En ABY-hund ;)

For tiden lufter jeg en sød lille westie et par gange om ugen.

Forleden glor jeg lige øjne-triller-næsten-ud “Det er da en ABY, nej, det er en hund!?!”

Hen og snakke med ejer: Det var en knap 1 år gammel dværgpinscher!
Nu er jeg bestemt ikke ABY-kender, de er smukke og livlige, ret meget mere ved jeg ikke.
Men den her lille hund, den lignede altså i mine øjne grangiveligt hunde-versionen af en ABY.

Jeg morede mig. Sød hund - meget smuk og agil.

Måske kender I den allerede. Den er vist ikke så almindelig i DK, men der er jo sket meget, siden jeg havde hund selv :slight_smile:

Ja, store ører har den bestemt :slight_smile:

Jeg synes dog at den (i denne farve) ligner en mini-dobberman:

Den, jeg så, var vildtfarvet, som de ABY’er, jeg har mødt hos Dorte og Tine og Ann K :slight_smile:
Den var vist ikke udvokset, den var knap 1 år, og altså totalt ABY-agtig :smiley:

Arh sorrel ikke? :slight_smile:

Jo, og så tror jeg, at fotoet “snyder” lidt mht størrelse - den hund, jeg så, var på størrelse med AnnKs TingTang :wink: Faktisk - ih hvor jeg gloede.

Ja de er aby-hunde:-)

hhooost Det viser sig så, da jeg møder den 2. gang i parken, at det er en dame, der også bor her, som ejer den.
Og jeg er bange for, at det er dén hund, som jeg og nogle andre hører gø og hyle.
Nu er jeg rendt på damen et par gange, og prøvet at droppe nogle hints, men “hun har læst alt om racen”, og “hunde gør jo, sådan er det”.

Jeg har vist ikke det store pædagogtalent. Sælger/missionær-gen, ja, men lære nogen noget… Ikke mit kald.

Det er en dværgpinscher… og jeg ville bestemt ikke kalde det for en aby-hund!
Jeg lever gerne et helt liv med en aby… men en pinscher ville blive sparket langt ind i næste uge efter et par dage :smiley:

Andre pinscherracer er bla Tysk Pincher, Dobermann Pinscher og Dansk/svensk Gårdhund…
Selvstændige, selvsikre kræ alle til hobe…

Mirea… sig direkte hvad du mener… ikke hints!
Det er hamrende SYND for hunden at den står og græder på den måde!
Og mange ejere aner faktisk ikke hunden hyler hele tiden…

[QUOTE=Ann K;770743]

Mirea… sig direkte hvad du mener… ikke hints!
Det er hamrende SYND for hunden at den står og græder på den måde!
Og mange ejere aner faktisk ikke hunden hyler hele tiden…[/QUOTE]

Nemlig :ok: det er typisk når der ikke er nogle hjemme at hunde hyler, og hvis ingen siger det, så er det sgu da svært for ejer at vide at der er problemer

Ja bare klø på og sig det direkte - eller smid en anonym seddel i postkassen med Ayoes hjemmeside på:-)

Skal nok finde en god og klar måde at kontakte damen om det - hvis det sker igen.
Der har ikke været et kvæk siden de par timer på to dage (med et par dage imellem).

Tak for forklaringen om den type hund - jeg ville også få fnip af den lille rundt-ræsende “snip of a thing”.