Elektrisk kat

Silke er ekstremt statisk elektrisk for tiden.:S Har noget spray der skulle forestille at hjælpe men det eneste resultat jeg har fået ud af det er en fedtet sur kat der dufter godt men stadig knitrer…

Det er selvfølgelig meget morsomt at man kan høre hende når hun går rundt men har sku ondt af staklen der får stød næsten hver gang hun rører ved noget.

Hvad skal jeg købe som virker??? Det må gerne være SU venligt da økonomien er meget stram.

mit bedste og eneste råd, som ikke altid virker alligevel, er at ligge håndklæder eller andet af bomuld der hvor katten sover.

Mine sover i nullerput af fleece, og det er elektrisk skal jeg lige hilse at sige :smiley:

Men når det bliver for slemt, ligger jeg et håndklæde eller viskestykke deri, det kan tage det værste :slight_smile:

måske helt enkelt en rigtig god forstøver med vand, sådan en der kan lave en fin tåge - der må være ret tørt siden katten “knitrer” så meget…

Jeg mener, at en luftfugtighed mellem 45 - 60 er fin i en stue. Kunne jo være sjovt at finde ud af, hvordan luftfugtigheden er hos dig.

Jeg har problemer når den når under 45 - og giver vore katte rigtig mange stød hen over vintermånederne, men også her i påskedagene har det været galt.
Synd for misserne - der glædesstrålende kommer løbende og så får et rap i stedet for…

Naturmaterialer skulle være godt - og så vaske det med skyllemiddel, det synes jeg tager det værste.

mine katte er os eletriske for tiden, men dog ikke så slemt at de får stød… ellers er det fordi jeg ikke lægger mærke til det…