Efterladt kat med nyfødte killinger

Kære alle

Har brug for et godt råd. I eftermiddags stødte jeg på en tynd og lidt forhutlet mis midt i Helsinge by. Hun lignede en der var blevet efterladt (ca 1 år) og var ikke som sådan bange. Hun klagede sig og efter lidt tid kunne jeg lokke hende over til mig. Det viste sig, at hun åbentbart lige havde født. Hun var rød bagi og med mælkefyldte patter. Jeg skaffede mad til hende (slugte 500 g vådkost på under 10 min!) og efter kæl og nus fulgte jeg efter hende. Hun forsvandt ind under en butik, hvor der er et stort hulrum (men kun med en højde på ca 15 cm) Så vidt jeg kunne se, lå der noget pap og isolering m.m. men det var helt umuligt at se mere eller komme nærmere. Jeg har sat vand og tørfoder ved indgangen til hulrummet, men ved ikke hvad jeg ellers skal gøre?? Jeg skal selvfølgelig nok sørge for vand og foder hver dag, men hvad med killingerne? De kan da ikke rende rundt midt i byen (lige ved siden af en stor p-plads), når de begynder at rende. Og hvad med den stakkels mormis, - hvordan får jeg hende neutraliseres, så det ikke gentager sig igen. Hjælp! Det er da ikke til at bære:(

kontakt internatterne i område, så kan det være de har plads til hende og killingerne

Hej igen

Problemet er, at man ikke kan komme til killingerne. Hun har lagt dem langt inde under en bygning, hvor der kun er 15 cm højde at gøre godt med. Det er helt umuligt at komme til dem.

Foreløbig synes jeg det er rigtig godt det du gør. Killingerne er jo ikke mobile lige den første tid og når engang de er det kan det være hun enten flytter dem eller de kan lokkes ud…

Stakkels mis! Godt hun fandt dig!

Hmmm kan de “fiskes” med et sommerfuglenet? De er jo unægteligt ikke ret store endnu, og render derfor heller ikke sin vej :slight_smile:
Jeg vil tro det kan lade sig gøre rimeligt skånsomt, hvis de ikke er for langt inde :slight_smile:

så er det igen jeg kunne ønske vi havde en form for “dyrepoliti” herhjemme…jeg tænker på alt det wspa og andre organisationer i usa ville agere i sådan et tilfælde

jeg synes det er super flot du tager dig af mormis…hvor hun har valgt at slå sig ned med de små…

Bare de kunne… Det er et rimeligt stort areal, - vel ca 20 kvm. Jeg kan ikke se dem fra indgangen (som er meget lille) så det ville være som at fiske i blinde. Man må sige, hun har fundet et godt gemmested:-/

prøv evt at kontakte DB internat i Hillerød, hende der er leder er rigtig sød, det kan jo være at hun har nogle gode råd til hvad du kan gøre

Tror jeg prøver at ringe til kattens værn i morgen. De må da have prøvet noget ligende før.

Mener du Inges kattehjem?? Prøver også der.

god ide, jeg mente nu Dyrenes Beskyttelse :slight_smile:

èt af stederne burde vel kunne trylle med noget :slight_smile:

Man skal nok være rimelig sikker på, at man kan få fat i killingerne, hvis man
først begynder at “fiske” efter dem. Mormis kan meget vel synes, at det er
lidt for meget af det gode og så flytte dem til et andet sted, når I ikke ser det.

Kære alle

Tid til en lille opdatering:-)

Siden sidst har jeg fodret hver dag, kontaktet Kattens værn med henblik på indfangning m.m. Har i perioden ikke set hverken mormis eller killinger, men maden var væk hver dag. I dag bliver jeg så ringet op af ejeren af butikken. Han har set missen med en rød killing i munden, og fundet ud af hvor hun har flyttet dem hen. Farer afsted fra jobbet og finder mormis og 5 skønne killinger i et skraldeskur (lige ud til p-plads med massere af trafik!) Giver dem en masse af spise (er meget sultne!) og kører hjem efter transportbur. Ved ikke helt hvad jeg skal stille op med dem, - min birma Alinea får selskab af ny killing i overmorgen, så 6 nye misser oveni dur selvsagt ikke. Nogle timer senere har vi fanget alle ind og installeret på kontoret i forretningen på grunden. Alle killinger er sultne men meget fine, og vi kan forsigtigt komme til at holde og kæle dem. Mormis er superkælen, spinder og er helt tryg ved situationen.
Og det allerbedste, - ejeren af forretningen var ‘solgt’ og efter snak med sin bedre halvdel, endte han med at adoptere alle 6. Sandsynligvis vil de beholde mormis og en killing, og jeg har så lovet at hjælpe med at afsætte resten, når de er de 12 uger.

Fantastisk det endte så godt for de skønne misser:hjerte::hjerte::hjerte:

Hold da op for en happy end :juhu:
Tak for opdateringen og hvor er det godt, du har taget hånd om, den ellers håbløse situation for, mis og mislinger.

[QUOTE=cutie;874748]Kære alle

Tid til en lille opdatering:-)

Siden sidst har jeg fodret hver dag, kontaktet Kattens værn med henblik på indfangning m.m. Har i perioden ikke set hverken mormis eller killinger, men maden var væk hver dag. I dag bliver jeg så ringet op af ejeren af butikken. Han har set missen med en rød killing i munden, og fundet ud af hvor hun har flyttet dem hen. Farer afsted fra jobbet og finder mormis og 5 skønne killinger i et skraldeskur (lige ud til p-plads med massere af trafik!) Giver dem en masse af spise (er meget sultne!) og kører hjem efter transportbur. Ved ikke helt hvad jeg skal stille op med dem, - min birma Alinea får selskab af ny killing i overmorgen, så 6 nye misser oveni dur selvsagt ikke. Nogle timer senere har vi fanget alle ind og installeret på kontoret i forretningen på grunden. Alle killinger er sultne men meget fine, og vi kan forsigtigt komme til at holde og kæle dem. Mormis er superkælen, spinder og er helt tryg ved situationen.
Og det allerbedste, - ejeren af forretningen var ‘solgt’ og efter snak med sin bedre halvdel, endte han med at adoptere alle 6. Sandsynligvis vil de beholde mormis og en killing, og jeg har så lovet at hjælpe med at afsætte resten, når de er de 12 uger.

Fantastisk det endte så godt for de skønne misser:hjerte::hjerte::hjerte:[/QUOTE]

Super opdatering - hvor er det skønt, når det ender så godt. :ok::ok::ok::ok:

Du fortjener en masse roser for din måde at handle på - godt gået

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Hvor er det godt at høre det hele endte godt! Jeg læste det første indlæg for noget tid siden, og jeg er rigtig glad for at læse din positive opdatering, godt gået:thumbup:

[QUOTE=Eva;874754]Super opdatering - hvor er det skønt, når det ender så godt. :ok::ok::ok::ok:

Du fortjener en masse roser for din måde at handle på - godt gået

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:[/QUOTE]

100 % enig - hvor det varmer at læse om den happy ending og samvittighedsfulde mennesker, der går den ekstra mile for at hjælpe dyr i nød :thumbup: :tak:

Ih hvor er det en dejlig opdatering! Det er da lige til at blive glad i låget af :smiley:

Super updates, elsker happy endings :slight_smile: