En ægte spejder historie

Kære Mor,

Vores tropsfører har sagt vi skal skrive til vores forældre, i tilfælde af at I havde set noget om springfloden på fjernsyn og var bekymrede. Vi har det godt. Kun et af vores telte og to soveposer blev skyllet væk. Der var heldigvis ingen der druknede, men det var fordi vi var oppe i bjergene og lede efter Flemming, da det skete.

Hils hans far og mor.

Han kan ikke skrive pga. gipsen. Jeg fik lov til at flyve med i en af redningshelikopterne, det var fedt. Vi havde nær aldrig fundet ham i mørket, hvis det ikke var for alle lynene.

Tropsføreren blev sur på Flemming, fordi han tog på blaffertur uden at fortælle nogen om det.

Men Flemming svarede, at han havde sagt det, men da det var samtidig med at vi var ved at slukke ilden, så der var nok ingen der havde hørt ham.

Vidste I, at hvis man stiller en dåse med gas ind i et bål, så eksploderer den ? Alt det våde træ ville stadig ikke brænde før tropsføreren hentede reservedunken fra bilen. Han skulle nok have kontrolleret, at den var helt tæt først. Men vi var smadderheldige, det var kun et af vores telte og noget af vores tøj, der brændte.

Jytte kommer til at se underlig ud, indtil hendes hår vokser ud igen.
Vi er hjemme igen lørdag, hvis tropsføreren får lavet vores bil. Men det var ikke hans skyld, den blev smadret. Bremserne virkede næsten OK, da vi kørte, og som tropsføreren har sagt: ”Med sådan et gammelt lig må man forvente, at der er noget, der går i stykker fra tid til anden.”

Det er nok derfor, han ikke kan få den forsikret. Vi synes, det er en fed bil. Jeg vidste ikke, at man kunne bruge en gammel taxa til spejdere. Der er taxameter og alting i endnu. Men tropsføreren siger, at den skifter farve om natten. Han siger den kører i sort, eller sådan noget.

Han skælder ikke spor ud, hvis den bliver snavset. Dem der ligger i bagagerummet, må bare ikke drikke af hans flasker, og de skal passe på de ikke stikker sig på kanylerne. På vej herop fik vi lov til at køre i traileren på skift. Lige til ham panseren stoppede os og gav os en bøde.

Tropsføreren er en fed fyr. Bare rolig, han kører smaddergodt bil. Når han er ædru, lader han Peter køre, så han kan lære det. Men han lader ham kun køre, når der ikke er anden trafik på vejen. Men på disse smalle bjergveje, er der ikke plads til andre end os, så det er ret heldigt.

I morges badede de andre fra klipperne og svømmede i søen. Tropsføreren ville ikke lade mig bade, når jeg ikke kunne svømme, og heller ikke Flemming, pga. gipsen, for den ville nok tynge ham for meget ned. I stedet fik vi lov til at tage en kano og sejle tværs over søen. Man kan stadig se alle træerne på bunden efter springfloden.

Tropsføreren er virkelig fed, ikke så pivet som den forrige. Han blev ikke engang sur over, at vi havde glemt redningsvestene. Kun over at kanoen blev lidt skrammet, der hvor bjørnen satte tænderne i. Flemming har for øvrigt ikke flere rene bukser, så han må gå uden. Tropsføreren har sagt at det er så synd for ham, så Flemming må sove i samme sovepose som ham resten af turen.

Gæt hvad?? Vi har allerede fået vores duelighedstegn i førstehjælp. Da Knud dykkede i søen og skar sig på nogen rustne søm, lærte vi hvordan man årelader folk og opererer med en dolk. Og Nikolaj og Lise har kastet op i en uge. Tropsføreren siger, at det nok er madforgiftning, fordi de spiste den grillkylling der lå i handskerummet i bilen. Tropsføreren siger, at den kun var 14 dage gammel, så den var da god nok. Den var jo pakket ind, så han har sikkert ret. Findes der vel også grønne kyllinger?? Tropsføreren siger, at det var de altid i fængslet, da han sad inde.

Jeg er så glad over, at han brød ud og blev vores tropsfører i stedet. Er livstid lang tid at skulle sidde i fængsel?? Han bliver ved med at sige, at tingene har forandret sig meget siden, han sidst var ude.
Jeg må slutte nu. Phillip og mig skal blaffe ind til byen for at sende vores breve og købe flere patroner til tropsføreren.

Han har også bestilt noget glidecreme, men han har ikke sagt til hvad. Bare rolig, vi har det godt.

LOL Annette
der har du sgu overgået dig selv.
En god historie fra de raske dage da mor var dreng osv.

Ja sådanne et brev må da få enhver fornuftig forældre til at komme ud af starthullerne -tihi

for fanden Annette - man tør sgu da ikke sende ungerne på lejr nu :slight_smile: