En af mine tidligere killinger har brug for hjælp

Ja, som skrevet så har en af mine killinger (Stug) fra sidste kuld brug for hjælp i form af et nyt hjem, da han ikke trives i sin nuværende katteflok. Så hvis du kan hjælpe el. kender nogen der kan så del gerne dette opslag på en eller anden måde.

Stug er en creme bicolour korthåret orientaler, på lidt over 2 år. Stug sælges ikke til fritløb, og i første omgang som alenekat. Jeg vil ikke afvise at han kan bo sammen med en sød ikke-dominerende kastrat, men så skal du have prøvet at sammenføre voksne katte tidligere. Han søger nyt hjem, da han mistrives i sin nuværende katteflok. Siden efteråret 2023 har der været tegn på, at Stug mistrives. Han har altid været utryg, når der har været pludselige lyde. Ifm flere husbyggerier på vejen, hvor han bor, er dette taget til. Derudover er der andre af kattene i hans nuværende flok, der ikke er søde ved Stug, og han rangerer tydeligvis nederst i flokken.

Stug er forsigtig i kontakt med mennesker, indtil man har opnået relationen med ham. Han bliver let forskrækket af pludselige lyde, og flygter fra det. Han er lærenem og let at opdrage. Meget atletisk og kommer rundt alle steder og højder. God til at få klippet kløer, spiser tørkost og vant til våd kost morgen og aften, men kræsen med godbidder.

Han snakker meget og plager, når han gerne vil noget, f.eks ud i udestuen. Sover i knæhasen på sit menneske hele natten. Elsker at lege med papirs kugler og “stjæler” alt spændende som legetøj, hårelastikker m.m. Vil meget gerne bide i plastikposer.

Han mistrives som sin nævnt i nuværende katteflok – nuværende ejer fortæller, det er som om, de er vokset fra hinanden, og han viser tegn på stress, og har derfor brug for nyt hjem. Han har været forbi dyrlægen og fejler ikke noget fysisk. Stug er vaccineret og har aldrig været syg hos nuværende ejer. Han er også sygeforsikret, en forsikring som vil kunne overtages (anbefales) af en ny ejer, samt han er registreret hos Felis Danica. Stambogen medfølger selvfølgelig til ny ejer. Stugs opdrætter (undertegnede) står også til rådighed for en ny ejer i fremtiden med råd og support ift. alt, hvad der måtte inkludere Stug også i det nye hjem.

Kontakt venligst undertegnede (Stugs opdrætter), jeg formidler kontakten til nuværende ejer. Stug bor i det jyske og vil kunne besøges ved interesse.

Kontaktoplysninger: [email protected] el. via pb herinde

20 Synes om

Håber han finder det rigtige hjem hurtigt :heart:

Det er nederen for alle når katte ikke trives sammen.

Jeg har også en ‘forsigtig’ kat - og han er den sødeste & mest kærlige kat. Misser der ikke trives i flok kan virkelig blomstre op når de får deres ‘eget’.

5 Synes om

Ja, det er sgi trist når de ikke trives :cry:.

Jeg har også selv tidligere omplaceret en af mine egne ud som alenekat - det skulle jeg have gjort meget før end jeg gjorde for hun blomstrede voldsomt op. Så jeg håber virkelig at der kan være et smørhul til ham derude et sted

5 Synes om