Elcykel... erfaringer?

(Gammel tråd, ja).
Kira og Sim-Sim - hvis I ser det - er I (stadig) tilfredse med jeres Mustang-elcykler?
Jeg har været i Kvickly, og prøvede at sætte batteriet af og på, men det var ret besværligt at sætte det på, fordi det gik enormt stramt :-/ . Måske fortager stramheden sig efterhånden… eller er det bare sådan?

[QUOTE=Tinkavera;1238828](Gammel tråd, ja).
Kira og Sim-Sim - hvis I ser det - er I (stadig) tilfredse med jeres Mustang-elcykler?
Jeg har været i Kvickly, og prøvede at sætte batteriet af og på, men det var ret besværligt at sætte det på, fordi det gik enormt stramt :-/ . Måske fortager stramheden sig efterhånden… eller er det bare sådan?[/QUOTE]

Nej, jeg havde min i nogle måneder, så forærede jeg den til en veninde i Kbh, hendes alm cykel var blevet stjålet. Pga cyklens alder, fik hun faktisk ingenting i erstatning.
Jeg kan bedre lide en alm cykel, jeg vænnede mig aldrig til en elcykel. :frowning:

Jeg vil ikke undvære min for alt i verden.
Ja batteriet kører stramt, men vænner sig til det synes jeg. Men det ER et irritationsmoment. Man kan ikke få det hele til den halve pris :slight_smile:

Den største tilvænning for mig har faktisk været er den er toptung pga batteriet.

Og så fik jeg sat punkterfri dæk på efter råd, da cyklen selv er tung og mine 95 kg oveni er hård kost for dem den er født med.

Sim-Sim - hvad var det, der var svært at vænne sig til?
Jeg har endnu aldrig prøvet en, så ved heller ikke om det er noget for mig, men jeg fantaserer om elcykel hver gang jeg cykler op ad lange bakker.

Kira - Dejligt at din Mustang stadig kører godt :slight_smile: Øv for mig med stramt batteri, mine gigtfingre kan ikke li’ det. Ærgerligt at den dumme detalje skal være afgørende, for tilbudsprisen pt. er ellers fin.

Nå, jeg må nok hellere til cykelhandler og prøve en elcykel, før jeg køber.

Oksede afsted i regn og strid modvind forleden, da en ældre dame kom susende forbi på en elcykel. :stuck_out_tongue:
Synes det ser så let ud, men bor på 2. sal og den er ikke lige til, at slæbe rundt på, så har nu købt bil igen efter 1½ år uden…

Kan også anbefale løbehjul med lufthjul- har et par af dem her og de er gode til korte ture, hvor man skal handle osv.