Vores søde hankat Victor er forsvundet fra Skødstrup den 04.03.2013, og vi savner ham meget! Han er en blanding af huskat og maine coon, en rigtigt pelsbamse af en whiskas-kat - og kastreret. Vi har ledt og kaldt og hængt efterlysninger op, men har ikke hørt noget, hvilket er nedslående i betragtning af hvor social og kærlig han er. Det ligner ham dårligt at være væk (med en lille undtagelse), og vi er meget bekymrede. Hans legekammerat Cleo savner ham også meget!
Hvis i synes i kan genkende ham er det nok sandt, for vi havde en episode i efteråret hvor han også var kommet for langt hjemmefra og ikke kunne finde tilbage - dengang var der heldigvis en masse søde mennesker der hjalp os! Siden dengang er han blevet øretatoveret HOR027.
Hvis der er børn i nabolaget, så prøv at tromme dem sammen og få dem til at lede også Børn ser meget og de er mere tilbøjelige til at lægge mærke til en kat end de fleste voksne
Har I tjekket hos dyrlægerne/Tingskoven om de har fået en kat ind? (selvom… de burde jo så slå øretatoveringen op og kontakte jer)
Er han tilmeldt registrene? I al fald chipmækningerne bli’r så vidt jeg ved ikke registreret automatisk - jeg er usikker på om det samme gælder for en øretatovering?
Har I efterlyst ham på Facebook?
Jeg kender et par stykker i Skødstrup så hvis der allerede er en Facebook-efterlysning vil jeg gerne dele den med dem så de også kan kigge. Og ellers kan jeg også selv smide en op?
Der er ikke rigtigt nogen børn i vores nabolag, men jeg har til gengæld mobiliseret en sød nabo der går tur med sine hunde flere gange om dagen, og hun har videre mobiliseret alle de hundeluftere hun kender i Skødstrup - plus hun leder efter Victor hver gang hun går tur (han er nemlig ikke særligt bange for hunde, da han blev født i et hjem med flere af slagsen)
Jeg tjekker dagligt hos Tingskoven, Kattens Værn og Dyrenes beskyttelse - og har selvfølgelig efterlyst ham både på Det Danske Katteregister og på Kattens Værn Jeg har godt nok ikke efterlyst ham på facebook - jeg kender simpelthen ikke ret mange mennesker som bor herude mere, så har tænkt at det slet ikke kan betale sig (men har heller ikke nogen erfaring med at efterlyse ting på facebook, så ved det simpelthen ikke) - hvis du gider, må du meget gerne smide en op! Jeg sætter stor pris på al den hjælp jeg kan få
Du skal også kontakte dyrlæger i området, sæt der er sket noget med ham og han er havnet der.
Håber han snart er hjemme igen
Hvor i Skødstrup er han forsvundet fra? Bor selv i Løgten, og skal gerne kigge efter ham, når jeg er ude at gå med hunden.
Altså, han har jo en læselig øretatovering som er registreret - tænkte bare at dyrelægen ville tjekke den, hvis det var?
Han forsvandt fra Bondehaven, ved siden af Gartnerhaven (han tilhører officielt min far, men det ved Victor jo ikke :))
[QUOTE=danpia;1042625]Du skal også kontakte dyrlæger i området, sæt der er sket noget med ham og han er havnet der.
Håber han snart er hjemme igen [/QUOTE]
[QUOTE=jegelskerminekatte;1042661]Altså, han har jo en læselig øretatovering som er registreret - tænkte bare at dyrelægen ville tjekke den, hvis det var?
Han forsvandt fra Bondehaven, ved siden af Gartnerhaven (han tilhører officielt min far, men det ved Victor jo ikke :))[/QUOTE]
Jen synes ikke der var grund til at forurolige dig, men kunne åbenbart ikke forklare det uden, så beklager:
Det kunne jo ske katten var så skadet at øretatovering ikke kunne læses, meget sjældent det sker, men det sker desværre, derfor jeg anbefalede det.
Har iøvrigt samlet gode idéer ifm forsvundne katte og hvad man kan gøre fra forskellige fora på min hjemmeside (www.rosenly.dk) og ved der også er en artikel herinde.
for at han snart er hjemme igen i god behold
Det havde jeg slet ikke tænkt på - så må jeg hellere få fat i de lokale dyrlæger! Vi har desværre oplevet nogle gange at få kørt en hankat ned, og en enkelt gang at en forsvandt uden at vi nogensinde fandt ham - og Victor er kun et år gammel, hans forgænger blev netop kørt ned (vi har været MEGET uheldige på det punkt, så stor er vejen slet ikke). Så vi er selvfølgelig super bekymrede, men må sige at jeg har det sådan lige nu, at selv hvis han ligger død et sted - så vil jeg hellere vide det. Jeg hader den uvished der følger når en kat bare forsvinder. Men vi satser selvfølgelig stadig stærkt på at få vores elskede missedyr hjem i live!
Vi har desværre fået at vide at der har ligget en død kat der passer på beskrivelsen af Victor på en vej i nærheden af hvor vi bor, som er blevet afhentet af Århus Brandvæsen. Jeg har kontaktet dem for at høre om den var øremærket, men de svarede meget undvigende og jeg kan kun konkludere at de simpelthen ikke har tjekket, så vi kan ikke få vished. Men sandsynligheden er høj, taget i betragtning af tid, dato og beskrivelse af katten…
Jeg vil gerne sige tusind tak for jeres hjælp!
[QUOTE=jegelskerminekatte;1047223]Vi har desværre fået at vide at der har ligget en død kat der passer på beskrivelsen af Victor på en vej i nærheden af hvor vi bor, som er blevet afhentet af Århus Brandvæsen. Jeg har kontaktet dem for at høre om den var øremærket, men de svarede meget undvigende og jeg kan kun konkludere at de simpelthen ikke har tjekket, så vi kan ikke få vished. Men sandsynligheden er høj, taget i betragtning af tid, dato og beskrivelse af katten…
Jeg vil gerne sige tusind tak for jeres hjælp![/QUOTE]
alle fingre og poter krydset for at det ikke er Victor
Øv, hvor trist
Håber det trods sandsynligheden for at det er ham, viser sig at det alligevel ikke er og at han kommer hjem.
Det er så trist at gå i uvished.
Mange tanker til jer
Det gør mig meget ondt at høre denne triste opdatering. Farvel, Viktor. :trøste:
Så længe vi husker dem, er de stadig med os. :rip:
Er Victor ikke den fine mis der fandt mig i efteråret? I kom og hentede ham hos mig? Jeg spørger fordi jeg har kattepoter i sneen og mine egne går ikke i sne… Jeg skal nok lige holde øje med om det er Victor der møffer rundt her igen. Det er værd ag håbe på!
Jo, Victor var den søde sølvmis vi hentede hos dig, så du må endelig gerne holde øje! Men efter han blev væk i efteråret holdt han sig altid tæt på huset (og kaldte når han ikke kunne finde os), og i efteråret havde mange mennesker set ham strejfe omkring - denne gang har vi ikke fået nogle henvendelser der med sikkerhed drejer sig om ham, andre end den med den påkørte kat på Bondehaven, der nok med 99% sikkerhed er ham. Så vi er ikke optimistiske…
Jeg holder øje og krydser fingre!