

Hvis vejret holder godt er der også mange flotte udsigtssteder i Mols Bjerge og ikke at forglemme Kalø Slotsruin.

I det hele taget synes jeg det er helt fantastisk bare at køre i bil på Mols hvis man holder sig til de mindre veje, der er altid noget smukt udenfor vinduerne, især i forårs- og sommermånederne.