Det ville jo svare til at man sagde “En af Abaddons katte”… Det er der da ikke noget i vejen for.
Synes da det havde været værre hvis det var et øgenavn, og man var begyndt at kalde hende det.
Det ville jo svare til at man sagde “En af Abaddons katte”… Det er der da ikke noget i vejen for.
Synes da det havde været værre hvis det var et øgenavn, og man var begyndt at kalde hende det.
Kan godt ændre det hvis du finder det stødende…
Men synes du det er bedre at skrive hendes rigtige navn ?
Rettelse;
Nej jeg kan ikke rette det… Hmmm har ikke rettigheder til at ændre i #1.
En mod eller admin må gerne slette trolden hvis det er for stødene.
PS. det er nok godt jeg ikke skrev hvad jeg virkeligt synes hun bør hedde. Efter at have læst obduktionsrapporter med katte der grundet indavl manglede organer, fået mails fra rigtig mange mennesker der alle har modtaget en syg kat de nåede at få et forhold til for så bare at måtte aflive dem. Fået beskrevet langt over 20 sygdomsforløb, mødes med 6 andre der allerede har fået deres katte aflivet eller lever med katte der altid vil være syge. Hele tiden tænkende på at mine katte jeg hentede i december også altid vil være syge og jeg ikke har en jordisk chance for gøre fra eller til…
Undskyld jeg skriver dette, men jeg bliver PISSE sur over at folk dømmer mig, jeg gør hvad jeg kan for ikke at lave det personlige angreb på opdrætteren som jeg eller virkeligt føler jeg har brug for !!!
PS: skal nok slette de nye oplysninger som er her hvis det er forstødede…
[quote=Epigram;327701]Kan godt ændre det hvis du finder det stødende…
Men synes du det er bedre at skrive hendes rigtige navn ?
Rettelse;
Nej jeg kan ikke rette det… Hmmm har ikke rettigheder til at ændre i #1.
En mod eller admin må gerne slette trolden hvis det er for stødene.
PS. det er nok godt jeg ikke skrev hvad jeg virkeligt synes hun bør hedde. Efter at have læst obduktionsrapporter med katte der grundet indavl manglede organer, fået mails fra rigtig mange mennesker der alle har modtaget en syg kat de nåede at få et forhold til for så bare at måtte aflive dem. Fået beskrevet langt over 20 sygdomsforløb, mødes med 6 andre der allerede har fået deres katte aflivet eller lever med katte der altid vil være syge. Hele tiden tænkende på at mine katte jeg hentede i december også altid vil være syge og jeg ikke har en jordisk chance for gøre fra eller til…
Undskyld jeg skriver dette, men jeg bliver PISSE sur over at folk dømmer mig, jeg gør hvad jeg kan for ikke at lave det personlige angreb på opdrætteren som jeg eller virkeligt føler jeg har brug for !!!
PS: skal nok slette de nye oplysninger som er her hvis det er forstødede…[/quote]
Jeg syntes det er ok at skrive hendes fulde navn. Det burde bankes fast med 7 tommer søm, så der er ingen der nogensinde glemmer hende. Hendes navn er jo allerede nævnt i medierne.
[quote=Mona;327687]Jamen så er det jo et kælenavn. ![]()
Det kan jeg slet ikke acceptere.
FØJ…for pokker siger jeg bare…:([/quote]
Tro mig det er ikke et kælenavn, men et øgenavn som ikke tidligere har været brugt officielt.
[quote=Epigram;327593]Tea kan du linke til sådanne en ?
Har aldrig hørt om dem. Bare et billede eller noget.[/quote]
http://medicanimal.com/product/~catac-pillgiver/~product_id=174
Jeg har dog købt min ved dyrlægen til 28,- ![]()
(Tilføjelse: http://www.furrypharm.com/shop/item.asp?itemid=1108 det er præcis den jeg har :))
Den er smart tror jeg lige jeg vil finde ud af at få købt
Ok Klaras tests for øjne / luftveje er kommet tilbage:
Umildbart er der kun konstateret Mycoplasma, som er til at behandle.
Jeg fik ikke hørt hvad de ellers testede for, men er ret overbevist om at han sagde de ville teste for 7 ting.
Normalt skyldes “røde” øjne;
Keratitis (hornhindesår), Keratoconjunctivitis sicca (tør betændelse i øjets hornhinde og bindehinde), Uveitis (betændelse i regnbuehinden), Herpesvirus, Eosinofil Konjunctivitis, Chlamydia, Mycoplasma
Så skulle mene de er testet negativt for resten.
[quote=Epigram;328881]Ok Klaras tests for øjne / luftveje er kommet tilbage:
Umildbart er der kun konstateret Mycoplasma, som er til at behandle.
Jeg fik ikke hørt hvad de ellers testede for, men er ret overbevist om at han sagde de ville teste for 7 ting.
Normalt skyldes “røde” øjne;
Keratitis (hornhindesår), Keratoconjunctivitis sicca (tør betændelse i øjets hornhinde og bindehinde), Uveitis (betændelse i regnbuehinden), Herpesvirus, Eosinofil Konjunctivitis, Chlamydia, Mycoplasma
Så skulle mene de er testet negativt for resten.[/quote]
Mycoplasma er til at behandle - afhængig af hvor hårdt katten er angrebet skal behandles i op til fire uger - der gives normalt Ronaxan. Husk at skylle efter med vand da de kan ætse.
Hvad sagde afføringsprofilen?
Stadig giardia, hun blev ikke testet for TF.
Vi skal have hende testet for TF, men også en par blodprøver for blandt andet at være sikre på hun er vaccineret og ikke fejler noget jeg ikke lige kan huske hvad er.
Wow som første gangs katte ejer, er man squ ikke forberedt på at en kat til 5.000+ koster 15.000 - 30.000 kr i dyrlæge regninger inden for det første halve år…
[quote=Epigram;328890]Stadig giardia, hun blev ikke testet for TF.
Vi skal have hende testet for TF, men også en par blodprøver for blandt andet at være sikre på hun er vaccineret og ikke fejler noget jeg ikke lige kan huske hvad er.
Wow som første gangs katte ejer, er man squ ikke forberedt på at en kat til 5.000+ koster 15.000 - 30.000 kr i dyrlæge regninger inden for det første halve år…[/quote]
Giardia behandlingen tager ikke TF
TF behandlingen tager både TF og Giardia
Tænker på hvor meget der proppes i det stakkels dyr.
Man skal kigge sig godt for når man køber kat - det kan hurtigt blive meget dyrt.
Når du siger stadig Giardia - er det så fordi katten igen er testet positiv - eller fordi afføringen trods behandling for Giardia stadig er … ?
Godt set… Er faktisk ikke sikker ligenu.
Hun har jo fået mange mange tests… Det finder jeg lige ud af…
Hej Epigram,
Hvordan går det med smukserne? Har i fået nogle resultater på de sidste tests?
Jeg føler med jer - i har godt nok været rigtig uheldige, men håber det bedste for jer og misserne ![]()
Knus Gitte
Ja har fået svar på en masse:
De har begge mycoplasma (Kold lungebetændelse, er det ved mennesker må være det samme hos katte)
Kun den ene testet, men det smitter meget så begge har det.
De må derfor begge være negative for:
Keratitis (hornhindesår)
Keratoconjunctivitis sicca (tør betændelse i øjets hornhinde og bindehinde)
Uveitis (betændelse i regnbuehinden)
Herpesvirus
Eosinofil Konjunctivitis
Chlamydia
Hvilket er dejligt.
Den ene har stadig tynd mave efter meget behandling (hold da op det var en kamp med at det medicin). Hun bliver testet for TF nu da anden behandling ikke hjælp. Venter på svar på det.
Herudover er der nogle andre tests som vi skal overveje om vi vil give hende.Disse består af ting vi ikke kan gøre noget ved (altså der er ingen behandling), ting som burde slå ud i synlig sygdom, men som andre af opdrætterens katte havde haft, som de ikke viser tegn på at have.
Deligt at de heldigvis er negative for:
Keratitis (hornhindesår)
Keratoconjunctivitis sicca (tør betændelse i øjets hornhinde og bindehinde)
Uveitis (betændelse i regnbuehinden)
Herpesvirus
Eosinofil Konjunctivitis
Chlamydia
Jeg ved ikke hvor let en kold lungebetændelse hos katte lader sig kurrere - men jeg håber på det bedste for misserne ![]()
Knus Gitte
Mycoplasma Felis er nem at behandle tages det i opløbet. Sikkert ikke helt så nemt hvis de har gået med det længe.
Behandlingen er langvarig Ronaxan (nok mindst 4 uger) - der skal skylles godt efter med vand da de kan ætse.
Hvordan kan du vide de er negative for resten af smørren - er de testet for det og har du et negativt svar? laboratoriet sender ofte delsvar - da det er forskelligt hvor lang til de enkelte ting skal dyrkes.
Dyrlægen sagde de var negative for det andet.
Problemet er at hun stadig har tynd mave så vi kan ikke starte behandlingen af mycoplasma endnu, ikke før det er løst.
[quote=Epigram;334579]Dyrlægen sagde de var negative for det andet.
Problemet er at hun stadig har tynd mave så vi kan ikke starte behandlingen af mycoplasma endnu, ikke før det er løst.[/quote]
Hvorfor egentlig ikke :?
For meget medicin på engang. Vi har lige stoppet en kur hvor hun fik to piller to gange dagligt, så tror ikke lægen synes der skal smides mere medicin i.
Hun har ikke godt af at blive behandlet med så meget forskelligt på en gang, hun er jo stadig killing
Ok har i dag fået besked på at begge har TF, hvis nogen har erfaring med TF og eller kender en metode at få dette nedkæmpet sig venligst til. Hvis du / i ikke vil skrive det i et åbent forum så send mig en PM / PB.
Håber nogen kan hjælpe.
Øv da - det var trist.
Prøv at sende Lis Dahlstrøm en PB - hun ved en del om emnet.
Du kan også læse lidt her: http://www.felisdanica.dk/upl/files/8/238.pdf
Der skulle være et link til yderligere info.