-Eller fem: Om at transportere kat hjem

Lyder som en god ide, med at se hvad katten siger til at være dækket til under transport:)
Det er jo ikke alle katte, der er enige i at den løsning er bedst:)

Ja, det kan jeg sagtens forstå… Det giver ingen mening at lukke af…
Men en 2 vær på 34 kvm? :tihi: Jeg synes det er til at overleve at være én på 35 kvm så jeg har fuld forståelse for at i ikke kan have transportkasse på badeværelset. :wink:

Hehe - kollegielejligheder er jo ikke så store :wink:

Er os derfor det er ret sjovt at skulle flytte ting så der bliver plads til ham - vi fylder jo rigeligt bare to mennesker på så lidt plads :slight_smile:
Men ser ud til vi har fået lavet 4 steder til ham (2xkradsetræ, transportkasse og så nullerputsengen) + plads til bakke og mad… Det har dog betydet at kæresten har måtte ofre sig :stuck_out_tongue:

Nu vil jeg lige høre jer om en sidste ting inden vi skal hente ham i morgen…

Vil det være en god idé hvis en af sidder på bagsædet ved siden af hans kasse, eller er det ligemeget? Eller måske skidt?

Jeg glæder mig - det er så tæt på :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;976726]Nu vil jeg lige høre jer om en sidste ting inden vi skal hente ham i morgen…

Vil det være en god idé hvis en af sidder på bagsædet ved siden af hans kasse, eller er det ligemeget? Eller måske skidt?

Jeg glæder mig - det er så tæt på :)[/QUOTE]

Jeg kan da ikke se nogen grund til IKKE at sidde på bagsædet med ham :slight_smile:
Så kan man også taget tæppet af kassen, hvis ikke han bryder sig om det…

Nogle af mine kan altså godt finde på at tale ret meget undet bilkørsel. De er ikke så vant til det, og turen går jo oftest til dyrlægen. Men det holder ofte op igen.
Og som andre har skrevet: For en sikkerheds skyld kan du tage nogle ekstra håndklæder med til kassen, hvis nu uheldet er ude.

Og pøj-pøj med i morgen!

Jeg tror, det kommer an på, hvad katten siger til at køre i bil. Hvis den IKKE kan lide det - og det finder I nok hurtigt ud af - så tror jeg, det er bedst bare at dække den til og lade den være. Hvis den ikke kan lide det, tror jeg ikke, den føler sig tryggere, fordi der sidder nogen ved siden af transportkassen.

Når jeg kører på udstillinger med mine står de bag i bilen. Hvis vi skal til dyrlæge (5 minutter væk L) sidder der som regel en ved siden af dem på bagsædet, men det er mest for Ozzys skyld, de to andre, som plejer at dele transportkasse, er vist ligeglade med om der sidder nogen eller ej :slight_smile: så det kommer an på katten :slight_smile:

Som det allerede er sagt, er to timer ikke noget særligt :slight_smile: Og så længe den kan komme på bakken når den kommer ud, er I jo dækket ind dér :slight_smile: Det er altid det første Ib gør når vi ankommer til udstillingen og han kommer ind i buret - han farer lige på bakken og tisser. Jeg tror efterhånden mere det er blevet et ritual for ham frem for at han VIRKELIG skal tisse - for det er hver ENESTE gang. :tihi: og så meget kan han vel ikke skulle tisse hver gang L

Det lyder som om I har fået indrettet en masse gode steder til katten :slight_smile: Husk at katte tænker i kubikmeter og ikke kvadratmeter. så et par hylder kan pludselig forøge arealet den kan være på ganske betragteligt :slight_smile:

Lige en tilføjelse om det med at kunne lide at køre i bil forresten… Ib VRÆÆÆLER hele vejen hver gang - men ikke så meget fordi han ikke kan li’ at køre i bil, men fordi han sidder i en dum kasse hvor han ikke kan være MED til det hele L Så hvis katten miauer meget (n ved jeg faktisk ikke hvor meget Ragdolls siger?) behøver det ikke at være fordi den er bange for at køre i bil, men mere måske fordi den ikke gider være lukket inde i en kasse :smiley:

Ib vræler, Adelie vræler, Tino vræler… faktisk så meget at BÅDE Stevie OG ozzy også lufter deres milde røst :smiley: Aldrig mere :lol:

Pjat til side :slight_smile: 2 timers kørsel… Jeg ville komme katten i kassen og køre for at komme hjem så hurtigt som muligt, men ingen af mine holder k*ft i en bil :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;976788]Ib vræler, Adelie vræler, Tino vræler… faktisk så meget at BÅDE Stevie OG ozzy også lufter deres milde røst :smiley: Aldrig mere :lol:

Pjat til side :slight_smile: 2 timers kørsel… Jeg ville komme katten i kassen og køre for at komme hjem så hurtigt som muligt, men ingen af mine holder k*ft i en bil :)[/QUOTE]

Så tænk på når vi skal til Göteborg her til december. Jeg er spændt på om Ib bli’r træt af at miaue inden vi når der op… man kan jo håbe :klapper:

Så er vi på vej hjem…

Han begyndte at snakke da jeg dækkede kassen til, så det tog jeg af igen… Nu ligger han helt op mod hvor jeg sidder og siger kun noget hvis jeg holder kæft for længe :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;976985]Så er vi på vej hjem…

Han begyndte at snakke da jeg dækkede kassen til, så det tog jeg af igen… Nu ligger han helt op mod hvor jeg sidder og siger kun noget hvis jeg holder kæft for længe :)[/QUOTE]

Det er meget forskelligt hvordan kattene reagerer… Min Gucci virker også til at være mest tryg når hun kan se ud og følge med i hvad der foregår. Hvis hun bliver dækket helt til kæfter hun nemlig også op…