Ok starter lige en ny tråd, da den anden:
[ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=15689”]Alvorlig misrøgts sag - De Kattegale Debatterer[/ame]
Mere handler om sagen.
Jeg har to af hendes katte og den ene har været meget syg siden vi fik hende.
Ja de er ved at blive testet for alt muligt.
Efter at have prøvet at dræbe hendes giardia med først panakur og så med flagyl har vores dyrelæge nu sagt at vi skal give hende begge ting på samme tid.
Hvordan giver man sin killing så meget medicin på en nem måde ?!?!?!?
Hun får 1/4 pille flagyl og 0,7ML panacur mixture.
Nogen som har en måde at gøre det på ?`
PS husk lige at der er to katte så det er ikke nok at blande det op i maden…
Har virkeligt brug for hjælp er lige ved at opgive…
Jeg var sådan en lang omgang igennem med min den ene prinsesse da hun var killing også. - Vi kørte behandling i nogle måneder!
Pillen var jeg heldig at kunne give hende i leverpostej, eller i dåse/pose mad. - Det flydende i flasken, var hun hammer dygtig til. Jeg kunne ligge hende på ryggen i mine arme, og liste en lille 1 ml. sprøje ind i hendes mund, give hende den og skylle efter med en sprøjte emd vand.
Så hvordan man kan gøre det lettest, hvis katten ikke bryder sig om det, kan jeg ikke lige hjælpe med. - Jeg ved bare jeg var heldig med min.
Du gave mig en go ide:
Skifter til panacur piller
Knuser begge piller og blander dem i væsken fra noget vådkost.
kommer det i en 1ML sprøjte og holder fest med det.
Du gave mig en go ide:
Skifter til panacur piller
Knuser begge piller og blander dem i væsken fra noget vådkost.
kommer det i en 1ML sprøjte og holder fest med det.
Tror i ikke det vil være bedre ?[/quote]
Ha’ en sprøjte klar med vand eller kaffefløde og giv hende det lige efter…
jeg har det man godt kan kalde en hystade, da hun skulle have medicin, blandet jeg det med fløde… og skyndte mig at give hende ren fløde bagefter
Ja få det som piller i stedet for, som andre skriver.
Flagyl har jeg prøvet på vores Blonde, ja det er virkelig grimt og skummer. Jeg fik heldigvis lært at stoppe pillen laaaangt ned i halsen og så lynhurtigt noget væske eller mad i munden på katten bagefter, så han ikke kunne smage det. For kom det på tungen, så var balladen der.
Har du ikke chance for at lægge pillen BAG tungen og så noget mad/vand/kaffefløde i bagefter. Måske kan den stadig smages igennem maden.
mixer du det sammen og laver en opløsning i vand skal du skylle spidsen af sprøjten godt af - sug lidt fløde op efterfølgende så det første der kommer er fløde eller andet katten fodt kan lide. Godt ned bag i svælget med det.
Jeg tror ikke du får katten til at spise maden hvis du kommer det på
Måske du skulle bede din dyrlæge om at kontakte DBs dyrlæger, som arbejder med de andre katte fra stedet? Så kan de lige udveksle sygdomsbilleder osv - og det kan hjælpe din egen dyrlæge, hvis I er i tvivl om diagnosen, naturligvis, hvilket jeg ikke ved om I er.
Jeg må igen anbefale en tabletindgiver. (En sprøjte-lignende tingest, der tillader en at “aflevere” tabletten helt bagerst på tungen, så misser ikke kan andet end at sluge den. :))
En sygdom som der i Danmark ikke findes nogen behandling imod. Flere dyrelæger er ved at prøve at få godkendt en behandling, men lige nu ser det ikke særligt godt ud.
Ja jeg ved også godt hun nok har dette, og en masse andet, men jeg prøver at lade være med at tænke på det før vi får svar på onsdag.
Det er mega hårdt det her og ja man bliver squ lidt ond og har lyst til at ramme den person der har gjort dette mod kattene og os lidt…
En sygdom som der i Danmark ikke findes nogen behandling imod. Flere dyrelæger er ved at prøve at få godkendt en behandling, men lige nu ser det ikke særligt godt ud.
…[/quote]
Det eneste der kurerer TF er Ronidazole. Hvad jeg har hørt er planen når det bliver godkendt i DK at det bliver i pilleform - rigtig dårlig løsning da behandlingen SKAL være helt præcis, 30mg/kg kat 1 gang dgl.
Det kan købes i Holland til fugl i en 10% opløsning (altså skal der 10 gange mere pulver til end af den rene vare som de har i USA). Det må dyrlægen ikke tage hjem - men du må som privatperson. Købes det i USA (receptpligtigt) kan det blive snuppet i tolden - ingen problem fra Holland hvor det købes uden recept
Det er ekstremt bittert og bør kommes i kapsler - naturligvis vejes helt præcist af