Elhegn til rækkehus "have"

Hej allesammen,

Jeg har ledt efter en god løsning til mit kommende problem og er kommet tættest på her, hos jer. Dog er nogle af indlæggene jeg har læst, af ældre dato, så jeg tænkte lige jeg ville vende spørgsmålet på ny, samt spørge efter lidt inspiration.

Jeg har 2 bengalere, som jeg skal flytte ind i et lille rækkehus snart. Der er en flisebelagt terrasse, som jeg godt kunne tænke mig at de kunne komme ud i. På grund af den relativt lille størrelse, tænker jeg at hele “haven” skal hegnes ind, men hvordan gør jeg dette pænest?

Jeg vil nødigt føle at jeg selv sidder i et kaninbur og jeg vil da også gerne befri mine nye naboer for sådan en øjebæ. Jeg er blevet meget inspireret af elhegn (selvom tanken kræver lidt tilvænning) som kan holdes utrolig lavt og stadig holde kattene inde. Jeg kan dog ikke se mig ud af hvordan jeg skal hegne haven ind, med den udformning (og udfordringer) den har. Jeg håber på hjælp og inspiration fra jer :slightly_smiling_face:

Her er et billede af haven. Til den ene side er en nabo, til den anden side en lille græsplet, hvor man kan gå rundt og foran huset. Efter græspletten kommer der en nabo, som bruger samme græsplet til at gå om i deres haven, udenom huset. Taget over det ene vindue er lavt nok til at kattene kan hoppe derop.

5 Synes om

:velkommentilkg:

Jeg har ikke selv erfaring med at indhegne en have, desværre, men du kan evt. finde brugbare ideer på denne hjemmeside.

Katteindhegning

1 Synes om

Velkommen her til :smil:, det bliver en spændende projekt du skal i gang med :ok:

Med venlig hilsen

Strøm, med bengalere så klart strøm og mindst 1,5 Joule i impulsenergi (hvor kraftigt rappet er). Klip hækken tæt ind og sæt tråd hegn med strøm i toppen.
Tjek især Claes og Charlottes have i mit album her for god løsning ift flytbar strømtråd ved voksende hæk :smil:
Eife

Hej Eva,

Nu har jeg brug for at kunne se Claes og Charlottes løsning i deres have, men linket er i stykker. Kan du henvise til et andet link, hvor jeg kan se deres løsning? :slight_smile:

Desværre ikke. One.com har nedlagt gallerifunktionen :venter:
Men hvis du sender en pb med din mail kan jeg sende dem der? :smil: