Jeg fik snuppet en meget typisk lille video af, hvordan det går til. Inden filmen starter har den lille frk Blue eyes skubbet lidt rundt med 8-ben, mens hun snakker med den
Derfor nåede jeg at filme slutningen. Tullen slår til og knækker nakken på kræet, Creamy ser nøje til - og Lillebror gemmer sig under skænken Undskyld Whiskey, men… :høhø:
Bagefter lagde frk Kat for resten pænt liget på kanten af vandfontænen til renovationen - det er mig :rulleøjne: En klog kat med instinkterne i orden spiser ikke edderkopper - de kan være giftige Sådan gjorde Donna og Ditte også i sin tid
Super video - det er egentlig også sådan det foregår her. Edderkoppelig findes altid i sammenkrøllet tilstand. De spises aldrig, hvorimod friskfangede fluer og store natsværmere indtages med stor fornøjelse :høhø:
Jeg er ikke sikker på at mine ikke gladeligt gufler edderkopper, jeg finder i al fald aldrig ligene. Men fluer er sjovere end edderkopper, måske fordi de er mere sjældne? (vi har MASSER af de der med de lange tynde ben >_<)
Jeg er ikke sikker på at mine ikke gladeligt gufler edderkopper, jeg finder i al fald aldrig ligene. Men fluer er sjovere end edderkopper, måske fordi de er mere sjældne? (vi har MASSER af de der med de lange tynde ben >_<)[/QUOTE]
Hvis du mener dem, der kaldes “Daddy-long-legs” på engelsk, så er det så vidt jeg da ved, faktisk ikke edderkopper. Det kunne jo være en forklaring. Eller osse er dine bare gode til at gemme ligene :muhaha2: Mine er ligeglade lystmordere… :fløjte:
Nej Daddy Longlegs er stankelben. Og DEM er kattene heldigvis gode til at befri mig for, jeg HADER stankelben!
De her hedder… hmm jeg har altid troet det var husedderkopper, men jeg har for nylig fundet id af at de her langbenede satanner faktisk er en invasiv art der lever af de ægte husedderkopper (som er de der klamme man kan høre når de går) Jeg tror faktisk de hedder stankelbensedderkopper på dansk. Jeg har vænnet mig til dem fordi vi har så mange af dem her, så dem kan jeg godt klaske, eller bare kyle ind i et hjørne hvor jeg ikke kan se dem L
Dem gider kattene ikke rigtig. Men der har været en natsværmer her i aften som er MEGET spændende… jeg ved ikke om de har fået has på den, de er stadig i “nattegalop-mode”
Hilsen hende, som HADER edderkopper for et godt ord - men som sjovt nok er rimelig kold overfor både mejere og stankelben…
Og i øvrigt - dyyyyygtig missepige, sådan at holde huset edderkoppefrit - i like! Jeg viste Bailey, at der sad en ulækker jagtedderkop på køkkenvæggen i går, men han var ALT for langsom, og den løb ind under noget…så nu er den løs i huset…bvadr.
Så lærte jeg også noget nyt i dag - fantastisk. Jeg troede at stankelben både var dem med og uden vinger.
Nu ærger jeg mig over at jeg igår, fik jeg jaget dem (uden vinger) ud fra badeværelses vinduet, så jeg kan ikke engang se om det var mejere eller mejeredderkopper… Meeeennn mon ikke der kommer nogle nye igen.
Mejere laver ikke spind - men det gør mejeredderkopperne. Og det er ret nemt at se forskel - mejerne har en kuglerund krop, hvor mejeredderkop har krop som et lillebitte 8-tal.
[QUOTE=TrekkieGrrrl;1104489]Nej Daddy Longlegs er stankelben. Og DEM er kattene heldigvis gode til at befri mig for, jeg HADER stankelben!
[/QUOTE]
Jo, de hedder daddy long legs. Navnet KAN også bruges om stankelben, men først og fremmest er det edderkopper - og dem der ligner edderkopper.
Forresten er der åbenbart en “Urban legend” om at de er dødeligt giftige… :rulleøjne:
Hvor er hun dygtig Og til Whiskeys forsvar skal siges, at han altså er langt mere modig end Elvis, som ikke engang tør røre en myre! Han skal altid lige hen og kigge, men når den så bevæger sig, bakker han meget hastigt baglæns væk og gemmer sig under den nærmest sofa/seng/stol. Det er ikke den store jæger, jeg har mig… Han prøvede at fange en flue igår, men efter 4-5 timer, hvor alt blev væltet og raget ned og kradset i stykker, tog jeg altså en fluesmækker og ordnede den. Og så tog Elvis en lur.
Der er jo en mulighed for at det er præcis sådan lillebror er endt under skænken Jeg så ham ikke kravle derind, så alt er muligt (også at Frk Blåøje har sendt ham stålblikket, der betyder “fingrene af fadet - mit bytte!” )
[QUOTE=Ann R;1104565]Jo, de hedder daddy long legs. Navnet KAN også bruges om stankelben, men først og fremmest er det edderkopper - og dem der ligner edderkopper.
Forresten er der åbenbart en “Urban legend” om at de er dødeligt giftige… :rulleøjne:
Se den historie har en lærer på landbrugsskolen i Aalborg, fortalt os elever - som åd den råt!
Jeg har nu også altid undret mig over, at der ikke var mere hysteri omkring dem, hvis de altså var SÅ giftige…!
Og så vil jeg lige indskyde at, jég bestemt synes at Whiskey er en klog og dygtig kat - han har nemli lært hjemmefra at edderkopper, det har man folk (læs; Agnes-the-terror) til at tage sig af